Ου νέμεσις Μαρία (Επικρατέειν ή Aπόλλυσθαι

-Γράφει ο  
Άγγελος Φ. Γιαννόπουλος)














Η  Ελληνιδα καλλονη Μαρια Σκληρου η Σκληραινα ηταν ερωμένη του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Θ’ , ο οποιος ηταν γνωστος και ως Μονομαχος.


Η Μαρια Σκληρου τον ειχε ακολουθησει ως ερωμενη ακομη και στην Μυτιληνη οπου ο Μονομαχος βρισκοταν εξορια για πολιτικους λογους.

Ενδεικτικο ειναι οτι η Μαρια εδωσε ολη την περιουσια της στον Κωνσταντινο Μονομαχο. 


Οταν τον ανακαλεσαν απο την εξορια παντρευτηκε την αυτοκρατειρα Ζωη απο την Μακεδονικη Δυναστεια. 


Οταν παντρεύτηκε την Βασιλισσα  Ζωη και εγινε αυτοκρατορας,  καλεσε στο παλατι και την ερωμενη του Μαρία, η οποια ήταν ανιψια της πρωην συζυγου του. 


Με την ανοχή της Ζωής, έδωσε στην αγαπημενη τους τίτλους Σεβαστη και  αλλα αξιωματα. 


Η κατασταση αυτη ειχε προκαλεσει σκανδαλο, και αντιδρασεις απο τους κατοικους της Βασιλευουσας.

Η Μαρια δεν ειχε αλλους εραστες. Εντουτοις για αυτην και μονον την σχεση της με παντρεμενο προκαλουσε αντιδρασεις.  

Σε μια βολτα του Αυτοκρατορα και των υπολοιπων αυλικων στους δρομους της πολεως ειτε κατα την διαρκεια μιας τελετης συμφωνα με καποιους αλλους, οταν ενας Ελληνας ειδε απο κοντα την Μαρια Σκληρου, εξαιτιας της ομορφιας της αναφωνησε το γνωστο Ου Νεμεσις.




Αυτο το ειχαν πει οι Τρωες οταν αντικρυσαν την ομοεθνη τους και ομοθρησκη ωραια Ελενη. 



Το περιστατικο ειναι ενδεικτικο οτι οι Ελληνες της Ελληνικης-Ρωμαικης αυτοκρατοριας ζουσαν και ανεπνεαν για τον Αρχαιο Ελληνικο πολιτισμο.





Μαλιστα ηταν τοσο μεγαλη η αφοσιωση τους και η αγαπη τους για τους αρχαιους Ελληνες, ωστε να μην εξελιχθουν οι ιδιοι σε πολιτιστικο επιπεδο.




Οι προγονοι μας εμειναν φανατικα προσηλωμενοι στους αρχαιους φιλοσοφους.



Αυτο ειχε ως αποτελεσμα να μην εξελιχθουν οι ιδιοι σε πνευματικο επιπεδο οσο θα επρεπε, και φυσικα εμεινε πισω σε πολιτισμικη εξελιξη, το εθνος και η αυτοκρατορια. 



Η Ελλαδα ηταν σε θεση να προσφερει ακομη περισσοτερα στον πολισμο και στις επιστημες σε  ολοκληρη την ανθρωποτητα.



Εντουτοις η εμμονη και το παθος των "Βυζαντινων" για την Αρχαια Ελληνικη γραματεια, τους περιορισε αισθητα.    
  

Στο περασμα των αιώνων ο χριστιανισμος ειναι ο βασικοτερος παραγοντας που διαμορφώνει τον χαρακτηρα του Ελληνικου κρατους σε σχεση με τα αλλα εθνη. 





Ο παγκοσμιος χαρακτηρας της Ελληνικης-
Ρωμαικης αυτοκρατοριας εδραιωνεται μεσα απο την χριστιανικη ιδέα.





Ο βασικος σκοπος των Ελληνων του ρωμαικου κρατους ειναι η ενοποιηση του πληθυσμου της αυτοκρατοριας μεσω της χριστιανικης πιστεως και του αρχαιου, Ελληνικου πολιτισμου.




Αυτα ηταν τα βασικα στοιχεια συνοχης της για να αντιμετωπισει τον μονιμο κινδυνο λογω των διαφορετικων λαων.



Η πολιτικη ιδεολογία της Ελληνικης - ρωμαικης αυτοκρατοριας θεμελιωθηκε επάνω στο αξιωμα της χριστιανικης οικουμενικότητας, του αρχαιου Ελληνικου πνευματος και των ρωμαικων πολιτικων αξιωματων.


Η βασική αρχή της πολιτικης Ρωμαικης θωριας ηταν η Pax Romana.




Η παγκοσμια Ρωμαικη Αυτοκρατορια ενωσε ολη την οικουμενη και επεφερε την υποταγη των Βαρβάρων, καταργησε τα συνορα των εθνων και δημιουργησε το κρατος που γεννήθηκε ο Θεανθρωπος.





Απο την εποχη του Κωνσταντιου εως την εποχη του Θεοδοσιου β εζησαν οι 5 μεγαλυτεροι Ελληνες νεοπλατωνικοι φιλοσοφοι του μεσαιωνα. *




Αυτοι ηταν ηταν ο μεγας Βασιλειος, ο αγιος Ιωαννης ο Χρυσοστομος, ο αγιος Γρηγοριος ο Ναζιανζηνος, ο αγιος Γρηγοριος Νυσσης και η φιλοχριστιανη Αλεξανδρινη φιλοσοφος η Υπατια. 

Την εποχη εκεινη και οι πεντε νεοπλατωνικοι διδασκουν τον Αριστοκλη εχοντας παντοτε την αμεριστη υποστιριξη των αυτοκρατορων.


Οι αυτοκρατορες γνωριζουν προσωπικα τους μεγαλους φιλοσοφους και ρητορες τους αγιους ιεραρχες και τους στηριζουν  στο επιστημονικο τους εργο.



Το εργο ηταν η ενσωματωση ολοκληρης της Πλατωνικης διδασκαλιας στον Χριστιανισμο. 


Με την ολοκληρωση αυτου του μοναδικου 
στα παγκοσμια χρονικα φιλοσοφικου

-πνευματικου εργου οι Ιεαραρχες μετετρεψαν τον μεχτι τοτε Ιουδαικο χριστιανισμο σε καθαρα Ελληνικο.




Αμεσως ο αγιος Θεοδοσιος τον Μαιο του 381 μ.χ. θα ανακηρυξει τον Ελληνικο πλεον χριστιανισμο σε επισημη θρησκεια της Ελληνικης-ρωμαικης αυτοκρατοριας.






Εαν οι αυτοκρατορες ηταν εναντια στον Ιερο αρχαιο Ελληνικο πολιτισμο δεν θα επετρεπαν ποτε και σε καμια περιπτωση την ενσωματωση αυτουσιας της διδασκαλιας του Αριστοκλη στην χριστιανικη θρησκεια.











Ακομη αμεσα οι αυτοκρατορες θα τιμωρουσαν τους αγιους ιεραρχες και θα τους αφαιρουσαν ολα τα εκκλησιαστικα τους αξιωματα.  




Φυσικα θα απαγορευαν την διδασκαλια του Πλατωνα και στους αγιους ιεραρχες στην φιλοχριστιανη Υπατια αλλα και σε ολους τους υπολοιπους φιλοσοφους. 




Α

υτο ομως ειναι κατι το οποιο δεν το εκανε ποτε ο κανενας αυτοκρατορας καθως ολοι οι φιλοσοφοι διδασκαν ελευθερα τον Πλατωνα.





Μεταξυ αλλων οι αυτοκρατορες θα εκλειναν και ολες τις φιλοσοφικες σχολες.









Ο αγιος Θεοδοσιος εδωσε Ελληνοχριστιανικη παιδεια στα τεκνα του και αυτα με την σειρα τους στα δικα τους παιδια.
Το αποτελεσμα να ανοιξει ο δρομος στην αγια Ευδοκια-Αθηναιδα να εξελιξει-επανιδρυση την ανωταση φιλοσοφικη πανεπιστημιακη σχολη της πολης-Κωνσταντινουπολεως.



Το  425 μ.χ. με  διαταγμα του Θεσοδοσιου του β αναβαθμιζεται και επανιδρυεται η ανωτατη φιλοσοφικη σχολη της πολης κατοπιν επιθυμιας της αγιας αυτοκρατειρας Ευδοκιας-Αθηναιδας.



Χωρις την ενωση του Χριστιανισμου και του αρχαιου Ελληνικου πολιτισμου ηταν αδυνατον να γινει ο Ελληνισμος παγκοσμια αυτοκρατορια και να φτασει στην κορυφη του κοσμου. 


Ο Ελληνικος πολιτισμος και ο Χριστιανισμος θα ενωθουν ωστε να γινει για μια και μοναδικη φορα η Ελλαδα παγκοσμιο κρατικο μορφωμα.


Ο Χριστος και ο Πλατωνας ειναι τα θεμελια της αυτοκρατοριας. 



Απο εκει ο Ελληνισμος θα παρει αστειρευτες δυναμεις για να μεγαλουργησει και να επιβιωσει. 



Οι αγιοι πατερες της εκκλησιας κρατησαν οτι πολυτιμο ειχε ο αρχαιος Ελληνικος πολιτισμος, οπως οι διδασκαλιες του Πλατωνα και του Αριστοτελη και φυσικα χρησιμοποιουσαν την κορυφαια γλωσσα στον κοσμο την Ελληνικη. 

Σκεφτειτε οτι ο Ελληνικος πολιτισμος δεν ηταν αρκετος απο μονος του για να φτασει στην κορυφη του κοσμου το Εθνος.















Για αυτο και επρεπε να ενωθει ο Ελληνικος πολιτισμος με τον χριστιανισμο.   

Ο Ελληνικος πολιτισμος και ο Χριστιανισμος θα ενωθουν ωστε να γινει για μια και μοναδικη φορα η Ελλαδα παγκοσμιο κρατικο μορφωμα.



Η ιστορικη διαδρομή του αρχαιου Ελληνικου κοσμου θα ενωθει με τον Χριστιανισμο και την Εκκλησια ως σωμα Χριστου, οταν οι Ελληνες θα αναλάβουν την ηγεσία της Ελληνικης-ρωμαικης αυτοκρατοριας και της αγιας ορθόδοξης Εκκλησίας.



Ο μεγιστος εκφραστής της κλασικής Ελληνικής Αρχαιότητας ο Πλατων μαζι με τους αγιους-τρεις Ιεραρχες θα δημιουργησουν της βασεις για την οικουμενικοτητα και την αιωνια διαχρονικοτητα του Ελληνισμού και της χριστιανικης Ελληνικης-ρωμαικης αυτοκρατοριας.




Τα περισσοτερα στοιχεια του αρχαιου Ελληνικου πνευματος θα είναι πλεον μεσα στην ορθοδοξη Ελληνικη πιστη και οικουμενικοτητα.

Η εισαγωγη των διαδασκαλιων του υπατου των φιλοσοφων Πλατωνα από τους αγιους ιεραρχες είναι η μεγαλυτερη αποδειξη ότι οι Ελληνες φιλσοφοι ηταν μονοθειτες και ότι δεν ειχαν καμια απολυτως σχεση με το εωσφορικο εβραικο δωδεκαθεο.


Για τους Αγιους Ιεραρχες, η αρχαια Ελληνικη γραμματεια-πολιτισμος είναι η σπουδαιοτερη από όλες τις αρετές. 




Για αυτο θεωρουν την παιδεία ως το μεγαλυτερο δωρο προς τον ανθρώπο, ενω επιτίθονται λεκτικα εναντία σε ολους τους εχθρους της αρχαιας Ελληνικης παιδειας.




Οι ευαγγελικες αξιες ενωνονται με τα ιερα αξιωματα του Πλατωνα.

Με την εισοδο του Πλατωνα, ο Χριστιανισμος, εκτοξευτηκε στα υψη, ενώ ταυτόχρονα εγινε ευκολα κατανοητος και αποδεκτος από ολους τους Ελληνες.
 

Ταυτόχρονα μεσα από τα πλατωνικα διδαγματα και τα ηθικα αξιωματα, ο Χριστιανισμος εγινε πολύ ευκολοτερα αποδεκτος από τους Ελληνες, καθως τους φανηκε από την αρχη, ότι είναι κατι πολύ οικειο, προς εκεινους.



Το αποτέλεσμα ηταν να εχουμε πολύ μεγαλη εξαπλωση της Ορθοδοξιας, στην αυτοκρατορια.



Μονον οσοι ηταν αγραμματοι δεν εγιναν χριστιανοι, ειτε δεν μπορεσαν να διεισδυσουν στα ουσιωδη νοηματα της χριστιανικης διδασκαλιας.



Την εποχη του Ιουστινιανου του α θα κλεισουν προσωρινα οι κατ ευφημισμον "Ελληνικες φιλοσοφικες σχολες". 


Με την ανοδο του πρωτου Ελληνα αυτοκρατορα στον θρονο ανοιγουν εκ νεου οι πραγματικες Ελληνικες φιλοσοφικες σχολες. 
ΣΩΣΤΑ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ Ο
ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ.
Δικαιως εκλεισε ο Ιουστινιανος της φιλοσοφικες σχολες.


Οι τελευταίοι νεοπλατωνικοί Ιάμβλιχος και Πρόκλος δεν ήσαν τόσον φιλόσοφοι όσον ιερείς μιας εωσφωρικής και ανυπάρκτου θρησκείας» (Άρνολντ Τόυμπη Σπουδή της Ιστορίας, μετ. Ν. Παπαρρόδου, Αθήναι 1962,σελ.457). 
Το χειροτερο όμως ηταν ότι οι φιλοσοφικες σχολές των Αθηνών είχαν μεταβληθεί σε κέντρα άσκησης μαυρης μαγείας.




Το γεγονός αυτο οδήγησε τελικά στο κλείσιμό τους το 529μ.Χ. από τον Ιουστινιανό. 
Η ενεργεια, του Ιουστινιανού, να κλεισει τα κεντρα μαγειας του εωσφορικου δωδεκαθεου ήταν μεν πολύ σωστή.

Εντουτοις σε καμια περιπτωση δεν επρεπε να τους απομακρυνει από την Ελλαδα. 
Στους χρόνους που κατέρρεε η ειδωλολατρία, η μαγεία και η δεισιδαιμονία είχαν λάβει αφάνταστες διαστάσεις.
Οπως μας πληροφορουν συγγραφείς της ο Λουκιανός, η μαγεία είχε βασικη θέση στις λαικές μαζες.




Μάγοι ως φαρμακομαντεις, ιατρομαντεις, βωμολοχοι, αγυρται, εχοντας ως βοηθους γραίας βωμολόχους, περιμακτριας, τελεστρατιας, τυμπανιστριας,περιηρχοντο τας πολεις, υποσχομενοι ζωη, υγεια,πλουτο, καλλος ευτεκνια,και οποιοδηποτε αγαθό (Θ.Η.Ε. Τομ. ,
449)
Ο καθηγητής Λούβαρις μας αναφερει πως στους ύστερους χρόνους της αρχαιότητος «μάγοι πολυαριθμοι αγύρται, απολακταί, βωμολόχοι, ιατρομάντεις, καθαρτές, φαρμακομάντεις κλπ, συνοδευόμενοι υπό γυναικών μαγισσών ή βοηθών και αφορμώμενοι εκ Θεσσαλίας κυρίως, ήτις εθεωρείτο η κατ’ εξοχήν κοιτίς των, περιέτρεχον τας πόλεις και εξηπάτουν τους απλοϊκούς ανθρώπους.



Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΗΡΩΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΑΤΡΗΣ
ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΝΟΙΞΕ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΠΑΝΔΙΔΑΚΤΗΡΙΟΝ,



Εαν οι προγονοι μας ηταν εναντια στον Αρχαιο Ελληνικο πολιτισμο δεν θα ξανανοιγαν την ανωτατη φιλοσοφικη σχολη στην Βασιλεουσα-Κωνσταντινουπολη.


Ο Ηρακλειος δημοσιευσε της εξαιρετικες επιστημονικες του εργασιες με τους τιτλους, υπόμνημα εις την μεγαλην του Πτολεμαιου συνταξιν. 



Η δευτερη σπουδαια εργασια ειχε τιτλο,περι κατασκευης, σφαιρας του αρατου.


Η Κωνσταντινουπολη όπως ηταν φυσικο ολους εκεινους τους αιωνες που ηταν σε Ελληνικα χερια ηταν παγκοσμιο πολιτικο, στρατιωτικο, οικονομικο, θρησκευτικο κεντρο.




Ομως ταυτόχρονα πανω από όλα ηταν  παγκοσμιο πνευματικο κεντρο. 




Στην Κωνσταντινουπολη με την ανοδο του πρωτου Ελληνα αυτοκρατορα (Ηράκλειος) στον Ρωμαικο θρονο, ανοιξαν εκ νεου οι Φιλοσοφικες πανεπιστημιακες σχολες. 




Εκει διδασκοταν το μαθημα της φιλοσοφιας, ακριβως με τον ιδιο τροπο που διαδασκοταν στην αρχαια Ελλαδα, οπου οι σπουδαστες των πανεπιστημιακών σχολων της βασιλευουσας  Κωνσταντινουπόλεως διδασκοταν μουσικη,  γεωμετρια, αστρονομια, φιλοσοφια, φιλολογια. 


Η Ελληνιδα Θεοδωρα ειναι εκεινη η οποια εγινε η αιτια για να ξεκινησει η β φαση ακμης της Ελληνικης-ρωμαικης-αυτοκρατοριας. 

Η Βασιλισσα εβαλε τελος στην Εικονομαχια, ενω παραλληλα ανοιξε τον δρομο για να ερθει ο μεγας Φωτιος στον πατριαρχικο θρονο.


Η Αγία-αυτοκράτειρα Θεοδώρα











Eν συνεχεια υπο την ιερη καθοδηγηση του Φωτιου,οι Κυρριλλος και Μεθοδιος πηγαινουν στην Σερβια για να εκχριστιανισουν τους Σερβους.



Ο πατριαρχης ειναι ισως ο πρωτος ο οποιος ειδε οτι εκτος απο τους Σερβους οτι επρεπε να γινουν Χρριστιανοι και οι ρωσοι ωστε να μειωθουν με αυτον τον τροπο οι πολλοι εξωτερικοι εχθροι της Ελληνικης-ρωμαικης αυτοκρατοριας.





Φυσικα η Βασιλισσα Θεοδωρα εγινε η αιτια να διακριθει πολυ και ο αδερφος της ο Βαρδας.




Μεταξυ πολλων αλλων ο αξιολογος Βαρδας ιδρυσε την ανωτατη πανεπιστημιακη φιλοσοφικη σχολη των Μαγγανων. 




Εκει διδασκοταν το μαθημα της φιλοσοφιας, ακριβως με τον ιδιο τροπο που διαδασκοταν στην αρχαια Ελλαδα, 




Ξακουστη εμεινε η ανωτατη φιλοσοφικη σχολη της Μαγναυρας στην βασιλευουσα με πρυτάνη-καθηγητη μια  πολύ μεγαλη μορφη της μεσαιωνικης Ελληνικης φιλοσοφιας τον Λεοντα τον μαθηματικο. 



Αν και ο Λεων ηταν ανηψιος του εικονομαχου λογιου-πατριαρχη του Ιωαννη του γραμματικου, ο Βαρδας εκτιμωντας την τεραστια μορφωση του τον διορισε πρυτανη της φιλοσοφικης σχολης.  



O Λεων ο μαθηματικος ειχε λιγο πριν καθαιρεθει απο αρχιεπισκοπος Θεσσαλονικης. 


Αυτος ομως δεν εμποδισε τον καισαρα Βαρδα να τον κανει πρυτανη της ανωτατης φιλοσοφικης σχολης.

Αυτο μας δειχνει το πολυ υψηλο επιπεδο των Ελληνων της εποχης εκεινης και οτι πανω απο ολα εβαζαν τον Χριστιανισμο και την Ελλαδα.



Ο πρύτανης Λεων ο μαθηματικος ηταν γεωμέτρης, αστρονόμος, φιλόσοφος. 




Ο Λεων προετοιμασε για να εκδωθουν εκ νεου τα εργα του Αρχιμηδη , του Ευκλειδη, του Απολλωνιου του Πυργαιου, του Πτολεμαιου. 




Τα Εργα αυτά βρίσκονται αυτην την στιγμη στο πανεπιστημιο της Οξφόρδης. 




Ο Ιδιος εγραψε της προσωπικες του παρατηρήσεις ,επανω στους Ευκλειδη και Αρχιμηδη. 



Ο Λεων, είναι ο πρωτος που εισηγαγε τα γραμματα στην Αλγεβρα, ενώ κατοπιν εντολης του Μιχαηλ του γ ,εφτιαξε τον πρωτο οπτικο τηλεγραφο, ο οποιος τοποθετηθηκε στην Ταρσο της Κιλικιας. 




Ο Λεων ειχε παει για πολλα χρονια σε μοναστηρι στην Ανδρο , οπου βρηκε και μελετησε , επι πολλα ετη σπανια βιβλια των Αρχαιων Ελλήνων Φιλοσοφων. 



Φυσικα να μην ξεχναμε οτι στην ανωτατη φιλοσοφικη σχολη διδαξε ο μεγας Φωτιος, ενας ακομη πολυ σπουδαιος λογιος-πατριαρχης που λατρευε υπερβολικα την αρχαια Ελληνικη γραματεια.  

ΑΝΝΑ ΚΟΜΝΗΝΗ

Ειναι γεγονος οτι η Ελληνιδα Αννα Κομνηνη εμοιαζε πολυ σε δυναμισμο, την πρωτη γυναικα αυτοκρατειρα ολων των εποχων την Ελληνιδα Ειρηνη,

Η πριγκιπισσα Αννα όμως είναι η ιδια γυναικα η οποια απεκτησε παρα πολύ μεγαλη παιδεια. 



Η παιδεια της Αννας ξεπαρασε κατά πολύ ,την παιδεια ολων των υπολοιπων γυναικων του μεσαιωνα.




Η Αννα εμαθε όλα όσα μπορούσαν να μαθευτούν στην εποχή της, την ρητορική την φιλοσοφία, την ιστορία την λογοτεχνία, την γεωγραφία την μυθολογία, την ιατρική. 


Το σπουδαιοτερο ολων ειναι οτι η πριγκιπισσα Αννα παρεμεινε σε ολη της την ζωη μια παρα πολυ ηθικη και μονογαμικη γυναικα-συζυγος και δεν υπεπεσε στο αισχιστο των αμαρτηματων την σεξουαλικη διαφθορα.

Επισης διάβασε ολους τους μεγάλους ποιητές της αρχαιότητας, τον 'Ομηρο, τους λυρικούς, τους τραγικούς και τον Αριστοφάνη 

Ακομη διαβασε τους ιστορικούς όπως τον Θουκυδίδη και τον Πολύβιο, τους ρήτορες όπως τον Ισοκράτη και τον Δημοσθένη

Πανω από όλα όμως η Αννα Κομνηνη διάβασε ολα τα εργα του Αριστοτέλη και τους διαλόγους του υπατου των φιλοσοφων του Πλάτωνα .


Από την επαφή αυτή με τους περίφημους φιλοσοφους διδάχθηκε την τέχνη της σωστής ηθικης, της παιδειας- έκφρασης, για αυτό εγραψε αυτό το πολύ σπουδαιο ιστορικο εργο την Αλεξιαδα.


Η Αννα ηταν σε θεση να απαγγείλει με πολυ μεγαλη άνεση Ορφέα, Τιμόθεο, Σαπφώ και Πίνδαρο κλπ. 



Αναδιοργανωσε της Αριστοτελικες σπουδες, στην ανωτατη φιλοσοφικη σχολη της πολης.


Ολοι αυτοι οι εξαιρετικοι Ελληνες ανοιξαν τον δρομο για να ερθει ο μεγαλος Πυθαγορειος Φιλοσοφος ο Νικηφορος Βλεμμυδης.

Πανω απο ολα ομως ο Χριστιανισμος διεσωσε τον ετοιμοθανατο αρχαιο Ελληνικο πολιτισμο απο το εβραικο εωσφορικο δωδεκαθεο.


ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΛΕΜΜΥΔΗΣ.

Ο Ελληνας θεολογος, μαθηματικος, γεωγραφος, αστρονομος και γιατρος Νικηφόρος Βλεμμύδης υπηρξε η μεγαλυτερη πνευματικη μορφή του 13ου αιώνα και ισχυρή προσωπικότητα.

Συμμετείχε ενεργά στα δρώμενα της εποχής του, κυρίως ως απεσταλμένος της Ορθόδοξης Εκκλησίας σε συναντησεις με καθολικους ιερεις. 
Κατα την επιστροφη απο  στους αγιους τοπους το 1237, ιδρυσε στην Έφεσο σχολή, όπου δίδαξε φιλοσοφία από το 1238 έως το 1248, ενώ ασχολήθηκε και με παιδαγωγικα θεματα. 


Ο Νικηφορος Βλεμμυδης ασχοληθηκε πολυ με την γεωμετρια και τον Πυθαγορα, ενω εξελιξε και προωθησε την Πυθαγορεια διδασκαλια, οσο κανενας αλλος Ελληνας. 


Στην εποχη του η Πυθαγορια διδασκαλια θα φτασει στο απογειο της.
Ουδεποτε καποια αλλη Ελληνικη φιλοσοφικη σχολη δεχτηκε τοσες πολλες αιτησεις. 


Ουτε η ανωτατη φιλοσοφικη σχολη της πολης (Κωνσταντινουπολης), δεν ειχε τοσες πολλες αιτησεις για φοιτηση. 
Οι αιτησεις των φοιτητων απο διαφορα ηταν τοσες πολλες ωστε ηταν αδυνατον να δεχτει η φιλοσοφικη σχολη του ολους αυτους τους φοιτητες. 






ΕΠΙΚΡΑΤΕΕΙΝ Η ΑΠΟΛΛΥΣΘΑΙ

                 ΓΡΑΦΕΙ Ο
                  
ΑΓΓΕΛΟΣ Φ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ



Μόνον ο Χριστός θέλει τους Έλληνες



















ΕΠΙΚΡΑΤΕΕΙΝ Η ΑΠΟΛΛΥΣΘΑΙ

ΕΠΙΚΡΑΤΕΕΙΝ Η ΑΠΟΛΛΥΣΘΑΙ

         ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.




 OXI AΛΛΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Downhill γυναικών-Δυναμισμός και θηλυκότητα (Δείτε το βίντεο με τα 8 εκατομμύρια views)











Γράψτε το Σχόλιο σας
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

9 σχόλια :


Αρθρα Αναγνωστων

[Άρθρα Αναγνωστών][twocolumns]

Υγεια

[Υγεία][threecolumns]

Μυστηρια

[Μυστήρια][threecolumns]

Περιεργα - Απιστευτα

[Περίεργα - Απίστευτα][threecolumns]
Loading...

Πολιτικη

[Πολιτικά][threecolumns]

Οικονομικα

[Οικονομικά][threecolumns]

Αρχαια Ελλαδα

[Αρχαία Ελλάδα][twocolumns]

Life Style

[Life Style][bsummary]