ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΆ ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΆ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΆ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΊΔΑ ΜΑΣ!!!


 






Μόνο στην Ελλάδα μας και στους Έλληνες σε όλο τον κόσμο η #Κοίμηση της Θεοτόκου τιμάται με ιδιαίτερη λαμπρότητα... είναι το «Πάσχα τουv Καλοκαιριού»!

Είναι επίσης  μια από τις επίσημες αργίες του Ελληνικού κράτου αφιερωμένη στην Παναγία η οποία εορτάζεται με τοπικά έθιμα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.


Η Παναγία έχει για εμάς τους Έλληνες και εθνική σημασία, αφού έχει συνδεθεί με τους αγώνες του #Εθνους και έτσι ο ελληνικός λαός την τιμά και τη σέβεται περισσότερο από κάθε άλλο ιερό πρόσωπο.

Η λατρεία στο πρόσωπό της #Παναγίας εκφράζεται μέσα από τα εκατοντάδες ονόματα που της έχουν προσδώσει οι πιστοί και  γιορτάζουν σήμερα - ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους και όλες τους εορτάζοντες- όπως:


#Μαρία , Μάριος, Μάρω, Μαριώ, Μαριωρή, Μαρίκα, Μαριγώ, Μαριγούλα, Μαρινίκη, Μαρούλα, Μαρίτσα, Μανιώ, Μαριέττα, Μαρούσα, Μάρσια, Μαργέτα, Μαριέττα, Μαριάντζελα,  Μαργετίνα, Μαρινέλα, Μιρέλλα, Μυρελλα, Μιρέιγ, Μιρέϊγ, Ντέπη, #Παναγιώτης, Πάνος, Πανούσος, Παναγής, Πανάγος,  Πανίκος, Παναγιώτα, Παναγιούλα, Παναγούλα, Πάνη, Πέπη, Πιπίνα, Πρέσβεια, Πρεσβεία, #Συμέλα, Σιμέλα, Σουμελά, Τάκης, Τότα, Τούλα...

...#Γεθσημανή, Γιώτα, Γιώτης, Δέσποινα, Δέσπω, Δεσποίνου, Δεσποινιώ, Ελώνα, Ελόνα, Ζέπω, Ηλιοστάλακτη,  Θεοτόκης, Θεοτοκία, Ιεσθημανή, Καθολική, #Κρυστάλλω, Κρουστάλλω, Κρυσταλία, Κρουσταλένια, Κρίστι, Κρύστα,


Σε όλα τα νησιά του #Αιγαίου (Τήνος, Πάρος, Πάτμος, κα) στολίζουν και περιφέρουν επιτάφιο προς τιμήν της Παναγίας.

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου γιορτάζεται με λιγότερο εμφατικό τρόπο στις λοιπές ορθόδοξες και καθολικές χώρες του κόσμου, στις περισσότερες από τις οποίες ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία, όπως και στην Ελλάδα.

Μεταξύ της #Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας υπάρχει δογματική διαφορά σχετικά με την Κοίμηση της Θεοτόκου.


Η Καθολική Εκκλησία πιστεύει στο δόγμα της ενσώματης ανάληψης της Θεοτόκου (Assumptio Beatae Mariae Virginis), που οριστικοποιήθηκε με την αποστολική εγκύκλιο του Πάπα Πίου IB' «Munificentissimus Deus» (1 Νοεμβρίου 1950). Αντίθετα, η Ορθόδοξη Εκκλησία κάνει λόγο πρώτα για #Κοίμηση της #Θεοτόκου, δηλαδή πραγματικό θάνατο (χωρισμό ψυχής και σώματος) και στη συνέχεια για μετάσταση της Θεοτόκου, δηλαδή ανάσταση (ένωση ψυχής και σώματος) και ανάληψή της κοντά στον Υιόν της.


Οι προτεσταντικές ομολογίες έχουνν την Κοίμηση της Θεοτόκου δευτερεύουσα εορτή, επειδή δεν βασίζεται σε βιβλικές αναφορές αλλά θεωρούν ότι έχει περισσότερο τις ρίζες της στην  προ Χριστού λατρεία της θεάς #Αθηνάς!


#Φωτό: Από τον χτεσινό πανηγυρικό εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη μητρόπολη Αμαρουσίου!

Δεν υπάρχουν σχόλια :