Οι Σύζυγοι του Διός και οι Μυστικές Ονομασίες και Ιδιότητές τους

Ο Δίας ή Ζεύς γιός του Κρόνου και της Ρέας ήταν ο μέγιστος θεός του αρχαιοελληνικού δωδεκάθεου ο πατέρας θεών και ανθρώπων, εκτός απο την επίσημη σύζυγο του Ήρα
αναφέρονται πληθώρα απο γυναίκες και ερωμένες με τις οποίες απέκτησε αμέτρητα παιδιά.

Ως σύζυγοι του Διός αναφέρονται οι παρακάτω:

1η η ΜΗΤΙΣ
ΜΗΤΙΣ = Η πονηριά, η καπατσοσύνη.

Αυτή επέτρεψε στον πρωτόγονο Άνθρωπο να επιβιώσει στην άγρια Φύση. Ο Άνθρωπος, ακόμη, δεν καλλιεργεί, δεν ζει σε οργανωμένες κοινωνίες.

Με αυτήν αποκτά το πρώτο τέκνο του, την ΑΘΗΝΑ (θεά της Σοφίας), μ` έναν τρόπο εξαιρετικά συμβολικό. Η ΜΗΤΙΣ είναι έγκυος στην Αθηνά, όταν ο Ζευςς την καταπίνει, εξ αιτίας χρησμού ότι κάποιο επόμενο τέκνο του, θα τον ανατρέψει-καταστρέψει.

Η Μήτις παρέμεινε μόνιμα στην κοιλιά του ενώ η ΑΘΗΝΑ εξήλθε αργότερα από το κεφάλι του.

Συμβολισμός: Η Πονηριά (Πανουργιά) «χωνεύεται» (εξελίσσεται) και αν και παραμένει (δεν χάνεται),«μεταλλάσσεται» σε ΣΟΦΙΑ.

ΣΟΦΙΑ = σύνδεση της γνώσης με την εμπειρία, η σφαιρική κρίση, η αντίληψις καταστάσεων και γεγονότων.

Αν παραμείνει μόνον «πονηριά», θα καταστρέψει τον φορέα της.

2η η ΘΕΜΙΣ
ΘΕΜΙΣ = Αυτό που έχει τεθεί (τίθημι), αυτό που ισχύει.

Εδώ εμφανίζεται η «Δικαιοσύνη», ο Άνθρωπος δημιουργεί «κοινωνίες» με κανόνες δικαιοσύνης.

Με τις κόρες τους, τις ΩΡΕΣ (= Εποχές) και τις ΜΟΙΡΕΣ (= μοιρασιά, μερίδιο), δηλώνεται ότι ο Άνθρωπος, αρχίζει να οργανώνει την ζωή του ανάλογα με τις εποχές και ν` αντιλαμβάνεται ότι λαμβάνει «μερίδιο» ανάλογα με τις πράξεις του (και όχι με βάση το «πεπρωμένο» του).

Ο Άνθρωπος δεν έχει «πεπρωμένο». Το δημιουργεί μόνος του με τις πράξεις του και τις παραλείψεις του. «Αιτία ελομένου Θεός αναίτιος» = Ο Θεός είναι αναίτιος για ό,τι (με ελεύθερη βούληση) επιλέγει ο Άνθρωπος.

3η η ΕΥΡΥΝΟΜΗ
ΕΥΡΥΝΟΜΗ = Εύρος + Νόμος (οι νόμοι διευρύνονται).

Εμφανίζεται το ΚΑΛΛΟΣ, ο θαυμασμός της μορφής (ευμορφία, ομορφιά).

Ο Άνθρωπος ξεπερνά την ζωώδη σεξουαλική ικανοποίηση και αρχίζει να θαυμάζει τα φυσικά προσόντα κάθε ατόμου αλλά και της Φύσεως.

Οι κόρες τους, οι 3 ΧΑΡΙΤΕΣ (ΑΓΛΑΪΑ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ, ΘΑΛΕΙΑ):

ΑΓΛΑΪΑ = φωτεινή, λαμπερή.

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ = η έχουσα καλή φρόνηση.

ΘΑΛΕΙΑ = η δροσιά.

Δηλώνουν την νέα κατάσταση στην εξέλιξη του Ανθρώπου.

4η η ΔΗΜΗΤΡΑ
ΔΗΜΗΤΡΑ = Η Μήτρα Γη, η Μητέρα Γη.

Έχουμε την κατανόηση των καιρικών φαινομένων, την καλλιέργεια της γης, την εξέλιξη του Ανθρώπου και την μόνιμη εγκατάστασή του σε εδάφη που του εξασφάλιζαν την διατροφή του.

Με την κόρη του «ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ» δηλώνεται η περιοδική γονιμότητα της γης, που επιτρέπει την επιβίωση (θεά των καρπών της γης).

Ζευς με κέρατα κριού-έκθεση Beim Zeus-στο Kempten-2016
Ζευς με κέρατα κριού-έκθεση Beim Zeus-στο Kempten-2016
5η η ΜΝΗΜΟΣΥΝΗ
ΜΝΗΜΟΣΥΝΗ = Η σύνδεση παρελθόντος και παρόντος.

Οι Λαοί αρχίζουν να καταγράφουν την μνήμη τους, δημιουργία της ιστορίας.

Με τις κόρες του απ’ αυτήν, τις 9 ΜΟΥΣΕΣ:

Κλειώ (Ιστορία),

Ευτέρπη (Λυρική Ποίηση),

Θάλεια (Κωμωδία),

Μελπομένη (Τραγωδία),

Τερψιχόρη (Χορός),

Ερατώ (Ερωτική Ποίηση),

Πολυμνία (Θρησκ. Ποίηση),

Ουρανία (Αστρονομία),

Καλλιόπη (Έπος).

ο Άνθρωπος δημιουργεί την ποίηση, το θέατρο (τραγωδία – κωμωδία), την ζωγραφική, την μουσική, τον χορό, την αστρονομία, τις τέχνες.

Κι αυτό, αμέσως μετά την καλλιέργεια της Γης!

6η η ΜΑΙΑ
ΜΑΙΑ = Σοφή γυναίκα (ρ. μάω = ερευνώ, ζητώ να μάθω εις βάθος).

Εμφάνιση της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ. Με την ΜΑΙΑ γεννά τον ΕΡΜΗ (ΕΡΜΙΑ), προστάτη της διανοήσεως των γραμμάτων των επιστημών, του εμπορίου, της επικοινωνίας, δηλαδή προστάτη όλων όσων είχαν προηγουμένως εμφανισθεί.

ΕΡΜΙΑΣ από το ειρμός (= σύνδεση) + Μα (Μαία) + ίας (αέναος κίνηση).

7η η ΗΡΑ
ΗΡΑ = αναγραμματισμός του ΑΗΡ. Ενώνει και (συν)εξουσιάζει τον ουράνιο κόσμο με τον γήινο.

Η ΕΠΙΣΗΜΗ σύζυγος στο Δωδεκάθεο.

Σηματοδοτεί την μητρότητα, την οικογενειακή ζωή, τον έγγαμο βίο, την γονιμότητα, την «ουσία» που απαιτεί η εξέλιξη των πάντων.

Τέκνα τους η ΕΙΛΕΙΘΥΑ (έλευσις, γέννηση), η ΗΒΗ (νεότης), ο ΑΡΗΣ (πόλεμος -καταστροφή) = ο κύκλος της ζωής εκείνα τα χρόνια.

ΟΛΕΣ οι άλλες θηλυκές οντότητες, ήταν ερωμένες.

Προφανώς όχι τυχαία, όπως φαίνεται από τα προηγούμενα, και μάλλον πρέπει να υποδηλώνει την περαιτέρω διαδικασία διαμορφώσεως του ΕΛΛΟΓΟΥ ΟΝΤΟΣ, που ονομάσθηκε ΑΝΘΡΩΠΟΣ (= «α θρώσκει ά ώποπε», δηλαδή αυτός που κρίνει αυτά που του συμβαίνουν και τροποποιεί ανάλογα τις αποφάσεις του και τις πράξεις του.
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

5 σχόλια :

  1. Η ΗΡΑ ΚΑΙ Η ΔΗΜΗΤΡΑ ΗΤΑΝ ΑΔΕΡΦΕΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑ ΚΑΙ Η ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ
    ΕΚΑΝΕ ΕΡΩΤΑ Ο ΔΙΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΡΧΩΝ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΦΕΡΕ ΤΗ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΦΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΗ ΕΞΟΝΤΩΣΑΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΛΗΝΙΟΥΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επαναστάτης, οραματιστής και ομορφόπαιδο ο ηγέτης της ντόπιας μυθολογίας μας, αλλά είχε ένα κακό. Πολύ μπερμπάντης μωρ' αδερφάκι μου!

    Μια χαρά γυναίκα είχε, κι όλη την ώρα το μυαλό του στις κουτσουκέλες. Κι επειδή αυτά τα πράγματα δεν είναι εύκολα όταν η γυναίκα σου δεν είναι χάπατο, τσέκαρε εδώ τι μεταμορφώσεις σκαρφίστηκε ο απαράδεκτος για να κάνει τις βρομοδουλειές του. Α, όλα κι όλα! Όταν έπαιζε έρωτας, ο Δίας ήταν... ευρηματικότατος!

    Ταύρος - Ευρώπη

    Ένα βράδυ, η κόρη του βασιλιά Αγήνορα της Φοινίκης, η Ευρώπη, είδε στον ύπνο της δυο κυρίες να μαλλιοτραβιούνται. Η μια ήταν η Ανατολή κι η άλλη η Δύση. Και το έπαθλο του τσακωμού, η ίδια η κοπέλα. Τελικά η Δύση έκανε τόπι στο ξύλο την Ανατολή κι η Ευρώπη ξύπνησε τρομαγμένη. Όμως, την επόμενη μέρα της πέρασαν οι φοβίες, κι όταν είδε στην ακροθαλασσιά ένα λευκό κι όμορφο ταύρο, ένιωσε μια πελώρια λαχτάρα να τονε καβαλήσει. Με το που τον καβάλησε, ο ταύρος άρχισε να τρέχει, να κολυμπάει και γενικώς δεν σταμάτησε μέχρι που φτάσανε στην Κρήτη. Ε, εκεί πια πήρε την κανονική μορφή του και της λέει: "Γεια σου κούκλα, είμαι ο Δίας. Έγινα ταύρος για να μη σε τρομάξω. Ψήνεσαι να κάνουμε παρέα;". Ψηνόταν - δεν ψηνόταν η κοπέλα, ο Δίας την έψησε! Κι ύστερα, για να της γλυκάνει το χάπι, ονόμασε κι όλη τη Δύση (του τότε γνωστού κόσμου) με τ' όνομά της.

    (Κι αν γυρίσεις ανάποδα το 2ευρω...).

    Κύκνος - Λήδα

    Κι άλλη πριγκίπισσα με "φιλοζωικά" αισθήματα, κι αυτή τη φορά ο σαρδανάπαλος θεός προτίμησε πουλερικό. "Ωω, μα τι ωραίος κύκνος!" αναφώνησε η Λήδα, κι όσο εκείνη του χάιδευε το λαιμό, ο Ζεύς έκανε άλλες δουλειές. Αποτέλεσμα; Έγκυος η Λήδα και μάλιστα με... αυγό! Μόνο που όταν σπάσανε το αυγό, δεν βγήκε από μέσα κυκνάκι, αλλά η Ωραία Ελένη! Που δηλαδή, κι εκείνη με τη σειρά της, καλή ομελέτα μας τα 'κανε...
    ...........................................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αετός - Αίγινα

      Όταν ο Δίας εγουστάρησε την Αίγινα, την κόρη του ποταμού Ασωπού, αλλά δεν ήξερε πώς να την πλησιάσει. Σκέφτηκε να της την πέσει έτσι, σκέφτηκε να τη φλερτάρει αλλιώς, τελικά λέει: "Τι στην ευχή, θεός είμαι ο,τι θέλω κάνω", τη βλέπει λοιπόν αετός, ορμάει, τη γραπώνει, την απαγάγει και... ε, τελικά η Αίγινα βρέθηκε με μωρό κι αυτή.



      ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ

      Αετός - Γανυμήδης

      Μετά από κάμποσα χρόνια, όταν χρειάστηκε γκαρσόνι στον Όλυμπο για να βοηθάει την κόρη του την Ήβη, η Ήρα του 'στειλε τελεσίγραφο: "Έτσι και βρεις πάλι καμιά απ' αυτές τις πεταχτές που σ' αρέσουν, την έβαψες!". Σκέφτηκε το λοιπόν ο Δίας και λέει: "Πεταχτή δεν μπορώ, όμως για πεταχτό δεν είπε τίποτα". Οπότε πάει και βρίσκει έναν πρίγκιπα της Τροίας, τον Γανυμήδη, και δοκιμάζει ξανά τον αετό που ήταν σίγουρο κόλπο για απαγωγές. Κάπως έτσι βρέθηκε ο Γανυμήδης στον Όλυμπο να σερβίρει τους θεούς και να "περιποιείται" τον Δία λίγο παραπάνω.

      Άρτεμις - Καλλιστώ

      Αν η Δανάη άκουσε γερή κατσάδα που έκατσε στη βροχή χωρίς μπουφάν, η Καλλιστώ η καψερή την πάτησε πολύ χειρότερα. Η Καλλιστώ ήταν ακόλουθος της Αρτέμιδας και άρα ορκισμένη παρθένα. Τι σκέφτηκε λοιπόν ο μπερμπάντης ο Δίας που τη γούσταρε; Μετα μορφώθηκε σε... Άρτεμη! Κι ενώ η Καλλιστώ νόμιζε ότι κάνει τα δικά της με τη θεά, ο Δίας έκανε τη δουλειά του κι έφυγε, αφήνοντάς της πεσκέσι. 9 μήνες μετά, η κοιλιά της φούσκωσε, η Άρτεμις της πήρε το παιδί και την έκανε αρκούδα. (Τελικά έγινε η Μεγάλη Άρκτος, αλλά αυτό θα το συζητήσουμε σε άλλο άρθρο...).

      Διαγραφή
    2. Σύζυγος (!) - Αλκμήνη

      Απ' όλες τις ιστορίες του σαρδανάπαλου θεού, αυτή είναι που (προσωπικά) με βγάζει πιο πολύ απ' τα ρούχα μου! Γουστάρει που λες την Αλκμήνη ο κύριος, κι αφού περιμένει να φύγει ο άντρας της (ο Αμφιτρύωνας) για μάχη, τι κάνει; Μεταμορφώνεται σε "Αμφιτρύωνα", γυρίζει και καλά νικητής και της ζητάει να του "απαλύνει τις πληγές". Ε, κι αφού πέρασε μαζί της το βράδυ (που κράτησε δυο μέρες!), εξαφανίστηκε!!! Λίγη ώρα μετά, να σου ο πραγματικός Αμφιτρύωνας. Και τι να του πει η γυναίκα, και τι να καταλάβει ο φτωχός ο κερατάς εξαπατημένος. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ θράσος! Ας όψεται που έτσι γεννήθηκε ο Ηρακλής...

      http://provocateur.gr/out-about/16372/7-aparadektes-metamorfwseis-toy-dia-gia-na-mporesei-na-mpermpantepsei

      Διαγραφή
    3. χα χα χα διας το ακρατητο αγορι που δεν αφησε ουτε τη μανα του να αγιασει
      συνεχως με το πουλι στο χερι βρισκοταν και πηδαγε αβερτα κουβερτα κορες αδερφες παλικαροπουλα μανες κουμπαρες
      γατες συκους κατσικες γελαδες γουρουνες χα χα χα χα

      Διαγραφή


Loading...