Translate the article and read it to your Language

Ψηφίστηκε ο νόμος της ντροπής Θα ξαναβλέπουμε τα εκθέματα της χώρας μας όταν γίνουμε 120 χρόνων







Εκεί που λες ότι δεν υπάρχει πιο κάτω σκάει μια βόμβα μεγατόνων.Ακούω κυκλαδίτικο ειδώλιο το ξεκινάμε 25 χρόνια; Σαράντα χρόνια από τον κύριο πίσω, έχουμε 50. Ναι 50 Γιατί στην χώρα της απόλυτης απραξίας, οι τελικές πράξεις είναι τόσο μικρές τελικά  Εξωστρέφεια; πολιτιστική διπλωματία; Όχι χρησικτησία!Βρέθηκε λοιπόν μια εμβληματική λύση για να αντιμετωπιστεί η συσσώρευση χιλιάδων αντικειμένων στις αποθήκες μουσείων. Όχι δεν θα γίνει ακόμα η επέκταση του εθνικού αρχαιολογικού μουσείο που είναι εντολή της κάθε κυβέρνησης, όχι δεν θα γίνει το νέο μουσείο της πόλεως των Αθηνών στην Ακαδημία Πλάτωνος, όχι ούτε το νέο μουσείο Ελευσίνας, ούτε το νέο μουσείο Επιδαύρου, ούτε το νέο μουσείο Μεσσήνης, ούτε της Δήλου ούτε ένα μουσείο για τις αθέατες τοιχογραφίες του Ακρωτηρίου Σαντορίνης που το εργαστήρι τους σώθηκε με χρήματα Ρώσου επιχειρηματία  (κάποιος να με σταματήσει!)Μία  λύση που βρέθηκε που συμβάλλει στην εξωστρέφεια του ελληνικού πολιτισμού είναι η δανειοδότηση για έως και 50 χρόνια(25+25) εκθεμάτων (το ξεκίνησαν από 100 αλλά τους βγήκε σε 50) σε μουσεία για να προβάλλουμε την χώρα μας, αυτήν την χώρα που ο τύμβος Σαλαμινομάχων είναι σκουπιδότοπος, που για να πας στην αρχαία Λυκόσουρα πρέπει να πάρεις τηλέφωνο κάποιον αρχαιοφύλακα, που αρχαιολογικοί χωροι πνίγονται στα αγκάθια που μουσεία στάζουν. Τι κακό να μου πεις έχει να δανείζεις αρχαιότητες σε μουσεία; Απολύτως κανένα.! Θέλουμε πολιτιστική εξωστρέφεια! Βέβαια μέσα από περιοδικές εκθέσεις που θα διαρκούν 1 έως 5 έτη, όχι 50.Μα 50 χρόνια νοιώθω ότι είναι ψεμμα, ότι θα ξυπνήσω και θα είναι σαν να μην το άκουσα ποτέ.Αντί να μετατρέψουμε την ίδια μας την χώρα σε έναν αδιαμφισβητητο θυλακα πολιτισμού με υποδειγματικά μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους,επιλέγουμε να λάμψει ο πολιτισμός μας με δάνεια 50 ετών,βάζοντας  ως πρόσχημα τους ομογενείς . Ας ενημερώσω λοιπόν τους ιθύνοντες ότι ένας ομογενής στην Αμερική έχει δίπλα του μουσεία με χιλιάδες εμβληματικά εκθέματα από την Ελλάδα. Από το μητροπολιτικό μουσείο της Νέας Υόρκης έως το μουσείο καλών τεχνών τηε Βοστώνης .Για όλα αυτά δούλεψε πολύ καλά η αρχαιοκαπηλεία. Μιλάμε για εξωστρέφεια του ελληνικού πολιτισμού όταν η πολιτική μας για την επιστροφή ανυπέρβλητων καλλιτεχνημάτων παραμένει ανύπαρκτη :Τι σχέδια υπάρχουν για τα γλυπτά της Αφαίας, τα γλυπτά της Φιγαλείας, τα γλυπτά της Ακροπόλεως, τον θησαυρό της Αίγινας και χιλιάδες άλλες. Την στιγμή που η Νιγηρία για πρώτη φορά στριμώχνει το Βρετανικό μουσείο διεκδικώντας τα δικά της καλλιτεχνήματα μέσα από το νέο μουσείο του Μπενίν. Ο πολιτισμός μας λάμπει σε ξένα μουσεία που δεν έχουν καν οδηγούς ή εποπτικο υλικό στα ελληνικά  οταν το μουσείο Ακροπόλεως είναι γεμάτο αντίγραφα. Όχι κυρίες και κύριοι δεν είναι εξωστρέφεια, δεν είναι πολιτιστική διπλωματία, ούτε λύσαμε το θεμα των χιλιάδων εκθεμάτων στις αποθήκες. Φτιάξατε το νέο μουσείο της Δήλου που μέχρι πρότινος έσταζε για να εκτεθούν χιλιάδες ευρήματα από την Ρήνεια, Οχι! Φτιάξατε το νέο μουσείο Μεσσήνης. Όχι! Της Ελευσίνας. Όχι. Άρα έχουμε πραγματικά πολύ δρόμο για την εξωστρέφεια προς το παρόν αντιμετωπίζουμε πλημμύρες, πυρκαγιές, απροσπέλαστους αρχαιολογικούς χώρους, κλειστούς χώρους, μουσεία που στάζουν. Όσο για την γελοία δικαιολογία του Λούβρου που άνοιξε παράρτημα στο Abu Dhabi, τα ΗΑΕ πλήρωσαν πάνω από 500 εκ δολάρια μόνο για να να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το όνομα Λούβρο  και σχεδόν 1 δις για να ξεκινήσουν ανταλλαγές με το μουσείο. Όταν το Βρετανικό μουσείο δάνεισε τον ολοδικό μας "Κηφισό /Ιλισσό του δυτικού αετώματος του Παρθενώνα στο Ερμιτάζ το έκανε για 1 χρόνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια :