Θα αναγνωρίζουμε συγγενείς και φίλους στον Παράδεισο;

Στόν Παράδεισο θά γνωρίζουμε τούς πρίν άγιους όπως στή Μεταμόρφωσι γνώρισαν τό Μωυσή καί τόν Ήλία (Μθ I 7, 3). «Στόν ούρανό δέν θά είμαστε άσφαλώς σάν περιπλανώμενα ιερογλυφικά, άλλά ό ένας θά άναγνωρίζη τόν άλλο’»,

Ο Νικηφόρος Θεοτόκης γράφει: «Βλέπουν καί γνωρίζουν τούς δικαίους όχι μόνο τούς γνωστούς, ‘άλλα και τούς αγνώστους· βλέπουν δε και αύτούς πού αδικήθηκαν άπό αύτούς, άλλά από μακρυά, διότι απέχουν πολύ από τήν άπόλαυσι της αιώνιας βασιλείας και δόξας.

Βλέπει ό μέν πλούσιος ό άνελεήμων και το Λάζαρο πού δεν ελεήθηκε άπ’ αυτόν· ή δε άσελγής Αιγύπτια και τη Σωσάννα τη σώφρονα και τόν Ιωσήφ, τόν όποιο πείραξε και συκοφάντησε· ή δε άδικη Ίεζάβελ και τόν Ήλία το δίκαιο και το Ναβουθαί, τόν όποιο άδίκησε· ό δέ Νέρων ό τύραννος και τόν Κωνσταντίνο τόν ίσαπόστολο και τόν Πέτρο και Παύλο και τούς άλλους άγιους πού φονεύθηκαν άπ’ αυτόν. Επιβεβαιώνει τήν έννοια αύτή ό λόγος τού Κυρίου, «όψονται εις όν [τό Σταυρό (πάνω στόν όποιο)] έξεκέντησαν (τρύπησαν [τό Χριστό])»(Ίω I 9, 37)· αύτό τό εκφράζει πιό διεξοδικό ό σοφός Σολομών, λέγοντας· «Τότε στήσεται έν παρρησία πολλή ό δίκαιος κατά πρόσωπον των θλιψάντων αυτόν και των άθετούντων τούς πόνους αυτού. Ίδόντες, ταραχθήσονται φόβω δεινω και έκστήσονται επί τω παραδόξω τής θεωρίας»(ΣΣολ 5,I -2)

Διευκρινίζει, επίσης: «Αν οί δίκαιοι βλέπουν και άναγνωρίζουν τούς καταδίκους, έπεται τό ότι θλίβονται, επειδή είναι εύσπλαχνοι και φιλάνθρωποι, ή δε θλίψι μικραίνει τήν τελειότητα της χαράς και της μακαριότητας τους. Ή απορία αύτή δέχεται δύο λύσεις, Ιδού ή πρώτη·
Οι δίκαιοι δέν βλέπουν καθόλου τούς αμαρτωλούς στόν άδη, λέχθηκε δε αύτό γιά τήν ακολουθία του παραβολικού λόγου, άν και δεν ταιριάζη στό σκοπό της παραβολής, όπως και κάποια λόγια των άλλων παραβολών δεν ταιριάζουν στόν παραβολικό σκοπό…

Ιδού και ή δεύτερη λύσι· Ή παραβολή μιλάει γιά όσα συμβαίνουν πρίν τη Β’ Παρουσία και τήν κρίσι και άπόφασι του Θεού, κατά τόν καιρό πού ούτε οί άγιοι άπολαμβάνουν το τέλειο της μακαριότητος, ούτε οί άμαρτωλοί το τέλειο της κολάσεως· έτσι ή θλίψι των δικαίων από τη συμπάθεια σημαίνει το άτελές της άπολαύσεως της θείας δόξας· αύτό, όμως, διαρκεί ως τήν ημέρα της κρίσεως· θλίβονται δε ως τότε, βλέποντας και αναγνωρίζοντας τούς κολαζομένους, γιά νά πρεσβεύουν έκτενώς γιά τη σωτηρία και άπολύτρωσί τους•

«Ένας Ούαλός ιεροκήρυκας ρωτήθηκε κάποτε άπ’ τη γυναίκα του, άν θά γνωρίζονταν στόν ούρανό.

—Βεβαίως, άπάντησε εκείνος. Δεν πιστεύω νά νομίζης, ότι εκεί πάνω θά ‘μασθε πιό ατελείς απ’ ό,τι εδώ στή γή.
Κι άφού άφαιρέθηκε γιά λίγο στούς στοχασμούς του, πρόσθεσε:

—Όμως μου φαίνεται, άγαπητή μου, ότι μπορεί νά κάθωμαι δίπλα σου στόν ούρανό χίλια χρόνια, χωρίς νά σέ προσέξω, διότι το πρώτο πράγμα το όποιο θά κάνω όταν φθάσω εκεί θά ‘ναι νά δώ και νά λατρεύσω τόν άγαπητό μου Κύριο κι άλήθεια δεν μπορώ νά σού πώ πότε θά ‘χω μιά στιγμή διαθέσιμη γιά νά δώ κάτι άλλο, εκτός απ’ τόν Λυτρωτή μου».

ΑΡΧΙΜ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΩΣΤΩΦ. Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ.

loading...

3 thoughts on “Θα αναγνωρίζουμε συγγενείς και φίλους στον Παράδεισο;

  1. "….θά γνωρίζουμε τούς πρίν άγιους όπως στή Μεταμόρφωσι γνώρισαν τό Μωυσή καί τόν Ήλία…."

    Ο Μωυσής, (Εβρ. מֹשֶׁה‎ Μοσέ, Μούσα γιά τους μουσουλμάνους), υπήρξε ηγέτης του έθνους Ισραήλ, τον οποίον οι Χριστιανοί τιμούν και δοξολογούν.
    Ποιός ήταν όμως ο Μωυσής;

    Αγία Γραφή:

    Έξοδος 32, 27-28
    Είπε προς αυτούς ο Μωϋσής
    “τάδε λέγει Κυριος ο Θεός Ισραήλ· Ζωσθήτε ο καθένας σας και θέσατε την ρομφαίαν σας στον μηρόν, διέλθετε και επανέλθετε από την μίαν είσοδον του στρατοπέδου μέχρι της άλλης, περάσατε δια μέσου του στρατοπέδου και θανατώσατε καθένας τον ένοχον αδελφόν του, τον φίλον του, τον συγγενή του”.

    Οι Λευίται έκαμαν, όπως τους διέταξεν ο Μωϋσής, και εθανατώθησαν κατά την ημέραν εκείνην τρεις χιλιάδες άνδρες.

    Κατ εντολήν λοιπόν του Μωυσή δολοφονούνται 3.000 άνδρες!

    Αριθμοί 31

    13 Ο Μωϋσής, ο αρχιερεύς Ελεάζαρ και όλοι οι άρχοντες του Ισραηλιτικού λαού εξήλθον εις συνάντησιν των νικητών έξω από το στρατόπεδον του Ισραήλ.

    14 Ο Μωϋσής, όταν είδε και γυναίκας Μαδιανίτας αιχμαλώτους, ωργίσθη εναντίον των χιλιάρχων και των εκατοντάρχων, οι οποίοι επανήρχοντο από την πολεμικήν αυτήν επιχείρησιν,

    15 και είπεν εις αυτούς· “διατί συνελάβατε αιχμαλώτους και τας εφέρατε ζωντανάς εδώ;

    17 Τωρα λοιπόν φονεύσατε όλους γενικώς τους άρρενας και κάθε γυναίκα, η οποία έχει έλθει εις συνάφειαν με άνδρα.

    18 Ολας δε τας αλλάς γυναίκας, τας παρθένους, αι οποίαι δεν ήλθον εις συνάφειαν με άνδρα τινά, κρατήσατέ τας αιχμαλώτους.

    Εδώ ο Μωυσής δίνει εντολή να δολοφονηθούν όλοι οι αιχμάλωτοι, άνδρες και γυναίκες, ΕΚΤΟΣ από τις παρθένες γυναίκες, προφανώς γιά σωματεμπορία (όπως έκαναν ο Αβραάμ και ο Ισαάκ) ή γιά να ικανοποιήσει τις δικές του ερωτικές επιθυμίες, σίγουρα ανήθικους σκοπούς.

    Η λέξη Ηλίας είναι εβραϊκή κι σημαίνει: "ο Θεός είναι Κύριος" ή "είναι ο θεός μου"

    Ποιός ήταν όμως ο Ηλίας;
    Ας ανοίξουμε την Αγία Γραφή
    Βασιλέων Α΄ 18:40

    Ο "προφήτης" Ηλίας, διατάσσει την σύλληψη 450 αλλόπιστων "ψευδοπροφητών" και τους σφάζει…
    Και ο Ηλίας τούς είπε: "Πιάστε τούς προφήτες τού Βάαλ· κανένας απ' αυτούς ας μη διασωθεί".
    Και τους έπιασαν· και ο Ηλίας τούς κατέβασε στον χείμαρρο Κεισών, κι εκεί τους έσφαξε.

    "Άγιοι" λοιπόν ο εγκληματίας και σωματέμπορος Μωυσής και ο εγκληματίας Ηλίας.
    Εβραίοι νάναι και ό,τι νάναι!

  2. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΞΙΩΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΜΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ ΑΓΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΑΝ ΤΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ .. ΑΜΗΝ ΚΥΡΙΕ ΚΑΙ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΜΑΣ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΩΣΕ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΟΛΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΕΝΟΥΣ ΑΠΙΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΧΟΥΣ .. ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΠΟΥΛΑΝΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΠΙΣΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ…

  3. Ασφαλώς φίλε 6.25 αναφέρεσαι στο ανώτερο παπαδαριό, που είναι χωρίς οικογένεια, πλουτίζουν πουλώντας σωτηρία και πολιτικολογούν ακόμα και γιά θέματα εξωτερικής πολιτικής.

Comments are closed.