Γιατί αλλάζει το όνομά του κάποιος όταν γίνεται μοναχός …

Στους  μοναχούς που υπόσχονται να ζουν ενάρετη ζωή επικράτησε η αλλαγή του ονόματός τους.

Αυτό γίνεται για δύο σπουδαιότατους λόγους. Πρώτος λόγος είναι η απάρνηση ολοκληρωτικά της προηγούμενης ζωής και η συνεχής ενθύμηση της μεταβολής της, και δεύτερον, για να έχουμε παράδειγμα τον άγιο στην πορεία της ζωής μας, του οποίου φέρουμε το όνομα.

Η αλλαγή του ονόματος, μας βοηθά να ξεχνούμε το παρελθόν και συνεχώς υπενθυμίζει την μεταβολή που έγινε σ’ αυτόν που άλλαξε τον τρόπο της ζωής του και τις ανειλημμένες υποχρεώσεις, που οφείλει να εκπληρώνει με πολλή αγάπη και προθυμία.

Το όνομα είναι τόσο πολύ συνδεδεμένο με το πρόσωπο, ώστε να μη μπορούμε να ξεχωρίσουμε την προσωπικότητά μας από αυτό. Γι’ αυτό και η ενθύμηση του ενός φέρνει στην μνήμη το άλλο και η αναφορά στο ένα γίνεται ταυτόχρονα και προς το άλλο.

Εφόσον έχουμε το παλιό όνομα υπάρχει αναπόσπαστη η μνήμη του παλαιού ανθρώπου, αντίθετα όταν ακούμε το νέο όνομα υπάρχει μνήμη του νέου ανθρώπου.

Επικράτησε να γίνεται η αλλαγή του ονόματος, για την ηθική δύναμη που έχει.

Η αλλαγή όμως χάνει τη δύναμή της, όταν η θέλησή μας αδρανεί να εκτελεί και να εφαρμόζει τις υποσχέσεις, που υπενθυμίζει το νέο όνομα στους μοναχούς.

Αυτό δε συμβαίνει, διότι ζει μέσα τους ο παλαιός άνθρωπος και αγαπούν περισσότερο αυτόν από τον νέο, γι’ αυτό και αδιαφορούν στις συνεχείς υπομνήσεις που γίνονται σ’ αυτούς όταν τους καλούν με το νέο όνομα. Η αδιαφορία αυτή προς τις υποχρεώσεις, τις οποίες υπενθυμίζει στους μοναχούς το όνομα, μαρτυρεί την ύπαρξη ενός άλλου κακού, την αθέτηση της φωνής της συνειδήσεως. Διότι σε κάθε αθέτηση του καθήκοντος της νέας ζωής, που υπενθυμίζει πάντοτε το νέο όνομα, η συνείδηση επαναστατεί και διαμαρτύρεται, αλλά δεν εισακούεται, διότι κυριαρχεί ο παλαιός άνθρωπος, ο οποίος περιφρονεί τις αξιώσεις του νέου ανθρώπου, που εκφράζονται από τη φωνή της συνειδήσεως.

Η περιφρόνηση αυτή φθάνει μέχρι τέτοιο σημείο, ώστε και να αποδοκιμάζει τη φωνή της συνειδήσεως, ότι αξιώνει ανόητα και παράλογα, και στο τέλος της επιβάλλει τη σιωπή. Η κατάσταση αυτή μοιάζει με την πώρωση της συνειδήσεως. Ο δε μοναχός που περιφρόνησε τη φωνή για την τήρηση των υποχρεώσεών του, αυτός έπαθε, ό,τι υποφέρουν όσοι έχουν πώρωση συνειδήσεως και αλλοίμονο σ’ αυτόν. Αυτός θα κατακριθεί, διότι δεν έζησε κατά Θεόν, και έβαλε το εγώ του και τη δική του γνώση πάνω από τη γνώση των Οσίων Πατέρων, και διότι δεν έκανε καλή προσφορά.

Πρόσφεραν στον Θεό θυσίες οι αδελφοί Κάιν και Άβελ, αλλά ο Κάιν δεν έκανε καλή προσφορά και αποδοκιμάστηκε από τον Θεό. Πρόσφερε ο Οζίας θυμίαμα στο Θεό με χρυσό θυμιατήριο, αλλά κατακρίθηκε, γιατί δεν έκανε καλή προσφορά.

Και ο Σαούλ πρόσφερε θυσίες στο Θεό αλλά κατακρίθηκε και αποδοκιμάστηκε αυτός και ο οίκος του, γιατί δεν έκανε καλή προσφορά. Πρόσφεραν και οι Ιουδαίοι θυσίες, αλλά ο Θεός τις αποδοκίμασε και έλεγε «μισεί αυτάς η ψυχή μου» ώστε δεν είναι αρκετό για να ευαρεστήσει κάποιος το Θεό να προσφέρει μόνο θυσίες, δώρα και προσευχές, αλλά να κάνει καλή προσφορά δηλαδή να έχει συναίσθηση της ατέλειας και της αναξιότητάς του.

Αλλά για -να υπάρχει τέτοια συναίσθηση απαιτείται τέλεια αυταπάρνηση και υποταγή στις εντολές του Θεού, και ταπείνωση και αδιάλειπτη πνευματική εργασία.

Εάν λοιπόν μόνον έτσι προσφέρουμε επάξια θυσίες στο Θεό, πρώτη δε και μέγιστη θυσία του προσφέρουμε την καρδιά μας, πώς η θυσία και η προσφορά μας θα γίνουν ευπρόσδεκτες στον Θεό, όταν δεν είμαστε άξιοι να προσφέρουμε θυσία ευάρεστη, ούτε τα προσφερόμενα είναι ως προσφορά άξια για τον Θεό; Γι’ αυτό μην επαναπαυόμαστε στις δεήσεις και προσφορές μας, εάν προηγουμένως δεν φροντίσουμε με πολλή επιμέλεια να κάνουμε τους εαυτούς μας άξιους πιστούς και τις θυσίες μας ευπρόσδεκτες στο Θεό. Γι’ αυτό βρίσκονται σε μεγάλη πλάνη όσοι νομίζουν ότι κάθε λατρεία και θυσία είναι ευάρεστες στο Θεό.

Λατρεία ευάρεστη και θυσία ευπρόσδεκτη στο Θεό είναι «πνεύμα συντετριμμένο και καρδία συντετριμμένη», και όχι πνεύμα υπερήφανο και αλαζονικό και καρδία άτεγκτη και εμπαθής.

Αυτά λοιπόν επιζητεί η αλλαγή του ονόματος κατά πρώτο λόγο. Κατά δε τον δεύτερο λόγο επιζητεί την υποχρέωση να έχει υπόδειγμα αρετής και τελειότητας τον βίο και το πολίτευμα του αγίου, του οποίου το όνομα φέρουμε, και σ’ όλη μας τη ζωή να αγωνιζόμαστε για να γίνουμε τέλειοι ακολουθώντας το παράδειγμά του. Το υπόδειγμα της αρετής του αγίου ενισχύει πάρα πολύ τον αγωνιζόμενο.

Απ’ αυτό διδάσκεται, να ταπεινώνεται ακόμα και εάν κατάγεται από βασιλική οικογένεια• μαθαίνει να υπομένει και εάν τα δεινά είναι αφόρητα• μαθαίνει ν’ αγαπά και αυτούς που τον μισούν• μαθαίνει να τιμά και αυτούς που τον προσβάλουν• μαθαίνει να ζει υπέρ των αδελφών και ν’ αποθνήσκει υπέρ του νόμου του Θεού και των θείων εντολών του• μαθαίνει να αγαπά την έσχατη θέση και χαίρεται στην αφάνεια. Και τί δεν μαθαίνει; Εάν απαριθμήσω ένα-ένα όσα μαθαίνουμε από το παράδειγμα τον αγίων, δεν θα με φθάσει ούτε ο χρόνος, ούτε το χαρτί για να τα αναφέρω.

loading...

20 thoughts on “Γιατί αλλάζει το όνομά του κάποιος όταν γίνεται μοναχός …

  1. Πολλά εβραϊκά ονόματα χρησιμοποιεί ο Χριστιανισμός .

    Εβραϊκά ονόματα είναι:
    Αδάμ, Εύα, Άννα,
    Βαρνάβας, Γαβριήλ, Δανιήλ, Ελισσαίος, Εμμανουήλ, Εφραίμ, Ζαχαρίας, Ηλίας,
    Ησαϊας, Ιάκωβος, Ιεζεκιήλ, Ιερεμίας, Ιορδάνης, Ιωάννης, Ιωνάς, Ιωσήφ, Λάζαρος, Μαρία, Μιχαήλ, Ναθαναήλ, Ραφαήλ, Σάββας, Σαμουήλ,
    Σάρρα, Σεραφείμ, Συμεών, Χερουβείμ, κ.ά.

    Δίνετε στα ελληνόπουλα ονόματα των ενδόξων προγόνων μας.

    Τώρα αν κάποιος Έλληνας έχει εβραϊκό όνομα δεν
    πρέπει να νιώθει ενοχές, γιατί άλλοι
    πιθανότατα από άγνοια, το επέλεξαν γι αυτόν.

    Η επιλογή όμως από ρασοφόρο
    εβραϊκού ονόματος ως "πνευματικού", όταν μάλιστα αυτός μισθοδοτείται και από το ελληνικό δημόσιο, μητροπολίτης, ιερέας,
    είναι ηθικά και εθνικά απαράδεκτη.

  2. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΠΑΔΙΣΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΣΟΥ..!..ΔΕΝ ΦΑΝΗΚΕ ΑΚΟΜΑ ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΛΟΒΟΤΟΜΗΜΕΝΟΣ ΘΡΗΣΚΟΛΗΠΤΟΣ ΠΟΥ ΤΡΑΒΑΕΙ ΖΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΡΡΑ..!..ΑΡΓΗΣΕ ΚΙ ΑΝΗΣΥΧΩ..!

  3. Η ΘΑ ΠΗΓΕ ΣΕ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ Η ΣΤΟ ΤΡΕΛΑΔΙΚΟ Η ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ

  4. θα βαρεθηκαν τα παπαδιστικα
    αρθρα ..!..και θα μεινατε οι
    τρεις σας..!.. ο σωρρας εσυ και
    ο διαχειριστης..!..

  5. ΑΛΛΟΙ ΤΟΝ ΤΡΩΝΕ ΣΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ ΚΑΙ ΖΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΟΟΣΙΖΟΝΤΑΙ

  6. ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΟΤΙ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
    ΟΣΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ ΕΜΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ 9:42
    Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΕΙ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ ΠΑΝΤΑ ΩΣ ΟΠΑΔΟΣ ΤΟΥ ΣΩΡΡΑ .

  7. Τελος τα πειραγματα στους Σωρρομαλακες … Κριμα ειναι !!! Θελατε ο Θεος να σας κανει σαν αυτους ??

  8. Θέλω το πσώρρα στη Βουλή
    τις τσέπες να γιομόσω χρυσό ανατολής
    Να πάρω και μια στάνη να κάνω το τσοπάνη
    τυράκι για να πήζω Ελλάνιους να ταίζω
    Να φτιάχνω και αρνί πεσκέσι να το στέλνω στον αστρομαχητή τον ένα το μοναδικό το κεφτεαρχηγό
    Να ορκιστώ πολεμιστής
    μεσάνυχτα και ένα στο κέντρο της Βουλής και να φωνάζω δυνατά γειά σου ρε πσώρρα παικταρά με τόσα βόδια δίποδα να κονομάς χοντρά!

  9. ΠΣΩΡΑΣ :

    και με ρωτανε που βρηκα τα 600 δις
    και δεν με ρωτανε που τους βρηκα τοσους ηλιθιους και τους τα μασαω

  10. Ανώνυμος10 Ιουνίου 2018 – 11:02 μ.μ.
    Απάντηση στον ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟ
    Αγγελο Γιαννοπουλο από την Ελληνίδα ΕΛΙΣΑΒΕΤ.

    Διαβαζω στα άρθρα του Άγγελου απιστευτες ανθελληνικες ανοησιες. -απ το παράδεισο κατέβηκε; – να μας λέει ότι η Κωνσταντινούπολη, ήταν μια πόλη γεμάτη Έλληνες, – μπα έτσι λέει χρυσό μου η ιστορία για πες μας κι αλλά – και μας λέει μωρέ παιδία ότι: ήξεραν τι θα πει ελεημοσύνη ,τι θα πει βοήθεια στον φτωχό, στον, άστεγο, στον πεινασμένο ,στον ανάπηρο!
    Ναι μωρέ Άγγελε συμφωνώ κι εγώ η καημένη έτσι είναι αφού οι λίγοι είχανε τα πάντα κι οι πολλοί τίποτα να μη δώσουν τ΄ αποφάγια;

    Η πόλη των πόλεων (Κωνσταντινούπολη) –που λες Άγγελε να μη ξεχάσω να σου θυμίσω ότι την δημιούργησε ο Κωνσταντίνος, ο Ιλλύρας, ο πατροκτόνος.

    Ο Δίας να συγχώρεση τη ψυχή του! Α!!! –κι αν κατάλαβα καλά Άγγελε , μου λες – είμαι κι λίγο τσαλαφή συμπάθησε με – ότι είχε τα περισσότερα νοσοκομεία, ορφανοτροφεία, γηροκομεία, πτωχοκομείο.

    Ε ναι, σε πιστεύω, με τέτοια φτωχιά και συμφορά που είχαν επιβάλει οι φεουδάρχες, τι περιμένεις, ούτε το ΔΝΤ να ήταν.

    Κι ασφαλώς έχεις δίκιο πως δεν είχανε σπίτι να μείνουν, (ήταν άστεγοι) – λες – κι αλήθεια είναι ότι δεν είχαν εργασία, που να δούλευαν οι άμοιροι αφού τα είχε πάρει όλα το κράτος κι εκκλησία;

    Και μετά μου λες ότι η «Ελληνική ορθόδοξη Εκκλησία»

    Ε αυτό δεν το κατάλαβα υπήρχε τότε τέτοια;
    Και μετά μου λες για εκείνη την ωραία εποχή που….
    «Η γυναίκα εκείνη την εποχή ηταν το πραγματικό θεμέλιο του ΕλληνικούΚράτους;-Εθνους; – DEN KATALABENI ΆΓΓΕΛΕ TI TES NA PIS = Καμία αξιοπρεπής γυναίκα δεν εμφανιζόταν στον δρόμο με το πρόσωπο της ακάλυπτο»

    Α! ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΙΠΑ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ, ΣΤΟ ΠΑΚΙΣΤΑΝ, ΣΤΟ ΙΡΑΝ, ΕΚΕΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΆΓΓΕΛΕ !!!
    Η "ΗΘΙΚΗ" ΕΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΕΒΡΑΙΟΥ

    Και μετά μου λες ότι:
    Σε αντίθεση με της σημερινές που οι περισσότερες είναι πλήρως ενταγμένες (συνηδειτα) στο στρατόπεδο του διαβόλου ανίκανες να διδάξουν Χριστό-Ελλάδα, καθώς το μόνο που μπορούν να διδάξουν έιναι σοδομισμό, στοματικό σεξ, παρτούζες, εκατοντάδες η και χιλιάδες παρτενέρ κλπ.

    Έχω κάνει εγώ τέτοια Άγγελε τρέλα σου λέω τρέλα – και θα κάνω κι αλλά τόσα η πουτάνα να το φχαριστηθώ! – Τα πίνω όλα μέχρι την τελευταία σταγόνα επειδή έχουν βιταμίνες.

    Και μετά μου λες για την.

    Αρχαία Ελληνική Γραμματεία μαζί με τον χριστιανισμό
    Α! θα εννοείς τη φιλοσοφική σχολή των Αθηνών που έκλεισε ο Ιουνστινιανανός ο άντρας της θεοδώρας!
    Ξέρεις αυτή πριν την παντρευτεί ήταν πουτάνα. Αλλά μη το πεις πουθενά έτσι!

    Ο Έλληνας πολίτης του μεσαίωνα είχε πολύ έντονο το θρησκευτικό συναίσθημα ,ήταν έτοιμος κάθε στιγμή, κάθε λεπτό να αρνηθεί τα εγκόσμια και να αποτραβηχτεί σε κάποιο μοναστήρι από αγάπη και μόνο για τον Χριστό.

    Μπα; Κι εγώ νόμιζα πως το κάνε από πεινά!

  11. Ανώνυμος11 Ιουνίου 2018 – 11:17 μ.μ.
    ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΕΠΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΜΟΛΥΝΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΝΙΑ ΦΥΛΗ ΜΕ ΜΑΥΡΕΣ ΠΟΡΝΕΣ ΕΒΡΑΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΡΙΑ Ο ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ Ο ΟΠΑΔΟΣ ΤΟΥ ΑΙΜΟΣΤΑΓΗ ΑΡΧΙΚΑΚΟΥΡΓΟΥ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑ ΙΟΥΔΑΙΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥ ΓΙΑΧΒΕ.

    ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΜΑΥΡΕΣ ΕΒΡΑΙΕΣ ΠΟΥΤΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΡΙΑ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΒΓΑΛΕΙ ΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ.

    ΔΥΝΑΜΗ ΔΩΣ
    ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ

  12. wra pou ton piasane prepei na steirosoun ola ta meli apo tin ESY gia na min diadwsoun tin vlakeia tous. kolwzwa minimonia mexri na svisei to sumpan re ork

  13. Maki pote tha peraseis na mou ftiakseis kati spaspema plakakia sti veranta?

  14. Το χω πει και θα το ξαναπώ: Ακόμα κι αν όλοι οι θεσμοί αποφανθουν πως είναι απατεώνας, αυτός και η κομπανία του θα λένε πως είναι συνωμοσία των Μασόνων, των Εβραιων, πως είναι ζωα κλπ. Η βλακο-οργάνωση αυτή βασίζεται στις μπλόφες του κοντού και στην πλύση εγκεφάλου. Πραγματικά, δεν αντιμετωπίζονται με την λογική.

  15. Ανώνυμος12 Ιουλίου 2018 – 11:05 μ.μ.
    ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΑΛΗΤΑΡΑ ΧΡΙΣΤΑΝΟΕΒΡΑΙΟ ΑΓΓΕΛΟ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΑΛΟΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΝΙΑ ΘΕΙΚΗ ΦΥΛΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΔΙΑΣ. ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ Ο ΕΒΡΑΙΟΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΝΕ ΜΕ ΜΑΥΡΕΣ ΣΥΡΙΕΣ.

    ΕΛΛΑΝΙΟΝ ΦΩΣ

  16. …… εντολή για ψυχιατρική εξέταση ΤΩΡΑ ρεεεεε…….αντε και βαρεθήκαμε ρεεεεεεε……..πολύ κράτησε αυτή η συλλογική μαλάκυνση ρεεεεεεεε…….. αρχισε κωμωδία και σιγά-σιγα γινεται δράμα …… τελειώστε το ρεεεεεε……με τους λοβοτομημένους οπαδούς του απατεώνα

  17. Παλι καλα που βρεθηκε και ο Ψωρρας μεσα στην κριση και γελαει ο καθε πικραμενος…
    Που να βρεθουν λεφτα για να βγεις για διασκεδαση…

  18. ελεγε καποιος παππους καποτε
    πρεπει να γελας με τα σκατα
    γιατι αν παρεις ανασα και τα
    μυρισεις θα σε πιασει λιποθυμια απο τη βρωμα

Comments are closed.