Η καταρρέουσα δημογραφικά Θράκη και το παραϊερατείο της Άγκυρας

Γράφει η Κρινιώ Καλογερίδου* 

Η απόφαση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης τον Απρίλιο του ’24 να αρχίσει να καταγράφει – σε συνεργασία με την Πολιτεία – τα δεδομένα της ραγδαίας επιδείνωσης του ”ισοζυγίου” μεταξύ γεννήσεων και θανάτων στη χώρα μας, ήταν μια καλή αρχή (έστω και καθυστερημένη) για εύρεση λύσεων με βάση νέα στοιχεία, ώστε να αποφευχθεί το αμετάκλητο της πληθυσμιακής μας συρρίκνωσης.

Της δημογραφικής τραγωδίας, δηλαδή, της Ελλάδας λόγω της δραματικής μείωσης του πληθυσμού της με επίκεντρο προπάντων ακριτικές Περιφέρειες, όπου τα στοιχεία πληθυσμιακής κατάρρευσης στην ύπαιθρο σοκάρουν σε περιοχές υψίστης εθνικής σημασίας, όπως η Θράκη, όπου έχουμε τρεις θανάτους Ελλήνων Ορθοδόξων ανά μία γέννηση.

Οι τελευταίες μάλιστα ανταποκρίσεις του καλοκαιριού του τρέχοντος έτους πιστοποιούν έναν άνευ προηγουμένου μαρασμό που διώχνει μακριά απ’ τη Θράκη τους νέους ανθρώπους αφήνοντας πίσω τους έρημα χωριά, κλειστά σχολεία, εγκαταλειμένες περιουσίες, σπίτια με κλειστές πόρτες, έρημες πόλεις και χωριά.

Αφήνοντας πίσω τη γενέθλια γη τους, ο πληθυσμός της οποίας εμφανίζει συνεχή μείωση από το 2010 και εντεύθεν, με διαφοροποιήσεις φυσικά των δεικτών περιφερειακά, βάσει των οποίων βγάζουμε τον μέσο εθνικό όρο δημογραφικών δεικτών για τον πληθυσμό της Ελλάδας.

Της Ελλάδας που ερημοποιείται στα σύνορά της και όχι μόνο, την ίδια στιγμή που οι τουρκικές πόλεις ακμάζουν απέναντι και ο Τούρκος καραδοκεί περιμένοντας να επωφεληθεί από την ερήμωση της χώρας μας και τις φθίνουσες αντιστάσεις των ακριτών μας.

Η ζωή στο ”τριεθνές”, δυτικά του Έβρου – στο ”Τρίγωνο του Κάραγατς” (παλιά Ορεστιάδα) μεταξύ των ποταμών Άρδα και Έβρου, που αποκαλείται ”Μεσοποταμία του Έβρου” – γίνεται κάθε μέρα και πιο δύσκολη λόγω της ερήμωσης της περιοχής και των κινδύνων που αυτή επιφυλάσσει, με πρώτο τον συνδεδεμένο με το Μεταναστευτικό πρόβλημα.

Οι καμπάνες κινδύνου για το δημογραφικό χτυπάνε με επίταση την  τελευταία πενταετία,  όπου κλιμακώνονται τα δείγματα δημογραφικής κατάρρευσης της Θράκης εξαιρουμένων των περιοχών εγκατάστασης των μουσουλμάνων μειονοτικών, όπου ο πληθυσμός αυξάνεται και πληθύνεται.

Η παρουσία του μουσουλμανικού στοιχείου αυγατίζει χρόνο τον χρόνο, την ίδια στιγμή που μειώνεται με πρωτοφανή ραγδαιότητα ο αριθμός των Ορθοδόξων Ελλήνων της Θράκης σε βαθμό να κλείνουν τα σχολεία στα ερημωμένα χωριά το ένα μετά το άλλο.

Σε βαθμό να τείνουν να υποκαταστήσουν την ελληνική ταυτότητα της Θράκης οι μαντίλες, τα τζαμιά και οι μιναρέδες (υπό τον ήχο της φωνής του μουεζίνη ο οποίος καλεί τους πιστούς για προσευχή), τα μουσουλμανικά σύμβολα που είναι απαραβίαστα και αποτελούν την ”κόκκινη γραμμή” της Μειονότητας (όπως είχε πει κατά το παρελθόν ο Μολλά Ισά Ριτβάν, π. μέλος του συμβουλίου του Δήμου Κομοτηνής και άνθρωπος του Ερντογάν στη Θράκη).

Της μουσουλμανικής Μειονότητας που αριθμεί 98.000 μουσουλμάνους, περίπου, τριών εθνοτήτων: Τουρκόφωνους ή τουρκογενείς, Πομάκους και Ρομά. Τα θρησκευτικά σύμβολα των οποίων είναι απαραβίαστα και προστατεύονται όπως και τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματά τους απ’ το Ελληνικό Σύνταγμα με βάση τη Συνθήκη της Λωζάνης (1922).

Ωστόσο, όπως δείχνει η επικαιρότητα, τα δικαιώματα μεν των μουσουλμάνων μειονοτικών είναι σεβαστά και απαραβίαστα από το ελληνικό κράτος, αλλά οι ελληνικοί νόμοι είναι… παραβιάσιμοι όλο και συχνότερα από μερίδα τουρκόψυχων οι οποίοι έχουν ξεφύγει από καιρό και λειτουργούν ανεξέλεγτα σαν κράτος εν κράτει ”αγγελιοφόροι” της Άγκυρας, εκπρόσωποί της στη Θράκη.

Στο έδαφος της ελληνικής ακριτικής Περιφέρειας, που εγκυμονεί κινδύνους για τους φιλήσυχους χριστιανούς και μουσουλμάνους κατοίκους της απ’ τις συμπεριφορές κάποιων ακραίων στοιχείων του κύκλου του εθνοφασιστικού κόμματος DEB/ΚΙΕΦ, του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής, του παράνομου τουρκοϊερατείου και των ψευτομουφτήδων Ξάνθης (Μουσταφά Τραμπά) και Κομοτηνής (Ιμπραχίμ Σερίφ), οι οποίοι παρεμπιπτόντως είχαν επισκεφθεί προ ημερών τον  Ταγίπ Ερντογάν στην Άγκυρα.

Είχαν πάει στην τουρκική πρωτεύουσα, για να πάρουν μέρος στη θρησκευτική τελετή μνήμης των θυμάτων  της ισραηλινής εισβολής στη Γάζας και, με την ευκαιρία αυτή, εξέφρασαν ιδιωτικά τα παράπονά τους στον Τούρκο Πρόεδρο γύρω απ’ την υποτιθέμενη ”παραβίαση των δικαιωμάτων της μειονότητας” και το ”κλείσιμο μειονοτικών σχολείων στη Θράκη”.

Αυτό όμως δεν είναι το μείζον, αλλά το σύνηθες (περιοδικά) από τους Έλληνες μουσουλμάνους πολίτες τουρκικής επιρροής που λειτουργούν ως ”αγγελιοφόροι” της Άγκυρας εκεί. Το μείζον είναι, εν προκειμένω, ότι μέλη ή υποστηρικτές του παράνομου παραϊερατείου που έχει στήσει η Άγκυρα στη Θράκη, με πρωταγωνιστή τον γιατρό Χουσεΐν Μπαλτατζή (υποψήφιο ευρωβουλευτή του DEB στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου του τρέχοντος έτους), προπηλάκισαν προ ημερών τον Σοφολογιώτατο (νόμιμο) μουφτή Κομοτηνής δρ. Τζ. Χαλήλ, όταν εκείνος θέλησε να μπει για τη μεσημβρινή προσευχή (όπως ορίζει το Κοράνι) στο τέμενος του Πλατάνου στην Ξάνθη.

Είχε επισκεφθεί ο εν λόγω νόμιμα εκλεγμένος μουφτής (τον οποίο περιγράφουν με τα καλύτερα λόγια δημοσιογραφικές πηγές) την ως άνω πόλη της Θράκης, για να παραστεί στα εγκαίνια του νέου διδακτηρίου του Μουσουλμανικού Ιεροσπουδαστηρίου Ξάνθης όπου ήταν παρών (ως εκπρόσωπος του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργείου) ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του ΥΠΕΠΘ Γιώργος Καλατζής.

Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι – μετά τους προπηλακισμούς και τη βάναυση συμπεριφορά απέναντί του απ’ τους φανατικούς υποστηρικτές του παράνομου παραϊερατείου – ο μουφτής Κομοτηνής δεν έφυγε, αλλά έδειξε σ’ όλους την πίστη του προσευχόμενος έξω από την περίφραξη της αυλής του τζαμιού.

Η εργαλειοποίηση της θρησκείας στο όνομα του ισλαμοφασισμού από αυτούς που υπερέβησαν την νομιμότητα είναι προφανής. Ξέχασαν, ως φαίνεται, οι εξαγριωμένοι παραβάτες της ότι ο ”σουλτάνος” της απέναντι όχθης πιστεύει (θεωρητικά, τουλάχιστον) στην ”καλή γειτονία” με την Ελλάδα μέσα στο πλαίσιο της ”ολιστικής προσέγγισης” της Τουρκίας μαζί της (βλ. ”Διακήρυξη Αθηνών Περί Σχέσεων Φιλίας και Καλής Γειτονίας, 7/12/’23).

Βασικός κανόνας όμως της ”καλής γειτονίας” είναι ο σεβασμός της εδαφικής κυριαρχίας, της θρησκείας, της ιστορίας, των εθνικών και θρησκευτικών συμβόλων και των νόμων του άλλου.

Αυτά προϋποθέτουν φυσικά καλοπροαίρετη στάση ένθεν κακείθεν, όχι διάθεση για προκλήσεις και μισαλλόδοξες, απολίτιστες και προβοκατόρικες ενέργειες, όπως αυτές που έλαβαν χώρα έξω απ’ το τέμενος Πλατάνου Ξάνθης (11/10/’24) με πρωταγωνιστή τον υποψήφιο ευρωβουλευτή του DEB κ. Χουσεΐν Μπαλτατζή, όπως προείπα.

Έναν γνωστό στην Κομοτηνή, αλλά άγνωστο στην υπόλοιπη Ελλάδα εθνικιστή μουσουλμάνο μειονοτικό, που έχει δημιουργήσει θέματα με τη συμπεριφορά του ατομικά και ως μέλος ενός Συλλόγου ο οποίος προκαλεί περιοδικά τον Ελληνισμό, όπως τον περασμένο Αύγουστο του τρέχοντος έτους.

Τότε που ο εν λόγω Σύλλογος διοργάνωσε συναυλία στην πλατεία Κομοτηνής, με καλεσμένη την τουρκοκύπρια Isin Karaca, η οποία τραγούδησε το ”Εμβατήριο της Σμύρνης’. Τραγούδι-πρόκληση για τους  Έλληνες, γιατί εξυμνεί την είσοδο του σφαγέα του Μικρασιατικού Ελληνισμού Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ στη Σμύρνη (1922).

Φυσικά υπάρχουν δεκάδες άλλα παραδείγματα προκλήσεων διαχρονικά από τουρκόφρονες μειονοτικούς της Θράκης, με ενδεικτική την ανάρτηση που είχε κάνει στις 29 του 2017 (ανήμερα της Άλωσης της Πόλης από τους Οθωμανούς του Μωάμεθ το 1453) ο μουσουλμάνος εκδότης της τουρκόφωνης εφημερίδας ”Birlik” στη Ροδόπη Ιλχάν Ταχσίν.

Ανάρτηση με υμνητικό άρθρο για τον Μωάμεθ τον Πορθητή, το οποίο συνόδευε ένα εθνικιστικό ποίημα για τους νέους ”Πορθητές”…().

 

Με δεδομένα αυτά, προκύπτουν δικαιολογημένα ερωτήματα προβληματισμού για τον εφησυχασμό που φαίνεται να υπάρχει στην Ελληνική Πολιτεία (κυβέρνηση και Προεδρία της Δημοκρατίας) και τις ελληνικές Αρχές (Ασφάλειας και Εισαγγελικές), οι οποίες δεν έχουν συλλάβει ακόμα τους συμπεριφερθέντες βάρβαρα μειονοτικούς απέναντι στον νόμιμο μουφτή Κομοτηνής.

Δεν κατάλαβαν άπαντες, προφανώς, ότι στο πρόσωπο του δρ. Τζ. Χαλήλ (τον οποίο δεν προφύλαξε η ΕΛ.ΑΣ, ως ώφειλε) υπέστη βάναυσο εξευτελισμό όχι μόνο ο ίδιος, αλλά και η Ελληνική Δημοκρατία, γιατί επέτρεψε να διασυρθεί το ελληνικό κράτος απ’ το παραϊερατείο της Άγκυρας.