Σαμαράς σε Τσίπρα: Τα δώσατε όλα

«Τα δώσατε όλα. Συνθηκολογήσατε στα πάντα, κύριε Τσίπρα», ανέφερε μιλώντας στη Βουλή ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι «υπογράφει μια συμφωνία έκτρωμα που αντί να λύσει προβλήματα θα αποτελέσει θρυαλλίδα αποσταθεροποίησης».
Ο κ. Σαμαράς κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιχείρησε να χρησιμοποιήσει το ζήτημα των Σκοπίων για να διασπάσει τη ΝΔ, «αλλά θα αποτύχει οικτρά» και επέκρινε τη στάση του Προέδρου της Δημοκρατίας λέγοντας ότι ως θεσμός δεν είχε το δικαίωμα να κρίνει ανοιχτά πολιτικά ζητήματα.

Ο κ. Σαμαράς κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι σήμερα τα δίνει όλα. «Εγώ πολέμησα για το Σκοπιανό… Ενώ εσείς τα δώσατε όλα. Εγώ αντιστάθηκα εκπροσωπώντας την ομόφωνη απόφαση του υπουργικού Συμβουλίου τότε, τη συντριπτική πλειοψηφία της Βουλής τότε, και του Συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών. Όλων των Ελλήνων. Κι εσείς τα δίνετε όλα σήμερα, χωρίς στήριξη από τη Βουλή, χωρίς καν απόφαση του υπουργικού σας συμβουλίου… Tα δώσατε όλα σε μυστική διπλωματία, χωρίς τη στήριξη κανενός, ούτε καν του κυβερνητικού εταίρου σας… Με την αντιπολίτευση στο σκοτάδι και το λαό στα κάγκελα. Δηλαδή με ανύπαρκτη νομιμοποίηση και μηδενική συναίνεση…», είπε ο πρώην πρωθυπουργός και σχολιάζοντας τις επιθέσεις που δέχεται ότι εκείνος «δημιούργησε» και «πούλησε» το Σκοπιανό, τόνισε πως ως υπουργός Εξωτερικών τήρησε την εθνική γραμμή.

«Για να σοβαρευτούμε… Εγώ δεν “δημιούργησα” κανένα πρόβλημα το 1992. Το πρόβλημα του ψευδομακεδονικού αλυτρωτισμού το δημιούργησαν ιστορικά ο Στάλιν και ο Τίτο… Γι’ αυτό, όμως, δεν μας είπατε τίποτε. Το… ξεχάσατε. Έτσι;», είπε ο κ. Σαμαράς και συνέχισε: «Το πρόβλημα ξέσπασε πολιτικά όταν διαλύθηκε η Γιουγκοσλαβία… Εγώ διαχειρίστηκα ως υπουργός Εξωτερικών τότε, την εθνική γραμμή. Η οποία συνοψίστηκε στο Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών, στις 12 Απριλίου του 1992… Και μάλιστα ομόφωνα – με μια αποχή. Και μάλιστα με μένα να μην είμαι καν παρών στην τελική απόφαση. Η απόφαση των πολιτικών αρχηγών έλεγε ότι η Ελλάδα δεν θα αναγνωρίσει κράτος με το όνομα Μακεδονία, σύνθετα ή παράγωγα αυτού».

Ο Αντώνης Σαμαράς επισήμανε, απευθυνόμενος στην κυβερνητική πλειοψηφία, ότι «υπάρχουν ευτυχώς και ζωντανά ντοκουμέντα της εποχής», η σκηνή, δηλαδή, όπου ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είπε πως «η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική”, και «δεν τη χώρισε… τη ‘Βόρεια’ να τη δώσει σε άλλους». Υπάρχουν όμως, όπως σημείωσε, και συνεντεύξεις του Ανδρέα Παπανδρέου, όπου εξηγούσε ότι το όνομα της Μακεδονίας είναι «όχημα αλυτρωτισμού σε βάθος χρόνου». «Δεν ήταν ανεύθυνος λαϊκιστής ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Δεν ήταν ακροδεξιός ο Ανδρέας Παπανδρέου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σαμαράς.

Ο Αντώνης Σαμαράς αναφέρθηκε και στη στάση του στο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών της Ευρώπης, το Δεκέμβριο του 1991. «Όταν η Γερμανία ανακοίνωσε ότι ντε φάκτο αναγνωρίζει Σλοβενία και Κροατία, εγώ έθεσα τους γνωστούς “τρείς όρους”… Και ζήτησα – και πέτυχα μετά από μεγάλη μάχη – να μην αναγνωριστεί κράτος με όνομα που υποδηλώνει αλυτρωτικές βλέψεις κατά της Ελλάδας. Πράγμα που τελικά έγινε αποδεκτό από τους υπόλοιπους…», είπε ο κ. Σαμαράς και κάλεσε την κυβέρνηση «να σταματήσει τις ανοησίες» και να μην μπλέκει τις εμπορικές συμφωνίες που υπογράφονταν με την ενιαία Γιουγκοσλαβία πριν από τη διάλυσή της. «Πριν την 16η Δεκεμβρίου του 1991, υπογράφαμε κι εμείς και όλα τα άλλα κράτη συμφωνίες με την ενιαία Γιουγκοσλαβία. Κανείς δεν επεμβαίνει στο πώς ονομάζει ένα ενιαίο κράτος τις περιοχές του – είναι εσωτερική του υπόθεση. Και κανένας δεν δεσμεύεται ούτε αναγνωρίζει διεθνώς τις εσωτερικές υποδιαιρέσεις άλλων κρατών», είπε ο κ. Σαμαράς και υπογράμμισε ότι το ζήτημα των Σκοπίων εκείνος δεν το χειρίστηκε ποτέ μετά τον Απρίλιο του 1992 αφού δεν ήταν πια υπουργός Εξωτερικών.

«Μέσα στον πολιτικό κόσμο της χώρας υπήρξαν έκτοτε απόψεις, και χειρισμοί και διαφορετικές προσεγγίσεις και διαφορετικοί χειρισμοί. Εγώ, έτυχε να μην πάρω μέρος σε όλα αυτά. Όμως μπορώ να σας πω, πως όλος ο πολιτικός κόσμος, επί 26 χρόνια – με τις διαφωνίες του ακόμα – συνέπιπτε σε ένα πράγμα: ότι δεν μπορούσαμε να νομιμοποιήσουμε τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων», είπε ο πρώην πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «Εγώ υποστήριζα από τότε – κι εξακολουθώ να υποστηρίζω, και τα γράφω και τα λέω συνεχώς έκτοτε – πως το όνομα είναι όχημα αλυτρωτισμού. Άλλοι είχαν διαφορετική προσέγγιση…». Τις δε ενστάσεις για τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων τις αποδέχθηκαν, όπως είπε, και τα Ηνωμένα Έθνη, από το 1993, που υποχρέωσαν τα Σκόπια να διαπραγματευτούν με την Ελλάδα το οριστικό τους όνομα.

«Εμείς, ο ελληνικός λαός και τα πολιτικά του κόμματα, με όλες τις διαφωνίες που είναι φυσικό να υπάρχουν, ποτέ δεν νομιμοποιήσαμε τον αλυτρωτισμό τους. Εσείς, αυτό ακριβώς κάνετε τώρα. Εγώ επαναλαμβάνω: ήμουν πάντα αντίθετος με ονομασία που περιλαμβάνει τη λέξη ‘Μακεδονία”», είπε ο κ. Σαμαράς για προσθέσει πως η κυβέρνηση τα δίνει όλα σήμερα.

«Δεν διαπραγματευτήκατε. Συνθηκολογήσατε σε όλα», είπε ο κ. Σαμαράς και κατήγγειλε ότι ήταν η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ που πήγαινε στα Σκόπια και διαδήλωνε να αναγνωριστούν ως «σκέτο» Μακεδονία, και διαδήλωνε η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ με τη νεολαία των εθνικιστών του Γκρουέφσκι και του σημερινού προέδρου Ιβανόφ. «Σήμερα όμως τους Έλληνες πατριώτες που βγαίνουν στους δρόμους τους βρίζετε ως… φασιστοειδή», είπε ο πρώην πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι το 2008 στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υπέγραφαν δημόσια δήλωση να αναγνωριστούν τα Σκόπια ως «Μακεδονία».

Αναφερόμενος στη Συμφωνία, ο κ. Σαμαράς υπογράμμισε ότι αναγνωρίζει και «Μακεδονική εθνότητα» και «Μακεδονική γλώσσα», πράγμα που δεν διανοήθηκε να κάνει Έλληνας πολιτικός στο παρελθόν, τους δίνει σύνθετο όνομα μεταφρασμένο, που δεν θα είναι erga omnes-για την εθνότητα θα έχουν τρεις ονομασίες-και εμπεδώνει τον αλυτρωτισμό τους και μάλιστα, με το προσύμφωνο που υπέγραψε η κυβέρνηση, «θα μπορούν να ζητήσουν να αλλάξουμε και τα δικά μας βιβλία», συμπλήρωσε. Ο κ. Σαμαράς κατήγγειλε ότι με το άρθρο 6 της Συμφωνίας, θα εκληφθεί ως απαγόρευση ακόμα και των συλλαλητηρίων για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας. Την ίδια ώρα, όπως τόνισε, «η Ελλάδα δεσμεύεται να μην βάλει εμπόδια στην ευρωπαϊκή ένταξη των Σκοπίων ούτε και για διμερή ζητήματα, όπως η μόλυνση του Αξιού, όταν δεσμευόμαστε για σοβαρές παραχωρήσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης».

«Αναγνωρίζετε “Βόρειους Μακεδόνες” που θα είναι οι μόνοι διεθνώς αναγνωρισμένοι Μακεδόνες. Αναγνωρίζετε ένα έκτρωμα που δεν θα σταθεροποιήσει την περιοχή, αλλά θα τη δυναμιτίσει», είπε ο κ. Σαμαράς και τόνισε ότι το μόνο που καταφέρνει η κυβέρνηση είναι να ανοίξει το δρόμο για την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, «δημιουργεί τετελεσμένα».

Ο Αντώνης Σαμαράς αναφέρθηκε και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν δικαιούται, ως θεσμός, να κρίνει ανοιχτά πολιτικά ζητήματα. Όταν παίρνει θέση, κακώς, και εκφράζει τη χαρά του, μάλιστα για μια Συμφωνία που μόλις την κλείσατε τηλεφωνικά, για μια συμφωνία που μόνο εσείς ξέρατε εκείνη τη στιγμή, και που δεν είχε διαβάσει ακόμα, ασφαλώς και μπορώ να του ασκήσω κριτική», είπε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε: «Με κατηγορείτε εμένα ότι έκανα πολιτική καριέρα με το Σκοπιανό; Εμένα που έμεινα σπίτι μου συνειδητά μία δεκαετία; Εσείς που έχετε γαντζωθεί στην εξουσία και υπογράφετε τα πάντα. Πλάκα έχετε…».

Ο κ. Σαμαράς κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι πήγε να χρησιμοποιήσει το Σκοπιανό ως εργαλείο για να διασπάσει τη ΝΔ «και απέτυχε οικτρά» και τώρα κατηγορεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον ίδιο. «Εμείς είμαστε και θα παραμείνουμε ενωμένοι, κύριε Τσίπρα. Μια γροθιά», είπε και πρόσθεσε: «Εγώ στηρίζω πλήρως τον σημερινό πρόεδρο και μελλοντικό πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σεβάστηκα τον προηγούμενο και στηρίζω τον επόμενο. Η ΝΔ δεν είναι σαν τον ΣΥΡΙΖΑ».

Αναλυτικά η ομιλία του Αντώνη Σαμαρά:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Θα σας διαβάσω τι γράφει σήμερα σε άρθρο του,

ένας πολιτικός μου αντίπαλος εδώ και δεκαετίες.

Που γνωρίζει πολύ καλά τι έγινε το 1991 στο Σκοπιανό.

Ο Θόδωρος Πάγκαλος!

Με τον οποίο και τότε διαφωνούσα, και όλα τα επόμενα χρόνια…

Για να δείτε ποιοι είναι οι ακροδεξιοί, ποιοι είναι οι δημοκράτες και ποιοι απλώς τα ξεπουλάνε όλα…

Γράφει λοιπόν ο κ. Πάγκαλος σήμερα:

«Ο κ. Σαμαράς όταν ήταν υπουργός Εξωτερικών θεωρούσε υποχρέωσή του να ενημερώνει τακτικά την αντιπολίτευση. Τουλάχιστον εμένα, που αντιπροσώπευα κατ’ εντολήν του Αντρέα Παπανδρέου την Αξιωματική αντιπολίτευση τότε, με έβλεπε δύο με τρείς φορές το μήνα… Διατηρώ, τριάντα χρόνια μετά, τεράστια εκτίμηση γι’ αυτές τις δημοκρατικές πρακτικές ενός πολιτικού, με τον οποίο τόσα πολλά μας χωρίζουν. Σε μια απ’ αυτές τις συναντήσεις μας, μου ανήγγειλε την, κατά πληροφορίες, προσεχή κήρυξη της ανεξαρτησίας της «Ομόσπονδης Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας…

Είχε ο κ. Σαμαράς την εντύπωση ότι ένα πλήθος προβλήματα θα δημιουργούντο για τη χώρα μας και η εντύπωση αυτή δεν ήταν εντελώς εσφαλμένη. Έδινε μεγάλη σημασία από τότε στον όνομα του νέου κράτους, και στον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να το αποφύγουμε…»

Και ο κ. Πάγκαλος κλείνει το σημερινό άρθρο του ως εξής:

«Η κατά κράτος υποχώρηση, δεν είναι δυνατόν να επιλεγεί ως στρατηγική. Βόρεια Μακεδονία, δεν είναι λύση, εν πάση περιπτώσει. Αφήνει ανοικτό το σφετερισμό του ιστορικού και πολιτιστικού παρελθόντος μας, από τους Σλάβους που έχουν επικρατήσει στα Σκόπια…»

Αυτά τα λέει σήμερα ο πολιτικός μου αντίπαλος διαχρονικά Θεόδωρος Πάγκαλος. Όλοι οι Έλληνες έχουν καταλάβει τι γίνεται σήμερα.

«Αι γενεαί πάσαι»…

Κύριε Τσίπρα, [που δεν είστε εδώ, αλλά ξέρω ότι μας ακούτε]

Εγώ πολέμησαγια το Σκοπιανό…

Ενώ εσείς τα δώσατε όλα!

Εγώ αντιστάθηκα εκπροσωπώντας

την ομόφωνη απόφαση του υπουργικού Συμβουλίουτότε,

τη συντριπτική πλειοψηφία της Βουλής τότε,

και του Συμβουλίου των Πολιτικών αρχηγών. Όλων των Ελλήνων!

Κι εσείς τα δίνετε όλα σήμερα, χωρίς στήριξη από την Βουλή,

χωρίς καν απόφαση του υπουργικού σας συμβουλίου…

Tα δώσατε όλα σε μυστική διπλωματία, χωρίς τη στήριξη κανενός,

ούτε καν του κυβερνητικού εταίρου σας…

Με την αντιπολίτευση στο σκοτάδι και το λαό στα κάγκελα.

Δηλαδή με ανύπαρκτη νομιμοποίηση και μηδενική συναίνεση…

Από την ταραχή σας, βρίσκεστε και σε πλήρη σύγχυση.

Από τη μία εσείς και τα παπαγαλάκια σας

με κατηγορείτε ότι εγώ δήθεν “δημιούργησα” το Σκοπιανό το 1992…

Κι από την άλλη, εσείς και τα παπαγαλάκια σας,

με κατηγορείτε ότι εγώ δήθεν “πούλησα” το Σκοπιανό από τότε!

Σε μένα τα λέτε αυτά;

Με συκοφαντείτε ως πολύ «αδιάλλακτο»…

Και ταυτόχροναμε συκοφαντείτε ως πολύ “υποχωρητικό»!

Διαλέξτε επιτέλους: για ποιό από τα δύο θα με συκοφαντήσετε;

Γιατί και τα δύο δεν μπορούν να ισχύουν…

Για να σοβαρευτούμε…

Εγώ δεν “δημιούργησα” κανένα πρόβλημα το 1992.

Το πρόβλημα του ψευδομακεδονικού αλυτρωτισμού

το δημιούργησαν ιστορικά ο Στάλιν και ο Τίτο…

Γι’ αυτό, όμως, δεν μας είπατε τίποτε! Το… ξεχάσατε. έτσι;

Το πρόβλημα ξέσπασε πολιτικά, όταν διαλύθηκε η Γιουγκοσλαβία…

Εγώ διαχειρίστηκα ως υπουργός Εξωτερικών τότε, την εθνική γραμμή!

Η οποία συνοψίστηκε στο Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών,

στις 12 Απριλίου του 1992…

Και μάλιστα ομόφωνα – με μια αποχή.

Και μάλιστα με μένα να μην είμαι καν παρώνστην τελική απόφαση!

Η απόφαση των Πολιτικών Αρχηγών έλεγε

ότι η Ελλάδα δενθα αναγνωρίσει κράτος με το όνομα Μακεδονία,

σύνθετα ή παράγωγα αυτού!

[Πάρτε να, το έχετε, για να μη λέτε ανοησίες…]

Τότε απορρίφθηκε και το λεγόμενο «Πακέτο Πινέϊρο»!

Από το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών!

Αλλά απορρίφθηκε και από τα Σκόπια τότε,

όπως γράφει ο ίδιος ο Γκλιγκόροφ στα απομνημονεύματά του.

Και ως προς τις ανοησίες περί Επιτροπής Μπατεντέρ,

τις διαψεύδειο ίδιος ο Μπατεντέρ:

Ο οποίος δήλωσε ξεκάθαρα πως η Επιτροπή του δεν είχε καμία αρμοδιότητα για το θέμα της ονομασίας. Παρά μόνο αν πληρούν οι καινούργιες δημοκρατίες της Γιουγκοσλαβίας τα κριτήρια ανεξαρτησίας.

Άλλα αντ’ άλλων, αυτά που ακούστηκαν εδώ…

Υπάρχουν, ευτυχώς, και τα ζωντανά ντοκουμέντα της εποχής.

Υπάρχει η σκηνή όπου ο Κωνσταντίνος Καραμανλής λέει:

–Η Μακεδονία είναι μια και είναι Ελληνική!

Ακούτε; η Μακεδονία είναι Μία και είναι Ελληνική!

Δεν χώρισε τη… «Βόρεια» να τη δώσει σε άλλους…

Υπάρχουν και συνεντεύξειςτου Ανδρέα Παπανδρέου,

όπου εξηγεί πλήρως γιατίτο όνομα της Μακεδονίας είναι

“όχημα αλυτρωτισμού σε βάθος χρόνου”.

Δενήταν… “ανεύθυνος λαϊκιστής” ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Δεν ήταν… “ακροδεξιός” ο Ανδρέας Παπανδρέου.

Για όνομα του Θεού…

Είπατε και το απίστευτο, ότι δήθεν εγώ δεν αντέδρασα

όταν έσκασε αιφνιδιαστικά ο διαμελισμός της Γιουγκοσλαβίας!

Καλά, είναι αποκαλυπτικό! Δεν ξέρετε απολύτως τίποτε.

Ούτε για την πολύ πρόσφατη Ιστορία μας…

Μάθετε, λοιπόν, πως σε εκείνο το Συμβούλιο υπουργών Εξωτερικών της Ευρώπης, στις 16 Δεκεμβρίου του 1991,

όταν η Γερμανία ανακοίνωσε ότι defacto αναγνωρίζει Σλοβενία και Κροατία,

εγώ έθεσα τους γνωστούς “τρείς όρους”…

Και ζήτησα – και πέτυχα μετά από μεγάλη μάχη – να ΜΗΝ αναγνωριστεί κράτος με όνομα που υποδηλώνει αλυτρωτικές βλέψεις κατά της Ελλάδας.

Πράγμα που τελικά έγινε αποδεκτό από τους υπόλοιπους…

[Πάρτε το να το ’χετε, ]

Και πάρτε ακόμα, για να δείτε πόσο θετικά υποδέχθηκαν την εξέλιξη εκείνη, τα πολιτικά κόμματα τότε…

Και πάψετε πια να λέτε ανοησίες. Και να μπλέκετε τις εμπορικές συμφωνίες

που υπογράφονταν με την ενιαία Γιουγκοσλαβία πριντη διάλυσή της,

με την αναγνώριση των διαφορετικών κρατών που αποσχίστηκαν μετά τη διάλυσή της.

Πριν την 16η Δεκεμβρίου του 1991, υπογράφαμε κι εμείς και όλα τα άλλα κράτη συμφωνίες με την ενιαία Γιουγκοσλαβία.

Κανείς δεν επεμβαίνει στο πως ονομάζει ένα ενιαίο κράτος τις περιοχές του – είναι εσωτερική του υπόθεση.

Και κανένας δεν δεσμεύεται ούτε αναγνωρίζει διεθνώς τις εσωτερικές υποδιαιρέσεις άλλων κρατών!

Άλλωστε, υπάρχουν δεκάδες εμπορικές συμφωνίες με την ενιαία Γιουγκοσλαβία από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 μέχρι τη διάλυσή τους,

Επί όλων των κυβερνήσεων που μεσολάβησαν…

Και τώρα γίνονται δεκάδες εμπορικές συμφωνίες με την Ισπανία. Όπου αναφέρεται και η Καταλονία. Που τώρα ζητά απόσχιση. Είναι σαν να λέμε πως όλες οι χώρες που κάνουν συναλλαγές με την Ισπανία έχουν αναγνωρίσει την Ανεξαρτησία της Καταλονίας. Είμαστε στα καλά μας;

Εξ άλλου, η Γιουγκοσλαβία τότε, διασπάστηκε δύο βδομάδες αργότερα!

Και από τότε μέχρι σήμερα, ούτε οι ίδιοι οι Σκοπιανοί διανοήθηκαν ποτέ να πουν, ότι εμείς τους είχαμε τάχα «αναγνωρίσει» – έστω και εμμέσως – από τότε.

Ακούσατε, κύριοι; Ούτε οι Σκοπιανοί δεν το είπαν αυτό ποτέ!

Γίνατε, μέσα στη «φούρια» σας, “Σκοπιανότεροι”των Σκοπιανών!

Να σας ξεκαθαρίσω και κάτι ακόμα…

Το ζήτημα των Σκοπίων δεν το χειρίστηκα εγώ ποτέ μετά τον Απρίλιο του 1992. Δεν ήμουν πια υπουργός Εξωτερικών.

Και μέσα στον πολιτικό κόσμο της χώρας υπήρξαν έκτοτε απόψεις, και χειρισμοί και διαφορετικές προσεγγίσεις και διαφορετικοί χειρισμοί.

Εγώ, έτυχε να μην πάρω μέρος σε όλα αυτά.

Όμως μπορώ να σας πω, πως όλος ο πολιτικός κόσμος, επί 26 χρόνια,

– με τις διαφωνίες του ακόμα – συνέπιπτε σε ένα πράγμα:

ότι δεν μπορούσαμε να νομιμοποιήσουμε τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων!

Εγώ υποστήριζα από τότε – κι εξακολουθώ να υποστηρίζω, και τα γράφω και τα λέω συνεχώς έκτοτε – πως το όνομα είναι όχημα αλυτρωτισμού. Άλλοι είχαν διαφορετική προσέγγιση…

Όμως, όλοι συμφωνούσαμε, ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε και να νομιμοποιήσουμε, εμείς οι ίδιοι, τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων.

Και τις ενστάσεις μας για τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων τις αποδέχθηκαν και τα Ηνωμένα Έθνη, ήδη από το 1993!

Γι’ αυτό και υποχρέωσαν τα Σκόπια να διαπραγματευθούν με την Ελλάδα το οριστικό τους όνομα. Κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ…

Γιατί από το 1993 μπήκαν στον ΟΗΕ ως «πρώην» χώρα, πρώην μέρος μιας Ομοσπονδίας – της Γιουγκοσλαβίας – που δενυπήρχε πια.

–Ποτέ στο παρελθόν, δεν μπήκε στον ΟΗΕ χώρα με προσωρινό όνομα.

–Ποτέ στο παρελθόν. δεν μπήκε στον ΟΗΕ χώρα ως… “πρώην κάτι”!
–Ποτέ στο παρελθόν, δεν υποχρέωσαν μια νέα χώρα να διαπραγματευθεί με το γείτονά της το όνομά της.

Κάτι κατάλαβε λοιπόν, η διεθνής κοινότητα, ήδη από 1993…

Εσείς, δεν το καταλάβατε ποτέ!

Κι αυτό επιβεβαίωναν και οι ίδιοι οι Σκοπιανοί,

οι οποίοι παρά το γεγονός ότι είχαν επιτύχει διεθνή αναγνώριση με το συνταγματικό τους όνομα, δηλαδή ως «Μακεδονία» – σκέτο – από 140 χώρες, ενδιαφέρονταν κυρίως για το πώς θα τους αναγνωρίσουμε εμείς – η Ελλάδα!

Όχι η Ακτή του Ελεφαντοστού, ούτε η Μπουργκίνα Φάσο…

Γιατί εμείς θα νομιμοποιούσαμε – ή δεν θα νομιμοποιούσαμε – τον αλυτρωτισμό τους.

Κι εμείς, ο Ελληνικός λαός και τα πολιτικά του κόμματα, με όλες τις διαφωνίες που είναι φυσικό να υπάρχουν, ΠΟΤΕ δεν νομιμοποιήσαμε τον αλυτρωτισμό τους.Εσείς, αυτό ακριβώς κάνετε τώρα.

Εγώ επαναλαμβάνω: ήμουν πάντα αντίθετος με ονομασία που περιλαμβάνει τη λέξη «Μακεδονία».

Όσον αφορά τα περί δηλώσεων Βενιζέλου στα Ηνωμένα Έθνη το Σεπτέμβρη του 2014, σας το απάντησε καθαρά ο ίδιος χθες: Ήταν δική του άποψη. Όχι δική μου.

Παραμέναμε όμως, και τότε και πάντα, σύμφωνοι στο βασικό: στην εξουδετέρωση του αλυτρωτισμού!

Είμαστε λοιπόν, όλοι εμείς από τη μία πλευρά, που αντισταθήκαμε ή δεν συνθηκολογήσαμε. Κι εσείς μόνοι σας από την άλλη, που τα δώσατε όλα…

Διάφορες κυβερνήσεις στο παρελθόν, προσπάθησαν να διαπραγματευθούν – πάντως όχι η δική μου.

Διαπραγματεύθηκαν, αλλά δεν υπέγραψαν. Εσείς υπογράφετε!

Διαπραγματεύθηκαν, αλλά δεν τα έδωσαν. Εσείς τα δίνετε!

Είμαστε, λοιπόν, κ. Τσίπρας, όλοι εμείς από δω – κι εσείς μόνος σας από κει!

Γιατί μόνον εσείς από την αρχή, αναγνωρίζατε τα Σκόπια ως «Μακεδονία».

Δεν σας ενδιέφερε ο αλυτρωτισμός των Σκοπίων.

Βιαζόσασταν να τον προσυπογράψετε. Και το κάνατε…

Δεν διαπραγματευθήκατε. Συνθηκολογήσατε σε όλα!

Αναμενόμενο, άλλωστε:

Η νεολαία το Κόμματός σας, πήγαινε στα Σκόπια και διαδήλωνε να αναγνωριστούν από την Ελλάδα ως σκέτο “Μακεδονία”.

Και με ποιους διαδηλώνατε εκεί, αντάμα αδελφωμένοι;

Με του κόμμα του φίλου σας του Ζάεφ; Όχι!

Με τη νεολαία των εθνικιστών του Γκρουέφσκι!

Και του σημερινού προέδρου Ιβανόφ.

Με αυτούς ταυτιζόσασταν!

Τους Έλληνες πατριώτεςπου βγαίνουν στους δρόμους

τους βρίζετε ως… «φασιστοειδή»!

Και στα Σκόπια πηγαίνατε και στηρίζατε τους απέναντι εθνικιστές,

που στρέφονται κατά της Ελλάδας!

Κι ακόμα, το 2008 στελέχη του Κόμματός σας – και σημερινοί υπουργοί – υπέγραφαν δημόσια δήλωση να αναγνωριστούν τα Σκόπια ως “Μακεδονία” – σκέτο!

[Πάρτε την να την έχετε κι αυτή…]

Τι μας λέτε λοιπόν, σήμερα για την “εθνική γραμμή”…

Εσείς ήσασταν πάντα ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ με την εθνική γραμμή…

Από τη μία πλευρά όλοι εμείς που αντισταθήκαμε

– με τις όποιες διαφωνίες μεταξύ μας –

αλλά όλοι θέλαμε να εξουδετερώσουμε τον Σκοπιανό αλυτρωτισμό…

Κι από την άλλη εσείς, που πήγατε και τον αναγνωρίσατε πλήρως.

Γιατί από την αρχή αυτό θέλατε και δεν το κρύβατε…

* Η Συμφωνία που φέρνετε τώρα, αναγνωρίζει

και «Μακεδονική εθνότητα», και «Μακεδονική γλώσσα»,

κάτι που δεν διανοήθηκε να κάνει κανείς Έλληνας πολιτικός στο παρελθόν…

Είναι το πρώτο πράγμα για το οποίο πανηγύρισε ο ίδιος ο Ζάεφ στα Σκόπια προχθές.

* Και δεν τους δίνετε το σύνθετο όνομα αμετάφραστο,

όπως ψευδώς ισχυριστήκατε…

Μεταφρασμένο θα είναι!

* Και δεν θα είναι ergaomnes, όπως επίσης ψευδώς ισχυριστήκατε.

Θα έχουμε, για την εθνότητά τους, τριπλή ονομασία!

Γιατί; Γιατί όπως προβλέπεται στο άρθρο 7,

αλλιώς θα λέγονται διεθνώς:

–«Mακεδόνες/ Πολίτες της Δημοκρατίας της Β. Μακεδονίας»…

–Αλλιώς, θα λέγονται στην Ελλάδα: «Πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας»…

–Και τελικά, αλλιώς θα λέγονται στο εσωτερικό των Σκοπίων:

Σκέτο «Μακεδόνες», αφού στο τέλος του άρθρου 7 της Συμφωνίας σας, προβλέπεται ότι δεν θα υπάρξει τροποποίηση στη χρήση των όρων

που υφίσταται μέχρι σήμερα, μέσα στη χώρα τους!

Πάει τοergaomnes!

* Και αυτές οι «διευκρινίσεις» που εμπεριέχονται στη Συμφωνία,

στο άρθρο 7, για τις οποίες καμαρώνετε εσείς,

εμπεδώνουν και ενισχύουν τον αλυτρωτισμό τους!

Γιατί λένε αυτό ακριβώς που ισχυρίζονταν πάντα οι Σκοπιανοί:

Ότι η «Μακεδονία» τους, δεν έχει σχέση με τον Ελληνικό Πολιτισμό.

Όπως ακριβώς λένε τα σχολικά τους βιβλία.

Και τώρα με το προσύμφωνο που υπογράψατε,

μπορούν να ζητήσουν να αλλάξουμε και τα δικά μας σχολικά βιβλία…

Να θυμάστε πως οι Βούλγαροι, μπορεί να αναγνώρισαν πρώτοι τα Σκόπια ως «Μακεδονία», αλλά ποτέ δεν αναγνώρισαν «μακεδονικό έθνος», ούτε «μακεδονική γλώσσα» ούτε «μακεδονική ταυτότητα»!

Και δεν είναι τυχαίο που η γειτονική Βουλγαρία εξέφρασε τους φόβους της προχθές – ουσιαστικά προειδοποίησε – να μην υπάρξουν πιέσεις για αλλαγές συνόρων μελλοντικά. Κάτι ξέρουν αυτοί…

Δεν έχετε πάρει χαμπάρι, τις εξελίξεις στα Δυτικά Βαλκάνια:

Διευκολύνετε αυτό που μας λέτε ότι δήθεν «αποτρέψατε»!

Θέμα χρόνου είναι να αναβιώσουν όλοι οι επιθετικοί αλυτρωτισμοί.

Θέμα χρόνου θα είναι οι νέες βλέψεις για σύνορα και για δήθεν «ομοεθνείς».

Αναδεύετε από τώρα το επόμενο κύμα βαλκανικών συγκρούσεων…

Και την ίδια στιγμή, το άρθρο 6 που φέρατε, θα εκληφθεί ως … απαγόρευση ακόμα και των συλλαλητηρίων για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας!

Να σας το πω και διαφορετικά:

–Η δραστηριότητα του Μουσείου του Παύλου Μελά, είναι… «προπαγάνδα» που πρέπει να απαγορευθεί;

–Ή οι δραστηριότητες του Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στη Θεσσαλονίκη, θα θεωρηθεί κι αυτό «μηχανισμός προπαγάνδας»; Θα απαγορευτεί κι αυτό;

* Επί πλέον, με τη συμφωνία σας δεσμεύετε την Ελλάδα να μη βάλει κανένα πρόβλημα στην Ευρωπαϊκή ένταξη των Σκοπίων!

Ούτε και για τα ζωτικά διμερή ζητήματα, όπως η μόλυνση του Αξιού. Για την οποία, ως τώρα οι γείτονές μας κωφεύουν, και θα συνεχίσουν να κωφεύουν.

Αλλά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εμείς δεσμευόμαστε από τη συμφωνία να τους δώσουμε σοβαρές παραχωρήσεις.

Τα πάντα λοιπόν χωρίς ανταλλάγματα!

Ακόμα και για τα πιο στοιχειώδη διμερή…

Με δύο λόγια:

–Αναγνωρίζετε, ένα «εθνικό κράτος Μακεδόνων»,

που συμπεριλαμβάνει, όμως, και μια ισχυρή μειονότητα αλβανόφωνων, ΜΗ «Μακεδόνων»! Την οποία ως σήμερα καταπιέζει…

–Αναγνωρίζετε μια «Μακεδονική γλώσσα»,

που είναι, στην πραγματικότητα, ιδίωμα μιας άλλης διεθνώς αναγνωρισμένης γλώσσας.

–Αναγνωρίζετε «Βόρειους Μακεδόνες»,

που θα είναι οι μόνοι διεθνώς αναγνωρισμένοιΜακεδόνες.

Εφόσον οι πραγματικοί – οι δικοί μας, οι Έλληνες Μακεδόνες –

δεν θα έχουν διεθνή αναγνώριση!

Αφού είναι απλώς μέρος του Ελληνικού λαού.

Με δύο λόγια, αναγνωρίζετε ένα «έκτρωμα»!

Που δεν θα σταθεροποιήσει την περιοχή. Θα τη δυναμιτίσει…

Αντί να λύσει προβλήματα,

θα προκαλέσει εσωτερικές και περιφερειακέςτριβές

από δω και στο εξής…

Χώρια από τις διεθνείς προστριβές τους με την Ελλάδα,

για λόγους εμπορικών προϊόντων, εξαγωγών, τοπωνυμίων κλπ.

Θα τσακωνόμαστε για χρόνια για το Κρασί, για το Χαλβά, για τα γαλακτοκομικά, για τα μάρμαρα της Μακεδονίας μας.

Και για τα ονόματα και τα τοπωνύμια…

Αναγνωρίσατε ένα “έκτρωμα”!

Μια θρυαλλίδα αποσταθεροποίησης – και των ίδιων των Σκοπίων, και της περιοχής ευρύτερα…

Η συμφωνία αυτή – να το θυμάστε – είτε δεν θα αντέξει,

είτε θα προκαλέσει εκρήξεις. Και η Ελλάδα θα βρεθεί σε χειρότερες θέσεις.

Το μόνο που καταφέρνει, πράγματι, είναι να ανοίξει το δρόμο για την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Τίποτε άλλο…

Παρακάμψατε το Ελληνικό βέτο κ. Τσίπρα. Δεν λύσατε κανένα πρόβλημα.

Αλλά αποσταθεροποιείτε και την Ελλάδα –στο εσωτερικό!

Γιατί όταν υπογράφετε και δημιουργείτε τετελεσμένα,

ενάντια στη θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας τους Ελληνικού λαού,

χωρίςτην ψήφο της Βουλής και με την αντιπολίτευση απέναντι,

αποσταθεροποιείτε και τη χώρα και τη δημοκρατία της!

Όταν σε μια χώρα, που βρίσκεται σε οικονομική κρίση εδώ και δέκα χρόνια, που βρίσκεται σε κοινωνική κρίση εδώ και οκτώ χρόνια,

που εξ αιτίας σας, μάλιστα, υποτροπίασε πριν τρία χρόνια,

όταν σε τέτοιες συνθήκες, σε μια τόσο επιβαρυμένη κοινωνία, δημιουργείτε ξαφνικά μιαν αίσθηση εθνικής ταπείνωσης και συντριβής,

βάζετε μπουρλότο στην Ελλάδα, κ. Τσίπρα…!

Αυτό άλλοι, απ’ έξω, μπορεί να μη το βλέπουν ή να μη το αξιολογούν.

Εμείς, όμως, είμαστε υποχρεωμένοι να το αναδείξουμε και να επιμείνουμε…

Φυσικά και σας δίνουν «συγχαρητήρια» διάφοροι διεθνείς ηγέτες

που βιάζονταν να το «κλείσουν».

Πάντα το ήθελαν αυτό…

Να θυμάστε, όμως: το «κλείσατε» προσωρινά – δεν το λύσατε!

Κι ανοίξατε τρις χειρότερα προβλήματα από δω και μπρός…

Ξέρετε κάτι; Και το Σχέδιο Ανάν, αν το φέρνατε πάλι

και προσπαθούσατε να το επιβάλετε,

ερήμην του Ελληνικού λαού και του Κυπριακού Ελληνισμού,

πάλι “συγχαρητήρια” θα σας έδιναν κάποιοι ξένοι παράγοντες.

Αλλά ευτυχώς, αυτό το αποτρέψαμε το 2004!

Και τώρα δεν το μνημονεύει κανείς…

Αυτό είναι το πρόβλημά σας, κ. Τσίπρα…

Βρίζατε κατά καιρούς τους δυτικούς συμμάχους μας.

Ακόμα κι εκεί που έπρεπε η χώρα να συνεργαστεί μαζί τους.

Και τώρα, για την καρέκλα και την εξουσία, υπογράφετε ό,τι σας δίνουν!

Τα πάντα όλα!

Εσείς δεν γίνατε «φιλοδυτικός» ξαφνικά, κ. Τσίπρα.

Απλώς, yesmanκαταντήσατε!

Και έχετε το θράσος, να τα βάζετε μαζί μου!

Δεν έχει υπάρξει ποτέ στο παρελθόν,

τέτοιο μένος σημερινού Πρωθυπουργού, για τον προηγούμενο.

Μέχρι και για τη Νovartis με συκοφαντήσατε…

Και μάλιστα την ίδια μέρα του μεγάλου Συλλαλητηρίου

για τη Μακεδονία μας…

Τώρα με κατηγορήσατε γιατί έκανα κριτική στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Πρώτα-πρώτα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ως θεσμός

δενδικαιούται να κρίνει πολιτικάανοικτά ζητήματα.

Όταν παίρνει θέση, κακώς – και εκφράζει και τη χαρά του, μάλιστα,

για μια Συμφωνία που μόλις την κλείσατε εσείς. τηλεφωνικά,

για μια Συμφωνία που μόνον εσείς την ξέρατε εκείνη τη στιγμή,

και που δεν είχε διαβάσει ακόμα,

ασφαλώς και μπορώ να του ασκήσω κριτική.

Κι ύστερα, ποιος λέει εμένα «υπονομευτή» του Πολιτεύματος;

Ποιός κατηγορεί εμένα, για “θεσμικές ακροβασίες”;

Εσείς, κ. Τσίπρα; Που επί τρία χρόνια καλούσατε

τον προηγούμενο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Κάρολο Παπούλια,

να παραιτηθεί και να ρίξει την κυβέρνησή μας;

Εσείς; Που δεν ψηφίσατε νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας,

για να ρίξετε την κυβέρνησή μου,

καταγγέλλοντας χρηματισμούς βουλευτών και απειλώντας τους πάντες,

την ώρα που έβγαινε η χώρα από την κρίση και από τα μνημόνια;

Εσείς, τα λέτε αυτά; Που υπονομεύσατε τα πάντα;

Πλάκα έχετε…

Εσείς κατηγορείτε εμένα,

ότι δήθεν «έκανα πολιτική καριέρα» με το Σκοπιανό;

Εμένα, που έμεινα σπίτι μου, συνειδητά, μια δεκαετία;

Εσείς που έχετε γαντζωθεί στην εξουσία

και υπογράφετε τα πάντα για να παραμείνετε, έστω και μια μέρα ακόμα;

Εσείς, κατηγορείτε εμένα ότι τάχα, έκανα “καριέρα”;

Πλάκα έχετε…

Αν δεν είχατε πει όλα αυτά τα ψέματα που είπατε,

κι αν αντίθετα, είχατε πει από πριν, αυτά που τώρα κάνετε,

θα παραμένατε για πάντα κάτω από 4%!

Και γι’ αυτό το λόγο τα δίνετε όλα, για την καρέκλα!

Γιατί είστε ηθικά, πολιτικά και ιδεολογικά ασπόνδυλοι!

Πήγατε να χρησιμοποιήσετε το Σκοπιανό ως «εργαλείο»,

για να διασπάσετε τη Νέα Δημοκρατία.

Και αποτύχατε οικτρά!

Και τώρα κατηγορείτε και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και εμένα

για την αποτυχία σας…

Εμείς είμαστε και θα παραμείνουμε ενωμένοι, κ. Τσίπρα!

Μια γροθιά! Και να το βάλετε καλά στο μυαλό σας…

Και σας θυμίζω:

Εγώ ως Πρόεδρος του Κόμματος και ως Πρωθυπουργός

σεβάστηκα απολύτωςτον πρώην Πρόεδρο και Πρωθυπουργό!

Όχι όπως εσείς κάνατε με τον κ. Αλαβάνο!

Και στηρίζω πλήρως τον σημερινό Πρόεδρο και μελλοντικό Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη…

Σεβάστηκα τον προηγούμενο και στηρίζω τον επόμενο!

Η ΝΔ δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ, κ. Τσίπρα…

Και πέρα από μένα και τη ΝΔ, τώρα βρίζετε και τον Ελληνικό λαό

που διαδηλώνει ότι «η Μακεδονία είναι Ελληνική».

Προσέξτε: Δεν σας λέει τι εξωτερική πολιτική να κάνετε…

Σας λέει τι να ΜΗΝ κάνετε: Να ΜΗΝ ξεπουλήσετε τη Μακεδονία!

Κι εσείς που στηρίξατε κάθε μειοψηφία, τώρα βλέπετε

τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας απέναντί σας,

–Ακόμα και ο κ. Κουτσούμπας του ΚΚΕ σας είπε την Τετάρτη εδώ μέσα,

ότι η Συμφωνία που φέρνετε κρατάει ισχυρό τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων.

–Ακόμα και η κα. Παπαρήγα του ΚΚΕ, σας είπε την Πέμπτη, εδώ μέσα,

“ασυνάρτητο” και “γελοίο”.

Αλλά το καλύτερο βέβαια, το είπε ο Μίκης Θοδωράκης,

στις 4 Φεβρουαρίου, μπροστά σε εκατομμύρια Έλληνες:

–Είστε εθνομηδενιστές!

Προσέξτε λοιπόν:Όλοι εμείς που διαφωνούμε μαζί σας εδώ μέσα,

Κι όλοι εκείνοι που διαφωνούν μαζί σας εκεί έξω,

Δεν είμαστε ένα πράγμα.

Δεν έχουμε την ίδια άποψη.

Δεν έχουμε κοινές αφετηρίες.

Και σίγουρα δεν «πουλάμε πατριωτισμό» όπως είπατε…

Απλώς αγαπάμε την Πατρίδα μας.

Απλώς συγκινούμαστε με τα εθνικά μας σύμβολα,

νιώθουμε το παλμό του Ελληνισμού,

δεν λιποτακτούμε από τις εντολές που έδωσαν γενιές Ελλήνων,

για μια Μακεδονία που μάτωσε για την ύπαρξή της.

Ανήκουμε ασφαλώς στην μεγάλη Ευρώπη.

Αλλά είμαστε Έλληνες.

Και ως Έλληνες, υπερήφανα κουβαλάει ο καθένας μας,

τη δική του, μικρή ή μεγάλη κληρονομιά.

Κι όποιος επιμένει σε αυτές τις αρχές, και μένει όρθιος,

δεν είναι «πατριδοκάπηλος» ή «εθνικιστής».

Είναι πατριώτης! Και είναι απέναντι στους καιροσκόπους εθνομηδενιστές.

Που παρά τη λαϊκή οργή, έχουν κολλήσει στην καρέκλα τους.

Ο κ. Τσίπρας θα πάει αύριο με το στυλό που του δίνει ο κ. Καμένος, πανηγυρίζοντας κυνικά, να υπογράψει μια συμφωνία ντροπιαστική.

Ο κόσμος το έχει καταλάβει.

Σας έχει καταλάβει.

Ετοιμαστείτε να λογοδοτήσετε γι’ αυτό..

loading...

21 thoughts on “Σαμαράς σε Τσίπρα: Τα δώσατε όλα

  1. Φοβερή η ομιλία του πρώην πρωθυπουργού. Είπε την αλήθεια ότι ο Τσίπρας τά έδωσε όλα και δεν πήρε τίποτα!

    Ο Σαμαράς δικαιώθηκε σε όλα. Ο λαός το κατάλαβε.
    Σήμερα φάνηκε τι ήθελε ο Σαμαράς να κάνει.
    Ο Τσίπρας πρόδωσε τον Ελληνικό λαό.

    Ο Σαμαράς έδωσε στη πατρίδα πολλά…
    Δεν έπρεπε να φύγει!
    Κάτι μου λέει ότι ο λαός θα τον ξαναφέρει πίσω!
    Ο κόσμος τώρα ξέρει.

  2. ΩΡΑΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΙΠΕ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ,
    ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΩΤΕΣ ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΙ ΚΑΜΜΕΝΟΣ! Ο ΛΑΟΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΙΩΞΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ.
    Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ. ΤΩΡΑ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΝΗΣΗΧΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΦΥΓΟΥΝ.
    ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΣΑΜΑΡΑ ΣΕ ΟΛΑ!!!

  3. Έχεις δίκιο 12:43
    Το Σκοπιανό δικαίωσε τον Σαμαρά. Και έδειξε τον Τσίπρα και τον Καμμένο τι είναι.
    Ο Σαμαράς αδικήθηκε σήμερα όμως ανταμείβεται!

    Κώστας Πέκας
    Συγγραφέας

  4. ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΧΩΣΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ, ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕ………

  5. ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΕΣΠΕΣ.
    Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
    ΤΣΙΠΡΑ ΕΠΕΣΕΣ ΤΩΡΑ
    ΚΑΜΜΕΝΟ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙΣ ΜΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΤΟΛΗ!
    ΤΕΛΟΣ

  6. Τους γονάτισε με αυτά που τους είπε.
    Έσεις υπογράφεται τους είπε. Μεγάλη η διαφορά. Τα δώσατε όλα τους λέει! Έχει δίκιο ο Αντώνης.
    Τώρα τι κάνουμε;
    Μήπως εκλογές;

  7. ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ
    ΞΕΣΚΕΠΑΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
    ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΦΑΝΗΚΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ
    ΦΑΝΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΥΣΣΑΛΕΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΩΝ
    ΠΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΣΑΝ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ
    ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΑΝΔΡΑΣ ΠΟΥ ΤΟΛΜΗΣΕ
    ΝΑ ΞΥΛΩΣΕΙ ΤΟ ΧΑΜΑΙΤΥΠΕΙΟ ΤΩΝ ΤΕΜΠΕΛΟΧΑΝΑΔΩΝ ΤΗΣ Ε Ρ Τ

    ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ

  8. Ο ΕΝΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΕ ΣΤΟ ΑΠΟΚΚΟΜΑ ΤΟΥ ΨΕΚΑΣΜΕΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ
    ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ Η ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    Σε παραίτηση από τη θέση της εκπροσώπου τύπου των ΑΝ.ΕΛ μέσω ανάρτησης στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook, προχώρησε πριν λίγο η κα Μανταλένα Παπαδοπούλου με καταγωγή το Καμποχώρι Ημαθίας.
    Διαβάστε την ανάρτηση και τους λόγους της παραίτησής της:
    ''Σε ό,τι με αφορά περίμενα μέχρι και την ύστατη ώρα. Πλέον εξαντλείται κάθε περιθώριο μέχρι την υπογραφή σε λίγη ώρα στις Πρέσπες. Δεν αμφισβητώ τις πατριωτικές προθέσεις του Πάνου Καμμένου. Διαφωνώ με τους χειρισμούς προς υπεράσπιση της θέσης μας για το Σκοπιανό, που είναι η μόνη υπερ του εθνικού συμφέροντος.
    Ενημέρωσα έγκαιρα σε ανώτατο επίπεδο εσωκομματικά για τους προβληματισμούς μου. Ίσως δικαιωθούν στο μέλλον οι όποιες επιλογές. Εμένα όμως η συνείδησή μου επιβάλλει να αποχωρήσω από την ενεργό πολιτική και να γυρίσω στο σπίτι μου. Η κατάπτυστη συμφωνία που προέκυψε και από την ανεπάρκεια και τις εγκληματικές πολιτικές του παρελθόντος δεν πρέπει να υπογραφεί από τον Υπουργό Εξωτερικών και από κανέναν άλλον.''.

    http://www.roumlouki.gr/politiki/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B1%CE%BD-%CE%B5%CE%BB

  9. ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ ΤΟΝ ΕΦΕΡΕ Ο ΑΠΙΘΑΝΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ.ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΤΙ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ Ο ΨΕΥΤΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ?ΣΕ ΤΙ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΨΕΥΤΗ ΤΣΙΠΡΑ?ΜΥΑΛΟ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΜΑΣ ΑΔΕΙΕΣ.ΚΑΙ ΦΤΑΙΝΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΟΙ ΣΑΜΑΡΟΒΕΝΙΖΕΛΟΙ ΚΑΙ ΤΣΙΠΡΟΚΑΜΜΕΝΟΙ.ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ.ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ.ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1974 ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΔΕΣ ΠΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΨΗΦΑΛΑΚΙΑ ΚΛΑΙ ΣΤΗΝ ΧΡΥΣΗ ΚΑΡΕΚΛΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.ΟΙ ΠΑΤΡΙΔΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΞΕΦΕΥΓΕ.ΟΥΤΕ ΟΙ ΜΕΝ ΟΥΤΕ ΟΙ ΔΕ.ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ.ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΥΛΑ ΣΤΗΝ ΧΑΡΥΒΔΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΡΥΒΔΗ ΣΤΗΝ ΣΚΥΛΛΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΣΤΗΝ ΧΑΡΥΒΔΗ ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΔΩ.ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΗ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΤΥΦΛΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΑΝΟΗΣΙΑ ΜΑΣ.ΑΣ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.ΕΛΕΟΣ………….

  10. Τι λες ρε ψεκασμένε είσαι καλά::: Τον Τσίπρα τον έφερε ο Σαμαράς!!!!!
    Ο μόνος που είπε την αλήθεια στο λαό…
    Ζεις σε άλλο πλανήτη!
    Σύνελθε!!!!

  11. ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ
    ΞΕΣΚΕΠΑΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
    ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΦΑΝΗΚΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ
    ΦΑΝΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΥΣΣΑΛΕΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΩΝ
    ΠΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΣΑΝ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ
    ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΑΝΔΡΑΣ ΠΟΥ ΤΟΛΜΗΣΕ
    ΝΑ ΞΥΛΩΣΕΙ ΤΟ ΧΑΜΑΙΤΥΠΕΙΟ ΤΩΝ ΤΕΜΠΕΛΟΧΑΝΑΔΩΝ ΤΗΣ Ε Ρ Τ

    ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ

  12. @2:34

    ΣΑΣ ΑΜΟΛΙΣΑΝΕ ΝΑ ΛΕΤΕ ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ
    ΑΣΤΟ ΜΗ ΤΟ ΚΟΥΡΑΖΕΙΣ ΔΕΝ ΑΜΑΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΝΟΣ
    ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑΤΙ;
    ΔΙΟΤΙ ΗΤΑΝ ΛΥΣΣΑΛΕΑ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΗ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΓΚΑΡΙΖΟΥΝ … ΘΑ ΠΕΙ ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΛΕΕΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΟΝΑΝΕ ΚΑΙ ΤΣΟΥΡΟΥΦΛΙΖΟΥΝΕ … ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΒΑΖΑΝΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΟΧΕΣΜΕΝΟ ΚΑΡΑΤΖΑΡΠΑΧΤΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΡΙΖΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΣΟΝΤΟΚΑΝΑΛΟ ΤΟΥ
    ΚΙ ΑΥΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ

  13. Η Χρυσή Αυγή νομίζω πως ήταν το μόνο κόμμα που είχε ξεκάθαρα πατριωτική θέση στο Σκοπιανό.

    Δείτε εδώ τη θέση της ΝΔ για το Σκοπιανό, για να σας φύγει κάθε αμφιβολία:
    https://www.youtube.com/watch?v=_soqyaiGWP4

    Σε τι διαφέρει από αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ;;;;;;;

  14. Η Χρυσή Αυγή νομίζω πως ήταν το μόνο κόμμα που είχε ξεκάθαρα πατριωτική θέση στο Σκοπιανό.

    Δείτε εδώ τη θέση της ΝΔ για το Σκοπιανό, για να σας φύγει κάθε αμφιβολία:
    https://www.youtube.com/watch?v=_soqyaiGWP4

    Σε τι διαφέρει από αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ;;;;;;;

  15. Η Χρυσή Αυγή νομίζω πως ήταν το μόνο κόμμα που είχε ξεκάθαρα πατριωτική θέση στο Σκοπιανό.

    Δείτε εδώ τη θέση της ΝΔ για το Σκοπιανό, για να σας φύγει κάθε αμφιβολία:
    https://www.youtube.com/watch?v=_soqyaiGWP4

    Σε τι διαφέρει από αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ;;;;;;;

  16. Ο Σαμαράς διαφοροποιήθηκε από την Ν.Δ.;
    Είπε δηλαδή ότι η Μακεδονία είναι μία και Ελληνική;
    Είπε ότι δεν δέχεται να υπάρχει η ονομασία ''Μακεδονία'' στο όνομα των Σκοπίων σε καμία περίπτωση;

    Οι Έλληνες Πατριώτες
    δεν γίνονται θύματα της αριστερο-δεξιάς προπαγάνδας.

  17. Η Δεξιά διαφέρει από την Αριστερά όσο διαφέρει και η δεξιά τσέπη από την αριστερή τσέπη.
    Την διαφορά την κάνει ο πατριωτισμός.

  18. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ήταν στέλεχος της ΝΔ επί σειράν ετών.
    Ο κ. Παυλόπουλος σήμερα έχει διαφορετικές θέσεις στο Σκοπιανό από αυτές της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ;
    Μπορείς να με διαφωτίσεις;

  19. ΑΔΩΝΙΣ:Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ!!!
    ΑΔΩΝΙΣ:ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΑΝ ΤΗ ΧΩΡΑ!
    Αδωνιs:Ανυπαρκτοs ο Σαμαραs!Ελαχιστοs και λιγοs!
    Τι ελεγε ο Αδωνιs για τον Σαμαρα στιs 17-06-2011;
    Αδωνιs Γεωργιαδηs:Η ΝΔ εκλεβε το κρατοs

Comments are closed.