Ψινάκης: Θα ξαναζήσουμε...

«Σας περιμένω όλους να κάνουμε τα αποκαΐδια πάλι παράδεισο και να μη ξαναγράψουμε ποτέ ξανά τέτοια post», ανέφερε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Μαραθώνα σε ανάρτησή του στο instagram
Στα Fake News, τους εχθρούς του και στα κουτσομπολιά εξακολουθεί να επιρρίπτει τις ευθύνες για
την κριτική που δέχεται από μερίδα του κόσμου ο δήμαρχος Μαραθώνα, Ηλίας Ψινάκης, ενώ το δράμα από την πύρινη κόλαση στο Μάτι συνεχίζει να εξελίσσεται. Με ανάρτησή του στο instagram, ο Ηλίας Ψινάκης ευχαριστεί όλους εκείνους που τον στήριξαν και δεν πίστεψαν σε όσα του καταλογίζουν και καλεί τους πολίτες να σταθούν στο πλευρό του και να μετατρέψουν τα αποκαΐδια σε παράδεισο.

Εκτός από την κυβέρνηση, η οποία αποποιείται τις ευθύνες της και δηλώνει ότι τα πάντα έγιναν σωστά, παρά τις δεκάδες των θυμάτων, ο δήμαρχος που είχε υπό την ευθύνη του το μεγαλύτερο μέρος του οικισμού στο Μάτι, επιμένει να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αναλογούν, να μην κάνει την αυτοκριτική του και να ζητά στήριξη για την επόμενη μέρα!

Ολόκληρη η ανάρτηση του δημάρχου Μαραθώνα στο instagram:

«Από το τελευταίο post, η ζωή μας χωρίστηκε στο πριν και το μετά της τραγωδίας της 23ης Ιουλίου. Πολλοί νεκροί. Όλοι άδικα. Πολλές απώλειες. Όλες τραγικές. Χάσαμε γείτονες, φίλους, συγγενείς. Γείτονες,φίλοι και συγγενείς χάσανε δικούς τους, σπίτια και περιουσίες. Σε όλους σκύβω το κεφάλι…

Συλλυπούμαι… Δεν υπάρχουν λόγια… Ακούσαμε και ακούμε απίστευτες ιστορίες απώλειας, δύναμης, αυταπάρνησης, κουράγιου και επιβίωσης. Αλλά αυτές που θα ήθελα περισσότερο να ακούσω είναι οι ιστορίες αυτών που δε θα μας τις πουν ποτέ… Σε όλους σας. Ευχαριστώ τα δεκάδες χιλιάδες προσωπικά μηνύματά σας, η έμπρακτη και ηθική σας στήριξη, έδωσε και δίνει δύναμη σε όλους που κάνουμε ότι μπορούμε σε αυτές τις τραγικές περιστάσεις. Σας ευχαριστώ που είστε δίπλα μου κάθε στιγμή και δε πιστέψατε κουτσομπολιά, φήμες και fake news. Κυρίως ευχαριστώ που δεν τα αφήσατε να επηρεάσουν και να αποπροσανατολίσουν τους περισσότερους από αυτό που έχει πραγματική σημασία: Την τεράστια προσπάθεια που γίνεται μέρες και νύχτες τώρα για την επούλωση και την αποκατάσταση. Ευχαριστώ που δε ‘’ψαρώσατε’’ και δε σας ‘’ψαρέψανε’’ με hate farming.

Η εμπιστοσύνη σας μας δίνει δύναμη ενέργεια και αποφασιστικότητα να κάνουμε αυτά που πρέπει να γίνουν. Για όλους εσάς τους εθελοντές τα λόγια περισσεύουν. Πώς να περιγράψει κανείς την αυταπάρνηση? Τι να πει κανείς για την ανιδιοτελή προσφορά? Ευχαριστώ όλους που ήρθατε να βοηθήσετε, να καθαρίσετε, να ξεμπαζώσετε, να καταδυθείτε, να ψάξετε, να μεταφέρετε, να τακτοποιήσετε, να μοιράσετε, να περιθάλψετε και να πείτε μια καλή κουβέντα στους συνεργάτες μου και εμένα στο Δημαρχείο. Και εσάς που παρά τις προσωπικές σας απώλειες και ζημιές ήρθατε να μας παρηγορήσετε και να δώσετε εσείς κουράγιο σε εμάς. Respect… Για όσα τραγικά έγιναν κατέθεσα χθες στην Εισαγγελική έρευνα και μόλις τελειώσει θα ξέρουμε τι και ποιος έφταιξε και κυρίως τι μπορούμε να κάνουμε για να μη ξαναγίνει. Σας είμαι για πάντα υπόχρεος που σε αυτές τις τόσο δύσκολες ώρες αποδειχθηκατε αληθινοί φίλοι. Respect & Gratitude… Θα ξαναχτίσουμε, θα ξαναζήσουμε. Σας περιμένω όλους να κάνουμε τα αποκαΐδια πάλι παράδεισο και να μη ξαναγράψουμε ποτέ ξανά τέτοια post».


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

12 σχόλια :

  1. Αφιερωμένο στην ψιψίνα, που δεν είχε τι να κάνει και είπε κάποτε στον εαυτό (της): "Δεν γίνομαι δήμαρχος;". Και τον ψήφισαν κάποιοι για "αλλαγή" και τζερτζελέ...


    Στίχοι: Γιώργος Κοινούσης
    Μουσική: Γιώργος Κοινούσης
    1. Γιώργος Κοινούσης

    Τα παιδιά, τα παιδιά,
    τα φιλαράκια τα καλά
    τα σνομπάρεις κι ούτε δίνεις
    σημασία πια καμιά.

    Όλοι θα ζήσουμε,
    όλοι θα ζήσουμε,
    κι εσύ με τα πολλά
    κι εμείς με τα λίγα.
    Εμείς δεν είχαμε χαρτί
    κι εσύ είχες τον ρήγα.

    Μεγαλοπιάστηκες
    και χάθηκες από την πιάτσα,
    δεν ξαναφάνηκες
    από τα στέκια τα παλιά.

    Τα παιδιά, τα παιδιά,
    τα φιλαράκια τα καλά
    τα σνομπάρεις κι ούτε δίνεις
    σημασία πια καμιά.

    Όλοι θα ζήσουμε, ...

    Εμείς ξενύχτηδες, μπατίρηδες,
    θα ζούμε πάντα
    και όσα βγάζουμε
    θα τα χαλάμε στη ζωή.

    Το πρωί, το πρωί,
    θα μας βρίσκει το πρωί,
    όπως τότε στην παρέα
    που ήσουνα κι εσύ μαζί.

    Όλοι θα ζήσουμε, ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΤΡΕΛΟΠΙΣΩΠΟΡΤΑΣ ΞΑΦΝΙΚΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΕ! ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΞΕΜΑΣΤΟΥΡΩΣΕΙ ΑΚΟΜΗ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΚΑ, ΜΙΛΟΥΣΕ, ΡΟΥΦΟΥΣΕ ΤΗΝ ΜΥΤΗ ΤΟΥ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΜΠΡΟΣΤΑ (ΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΑΟΡΑΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΤΟ ΦΟΡΤΩΝΕ ΚΟΚΑ) ΜΕΤΑ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΑΗΚΕ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ (3-4 ΦΙΝΟΙΚΕΣ ΚΑΙ 3 ΞΑΠΛΩΣΤΡΕΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΙΝΑ) ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ. ΤΟΝ ΕΨΑΧΝΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΒΡΙΣΚΑΝ! ΤΩΡΑ ΑΦΟΥ ΑΠΟΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΤΕΛΙΡΙΟ ΤΗΣ ΚΟΚΑΣ, ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΤΕΚΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΧΕ ΞΕΚΑΝΕΙ ΣΤΟ ΓΛΕΝΤΙ ΚΑΙ ΒΓΗΚΕ ΣΑΝ ΣΟΒΑΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΑΙΣΘΑΝΕΤΕ ΚΟΙΝΟ ΤΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλημερα σας και απ[ο μενανε και νασαστε ολοι και ολες κξαλα,,,,,,ωραια εξναι η ζωη αμα γλενυτας...παω να πιω ενα βαρυ γλυκο στο καφενε και βανω ενα ζεμπεκικο να γλεντησω...παρτε το ρε και θα ξανατρθω...απο το γιγαντα τιο παναγιωτη....
    https://www.youtube.com/watch?v=pcnPngP2Krg
    ταραρομ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προσοχή: Κομμουνισμός δεν σημαίνει φονικές καταστροφές. Ούτε καν, απαραίτητα, δολοφονική αμέλεια. Αυτά απαντώνται παντού, σε όλα τα συστήματα. Κομμουνισμός, όμως, σημαίνει "πιστεύω πως έχω το δικαίωμα να κρύψω την αλήθεια από τον λαό ακόμα και με αίμα". Γιατί; Διότι οι κομμουνιστές αισθάνονται υπεράνω του λαού. Δεν νιώθουν ότι δεσμεύονται από δημοκρατικούς κανόνες και θεσμούς. Νιώθουν υπόλογοι μόνο στο κόμμα και στην ίδια την Ιστορία.
    Αυτό είναι το DNA των συριζαίων που από τη Δευτέρα το βράδυ επιδόθηκαν στην πιο χυδαία, καθεστωτική και φονική διαχείριση της καταστροφής στο Μάτι. Μπορεί να έχουν γίνει νεομνημονιακοί, μπορεί να έχουν καταντήσει υπόδουλοι των διεθνών κέντρων που τους ανέδειξαν και τους στηρίζουν, όμως ο κνίτης παραμένει κνίτης. Η σοβιετική αντίληψη μέσα του τον οδηγεί αναπόφευκτα στον έλεγχο και την επιβολή, ακόμα και "θυσιάζοντας" κόσμο. Το πρόσωπο διαλύεται μέσα στη μάζα και σταματά να μετρά.

    Από αυτήν την άποψη, αν και η κλίμακα είναι εντελώς άλλη, το Μάτι θυμίζει Τσερνόμπιλ - ή, ακριβέστερα, Πρίπυατ, τη μαρτυρική πόλη δίπλα στον αντιδραστήρα. Ας θυμηθούμε πως, όταν συνέβη η καταστροφή, η σοβιετική νομενκλατούρα αντί να εκκενώσει τους πολίτες και να ανακοινώσει το κακό, επεχείρησε να κουκουλώσει το συμβάν. Η Δύση το πληροφορήθηκε μέρες μετά, όταν τυχαία ανιχνεύτηκε ραδιενέργεια στη Σουηδία. Στο μεταξύ καταδικάζονταν άνθρωποι.

    Το μοτίβο είναι κοινό – ακόμα και τα πρόσωπα συμπίπτουν*. Για να αποφευχθούν ο πανικός και η κατακραυγή οι πολίτες της ΕΣΣΔ αφέθηκαν εκτεθειμένοι στη φονική επίδραση της ραδιενέργειας. Οι φαντάροι που στάλθηκαν να θάψουν την εστία της έκρηξης δεν ενημερώθηκαν για τίποτα και ορίστηκαν άνωθεν να γίνουν "ήρωες της πατρίδας". Οι απόλυτα ελεγχόμενες σοβιετικές ειδήσεις (πρότυπο της ΕΡΤ του ΣΥΡΙΖΑ) μιλούσαν για μικρό ατύχημα. Γιατί; Για να μην πληγεί το κόμμα.

    Αυτό θα πει κομμμουνισμός: Δεν δίνω λόγο σε κανέναν διότι κυβερνώ ελέω μιας ιδεολογίας σχεδόν μεταφυσικής. Είμαι το δίκιο και υπηρετώ τον λαό ακόμα κι όταν τον δολοφονώ. Η συγκάλυψη – το είδαμε και στην απαγωγή των δύο στρατιωτικών - είναι στο αίμα τους. Κουκουλώνουν για να κρατηθούν στην εξουσία, όπως επιβάλλει το ιδεολογικό καθήκον τους, μέχρι που κάποτε έρχονται αντιμέτωποι με το ίδιο τους το σύνθημα: "Το αίμα κυλάει, εκδίκηση ζητάει".

    Το πιστεύουν όμως: Χίλιες φορές ΣΥΡΙΖΑ με Καμμένο και καμένους, παρά αστικά μιάσματα στην εξουσία - κι ας σωζόταν ο κόσμος στο Μάτι με άλλη ηγεσίες. Αν κατά την κατάληψη του κράτους πρέπει να μπουν ημέτεροι τενεκέδες στα πόστα κι αν αυτοί κοστίζουν ζωές, αναγκαίο κακό. Αν η αποσιώπηση της καταστροφής μέχρι να επιστρέψει ο Τσίπρας σημαίνει νεκρούς στις παραλίες και τα κύματα, ας γίνουν θυσία ώστε προστατευθούν ο ηγέτης και το κόμμα. Ο δρόμος προς τη λαοκρατία είχε πάντα νεκρούς.

    Το Τσερνόμπιλ έγινε η αρχή του τέλους της ΕΣΣΔ. Είναι βαθιά τραγικό, πως τρεις δεκαετίες αργότερα χρειάστηκε ένα Μάτι για να θυμηθεί ο Έλληνας τί θα πει κομμουνισμός – και δη στη χειρότερη μορφή του, τη συριζαϊκή, που είναι ολοκληρωτισμός χωρίς δωρεάν παιδεία, υγεία και στέγαση.


    * Ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού, Θανάσης Καρτερός, είναι γνωστός στην δημοσιογραφική πιάτσα με το παρατσούκλι «μαρούλιας». Κι αυτό, διότι τις μέρες του Τσερνόμπιλ έγραφε στον Ριζοσπάστη ότι τα περί πυρηνικής καταστροφής είναι μυθεύματα των ιμπεριαλιστών. «Τρώτε άφοβα μαρούλια», προέτρεπε. Τουλάχιστον ειρωνεία, ότι αυτός ο άνθρωπος τη Δευτέρα συμβούλευε τον μοιραίο ένοικο του Μαξίμου, Τζανακόπουλο, πώς να στήσει το φονικό θέατρο.

    https://diodotos-k-t.blogspot.com/2018/08/blog-post_29.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και μη ξεχνάμε οτι χάθηκε απο το προσκήνιο "ως δια μαγείας της φωτιάς" και η Μακεδονία. Τελικά ολα έχουν την εξηγησή τους,αφού ολα είναι ενα πάζλ ,που αν ενώσεις τα κομμάτια του, σε βγάζουν όσο καλόπιστος και να είσαι στο σημείο πως
    δεν είναι τυχαίο που το σύστημα αντέχει και τζάκια δεν πέφτουν ποτέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΔΙΑΝΥΟΜΕΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΝΩ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΩ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΝΩ
    ΣΤΗΝ ΑΚΜΗ ΤΗΣ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΟ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ
    Ὁ Σόλων, ὁ ὁποῖος εἶναι ἕνας ἀπό τούς ἑπτά σοφούς νομοθετεῖ : ΣΟΛΩΝΟΣ ΝΟΜΟΙ Βιβλίο 5 κεφάλαιο 5 ἄρθρο 332
    Ἐάν κάποιος Αθηναῖος συνάψει ὁμοφυλοφιλικήν σχέσιν μέ ἄλλον θά ἔχη τάς ἐξῆς κυρώσεις:
    1. Δέν τοῦ ἐπιτρέπεται νά γίνη ἕνας ἐκ τῶν ἐννέα ἀρχόντων
    2. Δέν τοῦ ἐπιτέπεται νά ἀσκῆ τό ἀξίωμα τοῦ ἱερέως καί λειτουργοῦ τῆς ἱεροσίνης
    3. Δέν τοῦ επιτρέπεται νά εἶναι συνήγορος τοῦ δήμου
    4. Δέν επιτρέπεται νά ἀναλαμβάνη καμίαν ἐξουσίαν, οὔτε ἐντός τοῦ δήμου οὔτε πέραν τῶν ὁρίων τοῦ δήμου, οὔτε διά τῆς κληρώσεως οὔτε διά τῆς ἀνατάσεως τῆς χειρός
    5. Δέν ἐπιτρέπεται νά σταλῆ κήρυκας(ἀγγελειοφόρος)
    6. Δέν ἐπιτρέπεται νά λέγη τήν γνώμην του
    7. Δέν ἐπιτρέπεται νά εἰσέρχεται εἰς δημοσίους ἱερούς χώρους
    8. Δέν ἐπιτρέπεται νά στεφανωθῆ εἰς τάς στεφανοφορίας
    9. Δέν ἐπιτρέπεται να πορεύεται ἐντός τοῦ ἐξαγνισμένου χώρου τῆς ἀγορᾶς
    Ἐάν δέ τίς ταῦτα ποιῇ, καί ἀποκαλυφθεῖ ὅτι ἑταιρεῖ, τοῦ ἐπιβάλλεται ἡ ποινή τοῦ θανάτου.
    ὁ Πλάτων εἰς τό ἔργο του «Γοργίας» 494 Ε, διά στόματος Σωκράτους λέγει: «ὁ τῶν κιναίδων βίος, οὗτος οὐ δεινὸς καὶ αἰσχρὸς καὶ ἄθλιος;» ὅτι ὁ βίος τῶν κιναίδων εἶναι φρικτὸς αἰσχρὸς καὶ ἄθλιος
    ΣΤΗΝ ΠΑΡΗΚΜΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΚΦΥΛΙΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ. ΜΠΡΑΒΟ 10: 28

    ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ, Ο ΑΙΣΩΠΟΣ ΕΓΡΑΨΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΚΙΝΑΙΔΩΝ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΜΥΘΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ :

    ΛΕΕΙ ΟΤΙ Ο ΔΙΑΣ, ΜΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΗΝ Ν Τ Ρ Ο Π Η ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥΜ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΚΤΟ ....

    ΤΟΤΕ Η ΝΤΡΟΠΗ, ΕΞΟΡΓΙΣΜΕΝΗ ΕΙΠΕ ΣΤΟΝ ΔΙΑ :

    " ΕΝΤΑΞΕΙ, ΑΛΛΑ ΕΑΝ ΕΙΣΧΩΡΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ, ΕΓΩ ΘΑ Φ Υ Γ Ω !!"

    ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΙΝΑΙΔΟΙ ΕΙΝΑΙ ΞΕΤΣΙΠΩΤΟΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΤΡΟΠΗ....

    ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΕΤΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ " ΜΥΘΟΣ " ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ, ΟΠΩΣ ΥΠΟΥΛΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ
    ΟΙ ΕΒΡΑΙΟ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ

    Η ΛΕΞΗ ΜΥΘΟΣ, ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ Μ Υ Ω = Μ Υ Η Σ Η = Μ Υ Σ Τ Η Σ .

    ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΜΥΘΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΛΕΞΗ " ΠΑΡΑ-ΜΥΘΙ ". ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΠΟΤΑΜΟΣ & ΠΑΡΑ-ΠΟΤΑΜΟΣ

    Ω ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΟΦΟΙ ΜΑΣ !!

    ΣΑΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΑΜΕ, ΠΡΟΣΚΥΝΑΜΕ ΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟ ΓΙΑΧΒΕ ΚΑΙ ΙΔΟΥ Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ . ΣΥΓΧΩΡΗΣΤΕ ΜΑΣ !

    ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΪΣΤΕΣ, ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ
    ΚΑΝΤΗΛΑΝΑΦΤΕΣ ......

    Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ, ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΘΑΝΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ ΣΟΦΟΥΣ ΤΗΣ !

    ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΙ ΕΙΠΕΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΛΗΘΩΣ Η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΣΤΙ ΤΕΚΝΟΝ ΤΗΣ ΣΥΜΜΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΨΕΥΤΟΑΡΧΑΙΩΕΛΛΗΝΙΣΤΩΝ
      ΑΛΛΑ ΕΣΤΙ ΤΕΚΝΟΝ ΤΗΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΣΟΝΩΝ

      Διαγραφή
  8. ΟΙ ΑΙΣΥΜΝΗΤΕΣ
    του Τηλέμαχου Τσελεπίδη



    Ιστορικά η αισυμνητεία διαμορφώνεται κυρίως τον 8ο π.Χ. αιώνα κι ήταν το αποτέλεσμα των συγκρούσεων των θεσμών της βασιλείας, τυραννίας, αριστοκρατίας και της δημοκρατικής μερίδας των πολιτών η οποία αναπτύχθηκε με την ανάπτυξη της ναυτιλίας και του εμπορίου. Έτσι στους οξείς πολιτικούς αγώνες οι οποίοι συσσώρευαν αδιέξοδα και προβλήματα, αποφασίζονταν από τους συνετούς πολιτικούς άνδρες, με κοινή συμφωνία όλων των αντιμαχόμενων μερίδων, η εύρεση του ικανού ανδρός ο οποίος να επιφορτιστεί και να επαναφέρει την τάξη και την ευνομία στον τόπο.


    Οι αρχαίοι μας πρόγονοι, σε δημοκρατικό καθεστώς, όταν η πόλη (κράτος) κινδύνευε από εξωτερικούς εχθρούς κι από εσωτερικές πολιτικές έριδες και κοινωνικές ταραχές, όταν στην κοινωνία ορθώνονταν ανυπέρβλητα οικονομικά αδιέξοδα και δοκιμάζονταν ο τόπος από πολιτική διχοστασία κι αστάθεια και κοινωνικές συγκρούσεις, όταν η αναρχία και οι αντιξοότητες δημιουργούσαν μείζον πρόβλημα στις αντοχές της κοινωνίας και της δημοκρατίας, τότε κάποιοι πατριώτες, ο Δήμος, οι ταγοί της πόλης, η εθνική αντιπροσωπεία του τόπου, ενεργώντας ως συνείδηση του έθνους και θέλοντας να προστατεύσουν τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου, με αίσθημα εθνικής ευθύνης αποφάσιζαν να επαναφέρουν την χώρα στην ομαλότητα. Θεωρούσαν ότι είχαν την υποχρέωση και το εθνικό καθήκον να προστατεύσουν τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου και του έθνους. Έτσι καλούσαν μέσα από το λαό τον ικανότερο, τον άριστο εκ των ηγετικών ανδρών της επικράτειας και του παραχωρούσαν όλες τις θεσμικές πολιτικές, νομοθετικές και δικαστικές εξουσίες ώστε απρόσκοπτα, μέσα από ένα πρόγραμμα – οργανόγραμμα, να βγάλει τη χώρα από το αδιέξοδο. Άλλωστε η αναρχία και οι αντιξοότητες είχαν ήδη δημιουργήσει αδιέξοδα και μείζον πρόβλημα στις αντοχές της κοινωνίας και της δημοκρατίας. Έτσι τον καθιστούσαν απόλυτο άρχοντα, μονάρχη, ο οποίος θα οδηγούσε την χώρα στην γαλήνη, την ομαλότητα, την πρόοδο, την ευημερία και στην πραγματική δημοκρατία Τα πρόσωπα αυτά ονομάζονταν αισυμνήτες. Στα διάφορα λεξικά η λέξη ερμηνεύεται ως κυβερνήτης, άρχων, ηγεμών αιρετός, όπως επίσης κοσμήτωρ, κριτής αγώνων, διευθυντής επόπτης, κλπ. Η δε λέξη αισυμνητεία ως μοναρχία ασκούμενη από αιρετό ηγεμόνα. (15 σελ. 128)
    Κατά την ιστορική περίοδο ανώμαλες κοινωνικές καταστάσεις υπήρξαν για τον ελληνισμό από αρχαιοτάτων χρόνων. Άλλωστε στο χαρακτήρα του Έλληνα αυτό υπήρξε διαχρονικά ένα πρόβλημα. Έτσι δεν είναι καθόλου παράδοξο που και στην εποχή μας είναι επίκαιρο. Πράγματι υπάρχουν πλήθος κοινωνικά, οικονομικά κι εθνικά αδιέξοδα στη χώρα, ενώ το ένα τέταρτο του ελληνικού λαού βρίσκεται στα όρια της φτώχειας. Μια κατάντια όχι βέβαια τυχαία. Έχει σαν αίτιό της την ανικανότητα των πολιτικών κομμάτων τα οποία δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν, όπως είχαν υποχρέωση, τα μεγάλα εθνικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα του τόπου με σύνεση και επάρκεια. Ακόμη και η ανασφάλεια του πολίτη έφτασε στο απροχώρητο. Κινδυνεύει η ζωή του Έλληνα μέρα μεσημέρι και μέσα στο σπίτι του από ξένους και ντόπιους ένοπλους παράνομους. Χιλιάδες λαθρομετανάστες κατέκλυσαν τη χώρα αυξάνοντας την εγκληματικότητα στα ύψη, ενώ οι ληστές, λόγο ανοχής, απόχτησαν περισσότερα δικαιώματα κι από τα θύματά τους!…
    Η αξιοπρέπεια και το φιλότιμο του Έλληνα πετάχτηκαν στα σκουπίδια. Όλος ο πολιτικός κόσμος, στα μάτια των πολιτών, φαντάζει αναξιόπιστος και η εξαχρείωση του δημόσιου τομέα πνίγει θανάσιμα την ανάπτυξη. Τα νοικοκυριά είναι βουτηγμένα στα χρέη. Εκατόν είκοσι χιλιάδες στεγαστικά δάνεια είναι ληξιπρόθεσμα κι απαιτητά και 400.000 νοικοκυριά με χρέη στις τράπεζες, έφτασαν στο κόκκινο. Εκ παραλλήλου οι μισθοί πείνας και η χλιδή των προνομιούχων παραγόντων και πολιτικών προκαλούν τη νοημοσύνη κάθε λογικού πολίτη. Ποιος θα μας βγάλει από αυτό το αδιέξοδο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι πρόγονοί μας επέλεγαν το πρόσωπο του «Αισυμνήτη» να είναι ανεπίληπτο. Ο ηγέτης που θα αναλάμβανε τέτοιες ευθύνες έπρεπε να είχε πολλαπλές ικανότητες και απόλυτη κοινωνική αποδοχή και καταξίωση. Να είχε βαθιά πνευματικότητα κι αναγνωρισμένο ηθικό και κοινωνικό κύρος. Να είχε ακέραιο χαρακτήρα, αλλά και η προσωπικότητά του να ενέπνεε την βεβαιότητα ότι δεν θα εκμεταλλεύονταν την ευκαιρία για να γίνει δικτάτορας-τύραννος στον τόπο του στο διηνεκές.
      Αμέσως μετά την δρομολόγηση των μέτρων και αποφάσεών του, την ομαλοποίηση στη συνέχεια των πραγμάτων και την επαναφορά της χώρας σε Δημοκρατική ομαλότητα, ο αισυμνήτης είχε την υποχρέωση να παραδώσει τη διακυβέρνηση της χώρας σε εκλεγμένους πολιτικούς.
      Οι αισυμνήτες πάντα λογοδοτούσαν στο λαό και δεν ήταν ποτέ ασύδοτοι. Και προ πάντων η εξουσία τους διαρκούσε ή και παρατείνονταν όσο το πρόβλημα δεν είχε επιλυθεί. Η αναστολή του πολιτεύματος και οι έκτακτες εξουσίες τις οποίες τους ανέθεταν ήταν, όμως, μια προσωρινή κατάσταση.

      Διαγραφή
    2. Βέβαια τα μέτρα που θα έπαιρναν θα ήταν αυστηρά, ίσως σκληρά και πολλές φορές αντιδημοτικά, αλλά πάντα προς τη σωστή κατεύθυνση. Βέβαια η διοίκηση και η τήρηση των νόμων ήταν περισσότερο αυστηρή, αλλά λόγω της κατάστασης ήταν αυτό αναπόφευκτα να συμβαίνει. Τοιουτοτρόπως ήταν πολύ φυσικό να δημιουργείται, για τουςαισυμνήτες, στην αρχή κι ένα κλίμα δυσφορίας και δυσανασχέτησης του λαού. Όμως τέτοιες αποστολές, απαιτούσαν θυσίες αμφίπλευρα.
      Ιστορικά η αισυμνητεία διαμορφώνεται κυρίως τον 8ο π.Χ. αιώνα κι ήταν το αποτέλεσμα των συγκρούσεων των θεσμών της βασιλείας, τυραννίας, αριστοκρατίας και της δημοκρατικής μερίδας των πολιτών η οποία αναπτύχθηκε με την ανάπτυξη της ναυτιλίας και του εμπορίου. Έτσι στους οξείς πολιτικούς αγώνες οι οποίοι συσσώρευαν αδιέξοδα και προβλήματα, αποφασίζονταν από τους συνετούς πολιτικούς άνδρες, με κοινή συμφωνία όλων των αντιμαχόμενων μερίδων, η εύρεση του ικανού ανδρός ο οποίος να επιφορτιστεί και να επαναφέρει την τάξη και την ευνομία στον τόπο.
      Όμως η αισυμνητεία, εν τέλει, ως θεσμός, δηλαδή η αιρετή τυραννία3, όπως θα λέγαμε σήμερα, τελικά έγινε δημοκρατική κατάκτηση της κοινωνίας. Ένας ιδιόρρυθμος αλλά και θαρραλέος θεσμός, πολύ καθοριστικός για τις τύχες ενός τόπου. Γι΄ αυτό και προϋπόθετε την καθοριστική τόλμη των πιο ευαίσθητων ευπατριδών του δήμου και συγχρόνως την επιλογή των πιο έμπειρων ηγετών. Ηγετών με γνώσεις και των ηγετών που ήταν αποδεκτοί εντός κι εκτός της χώρας. Ηγέτες με βίο ανεπίληπτο και προσωπικότητα επιβλητική. Γιαυτό ήταν άκρως επιλεκτικά αυστηρή η επιλογή του αισυμνήτη ως αιρετού τυράννου.
      Το γεγονός μάλιστα ότι υπήρξαν διαχρονικά καλές επιλογές και από τις οποίες αναδείχτηκαν επιτυχημένοι ηγέτες – αισυμνήτες, οι οποίοι όμως δεν αναφέρονται ιδιαίτερα μέσα από τα ιστορικά κείμενα, είναι μια πικρή αλήθεια. Γιατί από κακεντρέχεια των εξ επαγγέλματος πολιτικών δεν τονίστηκε όσο θα έπρεπε ο πατριωτισμός, η δημοκρατικότητα και η υπευθυνότητα των ανδρών εκείνων του δήμου οι οποίοι πήραν το ρίσκο της επιλογής για το αποκλειστικό συμφέρον της πατρίδας. Και βέβαια μια τέτοια ιστορική απόφαση, ούτε ως πολύ σοβαρό γεγονός αναφέρεται, ούτε και το ευτυχές αποτέλεσμα για το πόσο μεγάλη ωφελιμότητα προέκυψε για τις πόλεις εκείνες οι οποίες κυβερνήθηκαν από αισυμνήτες. Και αυτή η σιωπή αδικεί πραγματικά τον ιστορικό θεσμό καθώς και την αντικειμενική αλήθεια.
      Σύγχρονοι ερευνητές αναφέρονται στο ιστορικό της αισυμνητείας. Στην εγκυκλοπαίδεια Δομή διαβάζουμε. «Το αξίωμα του αισυμνήτη ήταν ισόβιο ή περιορισμένου χρόνου με συγκεκριμένο σκοπό. Αρχικά περιλάμβανε την εποπτεία δημόσιων αγώνων και εορτών ή και δικαστικά καθήκοντα. Στους ιστορικούς χρόνους το αξίωμα δινόταν σε πρόσωπο κοινής εμπιστοσύνης από τις αντιμαχόμενες πολιτικές μερίδες μιας πολιτείας για να τις συμβιβάσει. Η αισυμνητεία ήταν αυστηρά προσωπική κι όχι διαδοχική, έμοιαζε με τυραννίδα αφού ο αισυμνήτης δεν περιοριζόταν από κανένα νόμο. Η διαφορά είναι ότι ο τύραννος επέβαλλε με τη βία την εξουσία του, ενώ ο αισυμνήτης εκλεγόταν από τον λαό στον οποίο λογοδοτούσε μετά τη λήξη της εντολής του.» (12 σελ. 784)
      Στην εγκυκλοπαίδεια του Χάρη Πάτση αναφέρεται ο αισυμνήτης ως πρόσωπο κοινής εμπιστοσύνης που στις πολιτικές ανωμαλίες κι αδιέξοδα, της χώρας, ήτοι εξωτερικούς κινδύνους, εμφύλιες διαμάχες ή πολέμους επιφορτίζονταν να βρει τρόπο συνδιαλλαγής των κομμάτων. Τότε ανελάμβανε πλήρως την εξουσία, ενώ αναστέλλονταν το πολίτευμα, μέχρι την αποκατάσταση της τάξης. Και βέβαια λογοδοτούσε για τις πράξεις του κι αποσύρονταν της πολιτικής. Οι αισυμνήτες ήταν άνθρωποι του λαού αλλά είχαν και την εκτίμηση κι εμπιστοσύνη των ευγενών. Κι αναφέρει ως αισυμνήτη για 10 χρόνια τον Πιττακό, τον Σόλωνα το 594 π.Χ., τον Τυννώνδα στην Εύβοια, κλπ. (13 σελ.31 και 14 σελ.250)
      Ο φιλόσοφος Αναξιμένης ο Μιλήσιος, γιος του

      Διαγραφή
    3. Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ http://www.ekivolos.gr/Oi%20Aisymnhtes.htm::: ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΖΩΑ

      ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΙΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ ΟΥΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ

      Διαγραφή


Αρθρα Αναγνωστων

[Άρθρα Αναγνωστών][twocolumns]

Υγεια

[Υγεία][threecolumns]

Μυστηρια

[Μυστήρια][threecolumns]

Περιεργα - Απιστευτα

[Περίεργα - Απίστευτα][threecolumns]
Loading...

Πολιτικη

[Πολιτικά][threecolumns]

Οικονομικα

[Οικονομικά][threecolumns]

Αρχαια Ελλαδα

[Αρχαία Ελλάδα][twocolumns]

Life Style

[Life Style][bsummary]