Μυστική(;) συνάντηση Γαβρόγλου με τον μουφτή Ξάνθης!

Τι επιδιώκει η κυβέρνηση;
Χωρισμό κράτους και Εκκλησίας και μετά Σαρία;


Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ
Η χώρα ταλανίζεται με λίαν σοβαρά θέματα, εθνικής φύσεως και χρόνια προβλήματα που «επιλύονται» από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όπως είναι η ονομασία των Σκοπίων και οι «διαφορές» με την Αλβανία. Θέματα που προκαλούν την οργή των ελλήνων πολιτών και συνεπακόλουθους τριγμούς στην κυβέρνηση η οποία βλέπει πλέον να απειλείται. Και, αντί να γίνει μια κυβερνητική προσπάθεια να «χαμηλώσουν οι τόνοι» για να «βοηθηθούν» οι πολίτες να μπουν στο κλίμα της «θερινής ραστώνης», κάποιοι μέσα από την κυβέρνηση λειτουργούν με βάση το «πρόγραμμα», και κινούμενοι αθόρυβα προσπαθούν να «προχωρήσουν εκκρεμείς υποθέσεις», αδιαφορώντας για το εάν θα προσθέσουν νέα βάρη στην ήδη ιδιαιτέρως βεβαρημένη πολιτική πραγματικότητα.

Έτσι, ο υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, καλεί για συνάντηση στις 2 Ιουλίου τον μουφτή Ξάνθης, κ. Μεμέτ Σινίκογλου (παρατίθεται το σχετικό επίσημο έγγραφο του υπουργείου). Η συνάντηση αυτή, μάλιστα, θα γίνει μετά από προηγούμενη ακύρωση. Οι δύο άντρες θα συναντηθούν στις 4 μ.μ. (ο υπουργός εργάζεται πέραν του ωραρίου των υπαλλήλων του υπουργείου του) της 2ας Ιουλίου στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να συζητήσουν.





Η ατζέντα της συνάντησης αυτής είναι εν μέρει άγνωστη. Κρατήθηκε όμως και κρυφή από την κοινωνία της Θράκης αυτή καθεαυτή, δημιουργώντας ένα πλήθος εύλογων ερωτημάτων. Από την πλευρά μας υποθέτουμε ότι η συνάντηση αφορά διαδικαστικά θέματα της Μουφτείας Ξάνθης, τα οποία εμπίπτουν στην δικαιοδοσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως για π.χ. ο διορισμός των ιεροδιδασκάλων για το επόμενο σχολικό έτος ή οι αλλαγές που επιθυμεί να κάνει το υπουργείο Παιδείας με νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης που προβλέπει προαιρετική εφαρμογή της σαρίας στη μουσουλμανική μειονότητα, αφού στις αρχές Ιανουαρίου 2018 ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για τη Σαρία, με τον πρωθυπουργό να κάνει λόγο για «ιστορικό βήμα».

Στο συγκεκριμένο θέμα υπήρξαν αντιδράσεις από τους τρεις μουφτήδες της Θράκης (Ξάνθης, Κομοτηνής και Διδυμοτείχου) κ.κ. Μέτσο Τζεμαλή, Εμίν Σινίκογλου και Χαμζά Οσμάν. Στον απόηχο αυτής της εξέλιξης οι τρεις μουφτήδες Κομοτηνής, Ξάνθης και Διδυμοτείχου βρέθηκαν σε ένα κοινό τραπέζι διαλόγου, παρουσία, μάλιστα, εκπροσώπου της κυβέρνησης του γενικού γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργου Καλαντζή.

Ο Μουφτής Κομοτηνής σοφολογιότατος κ. Μέτσο Τζεμαλή είχε δηλώσει τότε:

"Έχουμε ελευθερία και δικαιώματα σε οικογενειακά και κληρονομικά ζητήματα».

Μίλησε για στρέβλωση του Ισλάμ σε ευρωπαϊκό επίπεδο λέγοντας

«στην Ευρώπη νομίζουν ότι κόβουμε κεφάλια και χέρια. Λάθος… Για 94 χρόνια εφαρμόζεται η Σαρία στη Θράκη",

είπε ο μουφτής και αναφερόμενος ειδικότερα στη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης τόνισε «δεν μάθαμε ακριβώς το περιεχόμενο, αλλά θα το μάθουμε».
Απευθυνόμενος προς μέλη της μειονότητας είπε

«μερικοί από τη μειονότητα θέλουν να καταργήσουν τη Σαρία. Μιλώντας με έναν τέτοιον άνθρωπο του είπα «εσύ εφόσον είσαι ζωντανός κάποια μέρα θα πεθάνεις. Με την κηδεία σου τι θα γίνει; Θα έρθει ο ιμάμης; Θα υπάρχει προσευχή πριν οδηγηθείς στον τάφο σου; Αφού δεν θέλεις να υπάρχει η Σαρία τι θα γίνει με το σώμα σου;».

Επικαλέστηκε το παράδειγμα αυτό για να καταδείξει τι θα σημάνει η πλήρης κατάργηση του ισλαμικού δικαίου για τα μέλη της μειονότητας.

Η Σαρία είναι το Ισλάμ, ο δρόμος του Θεού. Με τα λόγια αυτή απευθύνθηκε στο κοινό της ημερίδας ο μουφτής Ξάνθης Εμίν Σινίκογλου, παρακινώντας ιδιαίτερα τους ιεροδιδασκάλους να διαβάζουν

«μελέτη και πίστη για να εξηγήσετε στον κόσμο. Αυτό είναι το όπλο για να πολεμήσετε τους εχθρούς που δεν θέλουν τη Σαρία και το Ισλάμ».

Στην ίδια συνάντηση ο μουφτής Διδυμοτείχου Χαμζά Οσμάν μεταξύ άλλων είπε:

«Με μεγάλη μας χαρά είδαμε ότι η πολιτεία δήλωσε ότι το επόμενο βήμα θα είναι η οργάνωση των μουφτειών. Αυτό αποτελεί σημείο ελπίδας και θάρρους για εμάς. Η αποδοχή αυτού του αιτήματος μας αποδεικνύει ότι υπάρχει πραγματική πρόθεση ώστε μια νομοθετική ρύθμιση να μην λειτουργήσει εις βάρος των νόμιμων μουφτειών, αλλά να λειτουργήσει πραγματικά για να διασφαλίσει το δικαίωμα της επιλογής των μουσουλμάνων, που είναι μέλη της μειονότητας της Θράκης, μεταξύ του Αστικού Κώδικα και της Σαρία. Εάν ταυτόχρονα οι μουφτείες αποκτήσουν πραγματική υπόσταση, γιατί σήμερα στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν μουφτείες, τότε η ελληνική πολιτεία θα έχει αποδείξει ότι ξέρει να βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ δυο κόσμων, της δύσης και της ανατολής.
Εάν η πολιτεία είχε ψηφίσει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο ώστε οι μουφτείες να υπάρχουν ως θεσμοί και να έχουν οριστεί θεσμικοί κανόνες ο μουφτής να έχει νομικό σύμβουλο και τα δικαστήρια να ελέγχουν τις αποφάσεις των μουφτήδων, όπως προβλέπει ο νόμος από το 1991, δεν θα είχαμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση. Σήμερα με επιχείρημα όλες τις αδυναμίες και τα σοβαρά λάθη που συνδέονται με την ανυπαρξία δομών, αλλά και την έλλειψη ικανοτήτων διαφόρων προσώπων φτάσαμε στο σημείο να αμφισβητείται η πιο σημαντική παραχώρηση της Ελλάδας στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Η Ελλάδα πιστεύω πως αποτελεί υπόδειγμα για όλο το μη μουσουλμανικό κόσμο ως προς την τήρηση των κανόνων της ιδεολογικής ελεύθερης έκφρασης της μουσουλμανικής πίστης και λατρείας. Είναι αλήθεια πως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της δύσης που έχει εμπλουτίσει τη νόμιμη τάξη της με την δικαιοταξία του Ισλάμ σε αστικής φύσεως διαπροσωπικές σχέσεις των μουσουλμάνων πολιτών της».

Σχολιάζοντας τον απόηχο της νομοθετικής ρύθμισης για προαιρετική εφαρμογή της σαρίας στη μουσουλμανική μειονότητα, ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων είπε τα εξής:

«η πρώτη εικόνα που έχω είναι ότι υπάρχει μια μεγάλη μερίδα Ελλήνων μουσουλμάνων πολιτών οι οποίοι θεωρούν ότι η λύση που δόθηκε είναι προς τη σωστή κατεύθυνση ειδικά στο θέμα του Αστικού Κώδικα και περιμένουν να δουν πως θα λειτουργήσει στο ζήτημα του προσωπικού δικαίου για να λάβουν την τελική τους απόφαση για τη νομοθετική πρωτοβουλία. Υπάρχει μια άλλη μερίδα μουσουλμάνων οι οποίοι θα ήθελαν την κατάργηση της Σαρία εδώ και τώρα και υπάρχει και μια άλλη μερίδα μουσουλμάνων που θα ήθελε να παραμείνει υποχρεωτική όπως ήταν. Είναι όλα αυτά φυσιολογικά και αναμενόμενα, οι μουσουλμάνοι δεν είναι ένα πρόσωπο που έχει μια γνώμη όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις και καλό είναι να εκφράζονται αυτές.
Η πολιτεία επέλεξε τη μέση οδό, επέλεξε να δώσει ένα δικαίωμα και για να ολοκληρωθεί αυτό θα πρέπει οπωσδήποτε να εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα ώστε και η Μουφτεία στο ζήτημα αυτό να είναι οργανωμένη σωστά αλλά και να θεραπευτούν πολλές υπαρκτές και αληθινές αδυναμίες». Παραδέχτηκε ότι αυτή τη στιγμή οι Μουφτείες «δεν έχουν οργάνωση η οποία ταιριάζει, συμβαδίζει με αυτό που πρέπει να έχει η ίδια η Μουφτεία και αυτό είναι και ευθύνη της πολιτείας».

Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να υποθέσουμε πως η συγκεκριμένη συνάντηση του υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου και οι συζητήσεις που θα κάνει έχουν σχέση με επικείμενες δραστηριότητες του γνωστού άπορου τουρκόψυχου επιχειρηματία, ο οποίος μετά την απόσυρση υπαλλήλων της ΕΥΠ από τον βόρειο Έβρο έχει ξεπεράσει αίφνης όλα τα προβλήματα που υφίσταντο και… αναπτύσσεται τόσο στη Θράκη, όσο και στην Μακεδονία.

Σε καμία περίπτωση, επίσης, δεν θέλουμε να υποθέσουμε πως η συγκεκριμένη συνάντηση αφορά τα βακούφια, τα οποία αποτελούν σημείο έριδος (επιδιώκουν τον έλεγχο των βακουφίων) μεταξύ των ψευτομουφτήδων και άλλων τουρκόφρονων «παραγόντων» και της Ελληνικής Πολιτείας.

Τέλος, αγνοώντας ηθελημένα πληροφορίες μας που αναφέρουν ισχυρές πιέσεις των μουσουλμάνων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κυβέρνηση), θεωρούμε πως η συνάντηση αυτή δεν θα λειτουργήσει ως εφαλτήριο για έναρξη συζητήσεων επί θεμάτων που μέχρι στιγμής δεν υπήρχαν στην ατζέντα του υπουργείου Παιδείας και της Μουφτείας Ξάνθης.

Ευελπιστούμε, μέσα από αυτή την καλοκαιρινή συνάντηση να υπάρξουν οφέλη για την Μουφτεία Ξάνθης και να αναπτυχθούν περαιτέρω οι ήδη αρκετά καλές σχέσεις του υπουργού με το νόμιμο Μουφτή Ξάνθης, σοφολογιότατο κ. Μεμέτ Σινίκογλου, αλλά και με τον έτερο νόμιμο Μουφτή Κομοτηνής, σοφολογιότατο Μέτσο Τζεμαλή.

Οι απορίες μας, πάντως, εξακολουθούν να υφίστανται:
✓ Γιατί η συνάντηση αυτή κρατήθηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας; Τι θέλει να αποφύγει ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου και συναντά τον Μουφτή Ξάνθης σε ώρες που δεν θα υπάρχουν πολλοί υπάλληλοι στο υπουργείο;
✓ Η συνάντηση αυτή θα γίνει μόνο με τον κ. Σινίκογλου ή θα συμμετέχουν σε αυτήν και οι άλλοι δύο νόμιμοι Μουφτήδες της Θράκης, κ.κ. Μέτσο Τζεμαλή και Χαμζά Οσμάν;
✓ Γιατί δεν δημοσιοποιήθηκε η ατζέντα της συνάντησης των δύο ανδρών;
✓ Γιατί επιμένει το υπουργείο να αλλάξει το νόμο που αφορά προαιρετική εφαρμογή της σαρίας στη μουσουλμανική μειονότητα, δημιουργώντας αντιδράσεις και πιθανά προβλήματα τα οποία είναι βέβαιο πως θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευθούν οι ψευτομουφτήδες της περιοχής, οι οποίοι έχουν και αγαστές σχέσεις με το Τουρκικό της Κομοτηνής και γενικότερα με το τουρκικό Κράτος και τις υπηρεσίες του;
✓ Τι εισηγήσεις (και ποιές πρόσφατες αλλαγές) έχουν γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, την Κρατική Ασφάλεια και την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών;
✓ Τέλος, πως προτίθεται η Πολιτεία να προστατεύσει τους νόμιμους Μουφτήδες, από την γενικότερη (και σε αρκετές περιπτώσεις «ειδικότερη») δράση των παράνομων μουφτήδων;

Πηγή Ας Μιλήσουμε Επιτέλους!
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :


Αρθρα Αναγνωστων

[Άρθρα Αναγνωστών][twocolumns]

Υγεια

[Υγεία][threecolumns]

Μυστηρια

[Μυστήρια][threecolumns]

Περιεργα - Απιστευτα

[Περίεργα - Απίστευτα][threecolumns]
Loading...

Πολιτικη

[Πολιτικά][threecolumns]

Οικονομικα

[Οικονομικά][threecolumns]

Αρχαια Ελλαδα

[Αρχαία Ελλάδα][twocolumns]

Life Style

[Life Style][bsummary]