Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΒΛΑΚΩΝ ΕΝ ΤΩ ΣΥΓΧΡΟΝΩ ΕΛΛΗΝΙΚΩ ΒΙΩ


Η EΠΟΧΗ ΤΗΣΑΝΟΗΣΙΑΣ – 

ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΕΣ





Γράφει η Φωτεινή Μαστρογιάννη

Ζούμε σε μία εποχή ανοησίας, πολιτικής, οικονομικής, κοινωνικής.
Θα ξεκινήσω με την κοινωνική γιατί τη θεωρώ και πιο σημαντική και σε επόμενα κείμενα θα περιγράψω και τις υπόλοιπες.

Ενώ η χώρα υποφέρει από δεκαετή σφοδρή οικονομική κρίση με ότι αυτό συνεπάγεται για τον κοινωνικό ιστό (φτώχεια, κοινωνικός αποκλεισμός, ανεργία, μισθοί επιδοματικού τύπου), μία μερίδα του πληθυσμού έχει αποκτήσει συμπεριφορά σνομπ ή στα καθ’ημάς αρχοντοχωριάτικη. 

Αποτελείται από κάποια τμήματα του πληθυσμού της μικρομεσαίας κυρίως τάξης τα οποία επιβιώνουν σχετικώς καλύτερα από τα κατώτερα. 

 Τα τμήματα αυτά έχουν υιοθετήσει μία στάση που χαρακτηρίζεται από θράσος, αγένεια και χυδαιότητα. Θεωρούν εαυτούς ανώτερους με βάση κυρίως την εισοδηματική τους «άνεση» (πάντα σε σύγκριση με τα κατώτερα ενώ ούτε κατά διάνοια να συγκρίνουν εαυτούς με τα ανώτερα ή με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά). 

Κατά δεύτερο λόγο, η ανωτερότητά τους επιδεικνύεται μέσω κάποιας μόρφωσης η οποία περιορίζεται αποκλειστικά στους πανεπιστημιακούς τίτλους (που αρκετές φορές έχουν αποκτηθεί με την άνεση που τους δίνει ο συνδικαλισμός τους σε κόμματα ή με τη γενικότερη διολίσθηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό). 

 Δεν μπορούν να επιδείξουν οικογενειακή καταγωγή γιατί στην Ελλάδα δεν είχαμε ποτέ τίτλους ευγενείας παρά την ύπαρξη βασιλέων οι οποίοι όμως ποτέ δεν έδωσαν τίτλους ευγενείας σε Έλληνες, τους κρατούσαν μόνο για τους εαυτούς τους. 

Σε πολλές περιπτώσεις, δεν μπορούν να επιδείξουν ούτε αστική καταγωγή γιατί οι γονείς τους και οι παππούδες τους (στις περισσότερες περιπτώσεις) δεν είχαν πανεπιστημιακούς τίτλους και ήταν αγροτικής καταγωγής.

Η αγάπη για την τέχνη, τη λογοτεχνία και γενικά για την αισθητική τους είναι άγνωστη. Άκρως ανταγωνιστικοί και ατομικιστές πιστεύουν στο «ο θάνατός σου η ζωή μου» ξεχνώντας ότι στις εποχές που ζούμε η ζωή θα είναι μόνο για τους πολύ λίγους. Ενδιαφέρονται μόνο για τον εαυτό τους και φθονούν οτιδήποτε θεωρούν καλύτερο από αυτούς. Πιστεύουν μόνο στο χρήμα. 

Συνήθως βρίσκονται στα μεσαία και ανώτερα τμήματα του δημοσίου τομέα, των τραπεζών και κάποιων επιχειρήσεων ή δραστηριοποιούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρηματίες (συνήθως της αρπαχτής και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος από παράνομες δραστηριότητες), τηλεπερσόνες, μοντέλα και καλλιτέχνες (της συμφοράς) . Επιδιώκουν το χρήμα και την εξουσία που αυτό δίνει. Το χρήμα θεωρούν ότι τους δίνει αίγλη.

Είναι ενδιαφέρον γιατί διαφέρουν από το παρελθόν. Αρκετές δεκαετίες νωρίτερα αίγλη είχαν ο παπάς, ο αστυνομικός και ο δάσκαλος. Η αίγλη των επαγγελμάτων αυτών έχει εξαϋλωθεί. 







Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

  1. Σημαντικο το αρθρο γιατι αναδεικνυει ξεκαθαρα την παθογενεια και τα αδιεξοδα της Ελληνικης μεταπολιτευτικης κοινωνιας.Μπορω εμβολιμα να σημειωσω και μερικες αλλες παρατηρησεις. 1) Η μεταπολιτευτικη παιδεια εχει ελαχιστη σχεση με τα Κλασσικα Σωκρατικα προτυπα της μορφωσης.Ισως θα ελεγα δεν εχει καμμια σχεση. 2)Ο στοχος οχι μονο των γονεων αλλα και των νεων ειναι η αποκτηση πτυχιου και οχι αρετων και γνωσεων ως μηχανισμων ανελιξης στην ιεραρχια της κοινωνιας.Κατα προτιμηση ειδικοτερα μεσα απο τις δομες ενος σοβιετικου ακρως φετιχοποιημενου κρατους πατερουλη(ινα μη σκαπτωσι που ελεγε και ο Ροιδης). 3)Το πτυχιο καθαυτο ειναι και στοιχειο ταξικης διαστρωματωσης ενω θα επρεπε να ειναι η μορφωση η εκτιμηση του κοσμου και το καλο ονομα. 4)Η κατακτηση της διοικητικης πυραμιδας στο αθλιο νεοελληνικο κρατικο μορφωμα ειναι το ιερο δισκοποτηρο του Ρωμιου. 5)Το πτυχιο στο ανησυχο και μονιμα εξεγερμενο και καταπιεσμενο θυμικο του ειναι και μια ευκολη λυση στα υπαρξιακα του αδιεξοδα 6)Ενω ο Ισοκρατης διαλαλει απο την αρχαιοτητα ΠΡΑΞΙΣ ΕΣΤΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΕΠΙΒΑΣΗΣ (η πραξη ειναι η κορυφωση της θεωριας)πολυ λιγη σημασια δινουμε ως κοινωνια στην πραξη, στην εφαρμογη, και στην πολιτικη (ως εφηρμοσμενη κοινωνικη μηχανικη). 7) Δεν ενδιαφερει τον νεοελληνα Ρωμιο αν εχει ο ιδιος την αρμοζουσα μορφωτικη υποδομη και τις ικανοτητες αλλα η γνωμη των αλλων για τον ιδιο.Γιαυτο λειτουργει μεσω πιστοποιημενων κοινωνικων προτυπων και οχι αυτονομα................Εχουμε πολυ δρομο ακομα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


Αρθρα Αναγνωστων

[Άρθρα Αναγνωστών][twocolumns]

Υγεια

[Υγεία][threecolumns]

Μυστηρια

[Μυστήρια][threecolumns]

Περιεργα - Απιστευτα

[Περίεργα - Απίστευτα][threecolumns]
Loading...

Πολιτικη

[Πολιτικά][threecolumns]

Οικονομικα

[Οικονομικά][threecolumns]

Αρχαια Ελλαδα

[Αρχαία Ελλάδα][twocolumns]

Life Style

[Life Style][bsummary]