ΠΡΟΣΩΠΟΚΤΟΝΙΑ. Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑ. ΛΕΒΙΝΑΣ: «Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΗ ΑΡΧΗ»!

ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ: ΓΙΑΤΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ!

Δυο χρόνια επιβλήθηκε στη δημόσια σφαίρα το απρόσωπο. Παραμονές της επαναφοράς του η έννοια του προσώπου επανέρχεται στον επαναπροσδιορισμό της.

Προσωποκτονία-visagicide. Η παραγραφή του προσώπου ισοδυναμεί με υποστατική ανθρωποκτονία.

Λεβίνας: η πρόσβαση στο πρόσωπο είναι ηθική αρχή. Το πρόσωπο είναι ζωντανή παρουσία.

Σύμφωνα με την αντίληψη του το να ζεις ηθικά σημαίνει να ζεις χωρίς να απομακρύνεσαι από τη συνάντηση με το πρόσωπο.

Η λέξη πρόσωπο visage, από το λατινικό vis, visus, ”videre» (ρήμα βλέπω στα λατινικά) ακριβώς όπως ο γερμανικός όρος Gesicht (που προέρχεται από το sehen), δηλώνει αυτό που παρουσιάζεται στη θέα των άλλων, αυτό που φαίνεται, το ορατό. 

Από την Αρχαιότητα, το πρόσωπο εμφανίζεται στα κείμενα ως το ενδεικτικό χαρακτηριστικό του ανθρώπου, όπως και ο λόγος. Ο άνθρωπος, σε αντίθεση με τα ζώα, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτός χωρίς πρόσωπο. 

Ο Πλάτωνας επιμένει στον Τίμαιο στην ευγένεια του ανθρώπινου προσώπου που παρουσιάζεται ενώπιον. Πιστοποιώντας την ανθρωπιά του ανθρώπου, το πρόσωπο υποδηλώνει επίσης την ατομικότητά του.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΟΙΜΟΣ-ΑΘΗΝΑ

loading...