Το Κρυφό Σχολειό και η στάση της Εκκλησίας στην Ελληνική Επανάσταση: Καταρρίπτοντας τον ΜΥΘΟ

Ο ρόλος της Εκκλησίας πριν και κατά την Επανάσταση του 1821, η στάση του Πατριαρχείου έναντι των Οθωμανών και το εάν υπήρξε ή όχι το περίφημο «Κρυφό Σχολειό» είναι θέματα που ως σήμερα εξάπτουν πάθη και εργαλειοποιούνται για την προώθηση της τάδε ή δείνα πολιτικής ατζέντας.

Στο παρακάτω βίντεο αναλύονται ακριβώς αυτά τα θέματα και καταρρίπτονται πολλοί μύθοι και κατηγορίες κατά της εκκλησίας και του κλήρου κατά τον αγώνα της επαναστάσεως του 1821:

loading...

18 thoughts on “Το Κρυφό Σχολειό και η στάση της Εκκλησίας στην Ελληνική Επανάσταση: Καταρρίπτοντας τον ΜΥΘΟ

  1. "Κρυφό σκολειό

    Παραμύθι, που μας συνόδεψε από τα πρώτα μαθητικά μας χρόνια. Για το:

    φεγγαράκι μου λαμπρό

    φέγγε μου να περπατώ

    να πηγαίνω στο σκολειό

    να μαθαίνω γράμματα

    και τα λοιπά,

    που υποτίθεται πως λέγανε τα παιδάκια πηγαίνοντας νύχτα και κρυφά στην Εκκλησιά για να μάθουν γράμματα.

    Κανένας έγκυρος ιστορικός, ούτε ο συντηρητικός Παπαρρηγόπουλος, που αφιερώνει στην εποχή της τουρκοκρατίας τους δύο από τους εννέα τόμους της "Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους",
    ούτε ο Σάθας, εις την "Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα" του,
    ούτε και η νεώτερη δεκατετράτομη "Ιστορία του Ελληνικού Έθνους" της Εκδοτικής Αθηνών, κάνουν οποιαδήποτε μνεία περί κρυφού σχολειού.

    Στο τελευταίο μάλιστα σύγγραμμα και συγκεκριμένα στον 10ο τόμο και στη σελίδα 366, οι συντάκτες του σχετικού κεφαλαίου Γ. Ζώρας και Α. Αγγέλου (καθηγητές πανεπιστημίου αμφότεροι),
    είναι κατηγορηματικοί:
    "Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε, πρόκειται για μύθο".

    Το ίδιο είχε πει από τον 19ο ήδη αιώνα ο Μ. Γεδεών και κατά τον 20ον ο Γιάννης Βλαχογιάννης:
    "Δεν υπάρχει καμία ιστορική μαρτυρία που να βεβαιώνει την ύπαρξη κρυφού σχολειού".

  2. Άλλο ένα μεγάλο ψέμα: Η Αγία Λαύρα

    Είναι ιστορικά εξακριβωμένο ότι η Επανάσταση άρχισε πριν τις 25 Μαρτίου και ότι ο Π. Π. Γερμανός δε σήκωσε τη σημαία της Επανάστασης στη μονή της Αγίας Λαύρας στις 25 Μαρτίου, γιατί την ημέρα αυτή δε βρισκόταν στην Αγία Λαύρα, αλλά στα Νεζερά (Αίγιο) της Αχαΐας, όπως ο ΙΔΙΟΣ γράφει στα απομνημονεύματά του.

    Ο Π. Πατρών Γερμανός μάλιστα, στη σύσκεψη του Aιγίου, ΔΙΑΦΩΝΗΣΕ με την επαναστατική στρατηγική των Φιλικών.

    Όταν στις 21 Μαρτίου δίνονταν οι μάχες στους δρόμους της Πάτρας με αρχηγό τον τσαγκάρη Παναγιωτάκη Kαρατζά, ο Γερμανός λούφαζε με τους προεστούς στη μονή Ομπλού.

    Εκεί δολοφόνησαν τον Καρατζά, λίγους μήνες μετά στις 4 Σεπτέμβρη, οι Kουμανιωταίοι, άνθρωποι του Γερμανού (Βλ. N. Bαρδιάμπαση, Π. Kαρατζάς: ο τσαγκάρης που ξεκίνησε την Eπανάσταση του 1821, «Eλευθεροτυπία», 3-7-1993).

    Ο μύθος του "ελληνοχριστιανισμού" και του "Θεού της Ελλάδος" απαιτούσε για την Επανάσταση, μια ιερή ημερομηνία όπως αυτή του Ευαγγελισμού, ένα μοναστήρι και έναν επίσκοπο και τα στρίμωξε όλα αυτά σε ένα παραμύθι που μπάζει από παντού.

    Είναι γνωστό, πως σε προγενέστερες ημερομηνίες είχαν ξεσηκωθεί τα Καλάβρυτα, η Βοστίτσα, η Καρύταινα, η Καλαμάτα, το Γύθειο, τα Σάλωνα και ο Πραστός.
    O ίδιος ο Π. Πατρών Γερμανός ΔΕΝ αναφέρει στα απομνημονεύματά του, που έγραψε στα τελευταία του και πρωτοκυκλοφόρησαν το 1837, λέξη για την υποτιθέμενη συγκλονιστικότερη στιγμή της ζωής του.

    Ο Σπ. Τρικούπης είχε το θάρρος να παραδεχθεί: “Ψευδής είναι η εν Ελλάδι επικρατούσα ιδέα, ότι εν τη μονή της Αγ. Λαύρας ανυψώθη κατά το πρώτον η σημαία της Ελληνικής Επαναστάσεως…” ( “Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως”, τ. Α΄, σ.312, εκδ. Β΄).

    Ο Ι. Φιλήμων αποκαλεί τον μύθο της Λαύρας “ψεύδος παχυλόν” (”Δοκίμιον Ιστορικόν περί της Φιλικής Εταιρείας”, τ.Γ΄, σ.22-1834).

    Ο καθηγητής Απ. Β. Δασκαλάκης ομολογεί:
    “…ουδέν επαναστατικόν γεγονός εσημειώθη εν τη Μονή της Αγίας Λαύρας. Κατά την 25ην Μαρτίου ουδείς ευρίσκετο εν Λαύρα…” (“Πως εκηρύχθη η Επανάστασις εις την Πελοπόννησον”.).

  3. Ο αφορισμός του Κολοκοτρώνη

    Ο Γρηγόριος ο Ε΄, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός και γενικά ο ανώτερος κλήρος που συνεργάστηκαν με τους Τούρκους και έκαναν το παν να κρατηθούν οι Ελληνες υποτελείς και δούλοι των κατακτητών.

    Δεν πρέπει να λησμονούμε όμως τον μητροπολίτη Λάρισας και πρωτομάρτυρα Δ. Σκυλόσοφο, τον ήρωα του Μεσολογγίου Επίσκοπο Ρωγών Ιωσήφ, τον Ανθιμο Γαζή και άλλους που δυστυχώς ήταν η εξαίρεση του κανόνα.

    Πέρασαν περίπου 200 χρόνια από την Επανάσταση του ’21 και ακόμη και σήμερα μια σειρά από ήρωες και πρωταγωνιστές της εθνικής μας παλιγγενεσίας τούς βαραίνει ο αφορισμός του Γρηγορίου του Ε΄.

    Ο ίδιος αφορισμός βαραίνει και αυτήν την ίδια την Επανάσταση, την ανάσταση δηλαδή του Γένους.

    Ο Κολοκοτρώνης, ο Υψηλάντης, ο Σούτσος, ο Ρήγας, ο Ανδρούτσος, ο Καραϊσκάκης, οι Σουλιώτες και μια πλειάδα ακόμη από επώνυμα και ανώνυμα παλικάρια περιμένουν καρτερικά κάτω από το χώμα την άρση του αφορισμού τους.

    Ο φοβερός αφορισμός ήταν ένα τρομακτικό όπλο, πολύ συνηθισμένο και αποτελεσματικό μέσο για να κρατηθούν οι Ελληνες, υποτελείς και ραγιάδες στους Τούρκους για 400 χρόνια.

    Οι απλοϊκοί άνθρωποι περισσότερο έτρεμαν τον αφορισμό και από τον ίδιον το θάνατο.

    Ακόμη κι αυτός, ο χαλκέντερος και πολύπαθος Κολοκοτρώνης δεν άντεξε τον αφορισμό του Γρηγορίου του Ε΄ στα 1806.

    Οταν τον επόμενο χρόνο, στα 1807 βρέθηκε κουρσάρος πλέον στη Χαλκιδική, έστειλε ένα μήνυμα στον εξόριστο τότε, από τον σουλτάνο,
    στο Αγιον Ορος, Γρηγόριο τον Ε΄ που του ‘γραφε ότι εκείνος τον κατάντησε έτσι:

    «Εσύ μου γραψες την προδοσία στο χαρτί αλλά εγώ θα σου τη γράψω στο κούτελο». Η απάντηση του πρώην αλλά και μελλοντικού Πατριάρχη ήταν ότι όλα έγιναν «κατά θείαν παραχώρησιν»!

    "Την προδοσίαν πολλοί ηγάπησαν, τον προδότην όμως κανείς."

    Τελικά ο προδότης Γρηγόριος απαγχονίσθηκε γιά ανεπάρκεια , διότι ως ανώτατος υπάλληλος της οθωμανικής αυτοκρατορίας (αξιωματούχος τριών "ουρών"), δεν μπόρεσε, παρά τον αφορισμό και τις προσπάθειες του, να αποτρέψει την Επανάσταση.

  4. Μερικοί αμφισβητούν την ιστορική υπό­σταση των Κρυφών Σχολείων, με την αιτιολο­γία, όπως είπαμε, ότι η παιδεία δεν απαγορεύ­τηκε από την τουρκική αυτοκρατορία, γι' αυτό άλλωστε υπήρχαν οι τόσες ονομαστές σχολές του γένους. Αλλά τα αμφισβητούν και για ένα ακόμα λόγο, από την «έλλειψη» ιστορικών ντοκουμέντων σχετικά με τα Κρυφά Σχολειά. Για να δούμε όμως και επί του προκειμένου εί­ναι έτσι τα πράγματα;
    «Τα Κρυφά Σχολειά συνεχίζονται εκεί που οι τοπικοί πασάδες και μπέηδες μάχονται τους καλόγερους και τα γράμματα», μας λέει ο Αλ. Ελλάδιος το 1714.
    «Ο Γέρο Μαλαξός (Πρωτόπαπας) δίνει μαθήματα κρυφά στο σπίτι του, μέσα σ' ένα εξαθλιωμένο γυμνό δωμάτιο», μας λέει στην Περιγραφή του ο Γκέρλαχ το 1752.

    «Το Κρυφό Σχολειό δεν είναι θρύλος. Το συνετήρησε, παρά τις καταδιώξεις, ο βαθύτατος πόθος του τυραννουμένου έθνους να υπάρξει», βροντοφωνεί ο κριτικός – ακαδη­μαϊκός – ιστορικός Δ. Κόκκινος.
    Ο Μ. Πηγάς (1535-1602), λόγιος και Πα­τριάρχης Αλεξανδρείας, έκανε έκκληση στον τσάρο της Ρωσίας να φτιάξει σπουδαστήριο ελληνικών γραμμάτων στο βασίλειό του, γιατί στην Ελλάδα κινδυνεύει ν' αφανιστεί. η πηγή της σοφίας. (Ιστορία Ελλην. Έθνους). Εδώ φαίνεται καθαρά ο διωγμός που πέρασαν τα ελληνικά γράμματα κυρίως, τον 15ο και 16ο αιώνα, οπότε και δημιουργήθηκαν αναγκαστι­κά τα Κρυφά Σχολειά, που λειτουργούσαν κα­τά περιόδους κυρίως στις περιοχές των αρμα­τολών και κλεφτών και μάθαιναν τα «κλεφτόπουλα» γράμματα.
    «Τα λίγα γράμματα που ξέρω, λέει ο γέρος του Μωριά, τα έμαθα από το "Ψαλτήρι" και το "Οχτωήχι" της εκκλησίας». Ασφαλώς σε κά­ποιο Μοναστήρι κρυφά. (Διήγηση συμβάντων ελληνικής φυλής). Και πράγματι, πώς ήταν δυ­νατό να φοιτήσει σε φανερό σχολείο ένας απόγονος των επικηρυγμένων Κολοκοτροναίων;
    Χαρακτηριστικό για το πώς λειτουργού­σαν τα «Κρυφά Σχολειά» είναι και το ακόλου­θο γεγονός:
    Όταν ο Ιμπραήμ σκορπούσε την κατα­στροφή στην Πελοπόννησο, ο ιερομόναχος Δοσίθεος, μορφωμένος κληρικός της Ι. Μονής των άγιων Θεοδώρων Καλαβρύτων, πήρε τα παιδιά του Σχολείου των Καλαβρύτων, στο οποίο ήταν δάσκαλος, και τα πήγε και τα δίδα­σκε «εν τοις σπηλαίοις» του Χελμού. (Α. Δασκαλάκης, τομ. Γ «Περί Παιδείας»).
    Τα φανερά λοιπόν σχολεία, σε αρκετές περιπτώσεις την περίοδο της τουρκοκρατίας, γίνονταν κρυφά. Έτσι δούλευαν οι καλογεροδάσκαλοι της επο­χής εκείνης. Δεν έχαναν καμιά ευκαιρία για να διδάσκουν το γένος. Είχαν και μετέδιδαν τη συνείδηση ότι η «Πόλη» έπεσε και αλώθηκε μόνο τοπικά, όχι πνευματικά και εθνικά. Ο Χριστιανισμός και ο Ελληνισμός έμεναν άπτωτα και άτρωτα. Αυτά έτρεφαν και μόρφω­ναν το γένος μας.
    Και πρώτος λόγος βέβαια για να λειτουρ­γούν «Κρυφά Σχολειά» ήταν το «ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ».
    Ο Δ. Ζακυνθηνός στην ιστορία του «Η τουρκοκρατία» σελ. 13 γράφει:
    «Κατά τακτά διαστήματα ανά πενταετίαν επί Μωάμεθ του Β', βραδύτερον δε ανά τετραετίαν, τριετίαν η και συχνότερον, διετάσσετο η στρατολογία χριστιανόπαιδων επί τη βάσει των υπό των τοπικών η κοινοτικών αρ­χών τηρουμένων μητρώων. Οι στρατευόμενοι ήσαν συνήθως ηλικίας από δέκα μέχρι δεκα­πέντε ετών».
    Τα παιδιά, λοιπόν, που δεν θα υποτάσσον­ταν στο «παιδομάζωμα» ήταν αδύνατο να πη­γαίνουν σε φανερά σχολεία…
    Αλλά οι Τούρκοι, κατά περιόδους, όταν αγρίευαν —και αγρίευαν πολλές φορές— απα­γόρευαν την ίδρυση σχολείων για να μη μορ­φωθεί και σηκώσει κεφάλι ο «ραγιάς». Κάθε τόσο, δηλαδή, αναιρούσαν τα περί ελεύθερης παιδείας.
    Ο Ρίζος Νερουλός γράφει σχετικά, ότι «οι Τούρκοι απαγόρευαν αυστηρώς σε μερικές περιοχές την ίδρυση δημοσίων σχολείων από φόβο μήπως οι χριστιανοί μορφωμένοι γίνουν δούλοι επικίνδυνοι και δυσκολοκυβέρνητοι».
    Έτσι, κατ' ανάγκη, δημιουργούσαν οι μορ­φωμένοι Έλληνες δικές τους εστίες γραμμά­των κρυφά.
    Και οι Έλληνες αυτοί, κατά κανόνα, όπως λέγει και ο εθνικός μας ιστορικός Κ. Παπαρργόπουλος, ήταν κληρικοί.
    Ο Διονύσιος Θερειανός λέει χαρακτηρι­στικά ότι «Ή Ορθόδοξος Εκκλησία εθέρμανε τα ελληνικά γράμματα, καταψυγέντα εν καιροίς χαλεπωτάτοις».

  5. Ό Παπαφλέσσας, όπως γράφει ο «Λόγιος Ερμής» το 1819, συνιστά με επιστολή του στους κατοίκους της Πολιανής (στην Πελοπόν­νησο) να χρησιμοποιήσουν το Μοναστήρι της Σολομονής για Σχολείο… άλλοτε κρυφό και άλ­λοτε φανερό, ανάλογα με τις περιστάσεις.
    Ο Νεόφυτος Μεταξάς, μοναχός της ι. Μο­νής Πεντέλης επί τουρκοκρατίας και μετέπειτα Μητροπολίτης Αθηνών, ο οποίος και συνέχι­σε την παράδοση των μοναχών της Πεντέλης να διδάσκουν τα σκλαβόπουλα γράμματα, γρά­φει, μεταξύ των άλλων, ότι «οι εφημέριοι των μοναστηριών και των ενοριών διετήρησαν, άλλοτε κρυφά και άλλοτε φανερά, με την διδασκαλίαν της πατρίου γλώσσης την παρακατα­θήκην (δηλαδή τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία) αμόλυντον και άμωμον».
    Και σαν επιστέγασμα ας ξαναθυμηθούμε αυτό που μαθαίναμε από μικρά παιδιά και που το έκφρασε θαυμάσια η λαϊκή μούσα στα χρό­νια της τουρκοκρατίας, και που αν δεν αποτε­λούσε πραγματικότητα δεν θα το 'κανε τρα­γούδι η παράδοση των ραγιάδων:
    Φεγγαράκι μου λαμπρό
    φέγγε μου να περπατώ
    να πηγαίνω στο σχολειό
    να μαθαίνω γράμματα,
    γράμματα σπουδάγματα
    του Θεού τα πράγματα.
    Γύρω από τα θέματα αυτά γενικώς πολλές πληροφορίες μας δίνουν και τα έργα των ιστορικών Π. Καρολίδη, Κ. Παπαρρηγόπουλου, Σπυρ. Τρικούπη, Μιχ. Βολονάκη, Δ. Κόκκινου, Φραντζή, Γρηγ. Παπαμιχαήλ, Αθ. Βακαλόπουλου, Κ. Καιροφύλα, Αν. Γούδα, Κ. Σάθα, Πουκεβίλ – Γάλλου προξένου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας την εποχή εκείνη. Δημ. Μπαλάνου, Γ. Σωτηρίου, Χρ. Παπαδοπούλου, Τ. Γριτσοπούλου, κ.α. Δεν κάνουμε «σχολαστι­κές» παραπομπές, για να μην είναι κουραστικό το βιβλίο μας.
    Και ας το ξαναπούμε, τα Κρυφά Σχολειά ό­σο και αν τα πολεμούν θα βρουν, γιατί είναι ιστορική πραγματικότητα, από τη μια άκρη της Ελλάδας ως την άλλη.

  6. Με τον όρο κρυφό σχολειό προσδιορίζεται η φερόμενη μυστική και απαγορευμένη, από τους Οθωμανούς κατακτητές, εκπαίδευση των υπόδουλων Ελλήνων του ευρύτερου ελλαδικού χώρου στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Κατά τους περισσότερους σύγχρονους ιστορικούς το κρυφό σχολειό είναι μύθος χωρίς ιστορική βάση, η δε απαγόρευση στην παιδεία επί Τουρκοκρατίας είναι αναπόδεικτη. Έλλειψη αναφορών σε ελληνική εκπαίδευση υπάρχει μόνο μέχρι τα τέλη του 16ου αι. και οφείλεται στον αρχικό μαρασμό που προκάλεσε η οθωμανική κατάκτηση, ωστόσο ως τα μέσα του 20ού αιώνα διδασκόταν ότι η ελληνική παιδεία εδιώκετο συστηματικά κατά τη διάρκεια αυτού του ενός και πλέον αιώνα, και πως αυτό οδήγησε την Εκκλησία στην κρυφή λειτουργία τέτοιων σχολείων. Υπάρχουν παρόλα αυτά και σήμερα μελετητές που, αν και λαμβάνουν υπόψιν πως η Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν εξέδωσε ποτέ διαταγή απαγόρευσης, υποστηρίζουν την ύπαρξη κρυφών σχολείων κατά τόπους, σε περιπτώσεις όπου κυριαρχούσε αυθαιρεσία και φανατισμός των τοπικών μουσουλμάνων αρχόντων. Επίσης έχει διατυπωθεί η άποψη πως τα κρυφά σχολεία είχαν ρόλο από το δεύτερο μισό του 18ου αι. και έπειτα, καθώς πλησίαζε η Επανάσταση, λειτουργώντας κρυφά με σκοπό να διαδίδουν εθνικοαπελευθερωτικές ιδέες που δεν θα μπορούσαν να διδάσκονται φανερά στα πλαίσια των συμβατικών μαθημάτων των σχολείων που λειτουργούσαν κανονικά.

    Ο όρος "κρυφό σχολειό" χρησιμοποιείται κατ' επέκταση και σε περιστατικά κρυφής εκπαίδευσης ή εθνικής-αντιστασιακής δραστηριότητας στη νεώτερη εποχή, όπως κατά την γερμανική κατοχή (1941-44) ή την βρετανική διοίκηση στην Κύπρο.

  7. Μια προφητική ομιλία του παπά-Γιώργη Μεταλληνού στην Κατερίνη.

    Τα λόγια αυτά παραμένουν επίκαιρα, μιας και η αλήθεια όχι απλώς δεν "παλιώνει", αλλά στις στιγμές που βιώνει η χώρα γίνεται και κυρίαρχη έννοια, καθώς ισοπεδώθηκαν όλα τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα..

    Προς βοήθειά σας, φτιάξαμε έναν “κορμό”, με τα βασικά θέματα της ομιλίας. Καλή θέαση του βίντεο, στα πρώτα 38 λεπτά, θα έχετε λύσει πολλές απορίες σας…

    Η συνάντηση Ελληνισμού και Ορθοδοξίας ως θαύμα.

    Τι είναι ο Ελληνισμός, τι είναι η Ορθοδοξία;

    Ο Ελληνισμός δεν άλλαξε ταυτότητα, αλλά μετέστρεψε.

    Ο Ελληνισμός είναι ότι υψηλότερο και φωτεινότερο γένησε ο κόσμος στην λυτρωτική αναζήτηση.

    Ο Ελληνισμός δεν έχει ΠΟΤΕ θρησκευτικό, αλλά Θεοκεντρικό χαρακτήρα. Αθεΐα ποτέ δεν υπήρχε στην Ελλάδα.

    Οι Δελφοί είναι η κοιλία και ο ομφαλός της γης.

    Ο Έλληνας γίνεται Χριστιανός, γιατί καταξιώνεται ως άνθρωπος μέσα από την άνωθεν υπέρβαση. Διότι δεν καταστρέφεται η πνευματική του κληρονομιά και περιουσία αλλά,ΚΑΤΑΞΙΩΝΕΤΑΙ.

    Τι είναι ελληνικότητα;

    Τι είναι φιλοσοφία; Σύμπασα η φιλοσοφία, ζήτηση εστίν αληθείας.

    Τι είναι Χριστιανισμός;

    Οι Έλληνες σοφίαν ζητούσιν κατά Απ. Παύλο, ενώ οι Εβραίοι σημείον ζητούσιν.

    Το ιδανικό δεν είναι ο κατά κόσμο σοφός, αλλά ο έχων τη σοφία του Θεού.

    Το κοινωνείν είναι το αληθεύειν, έτσι δεν υπάρχει στον Ελληνισμό ατομοκρατία!

    Η κατάφαση της ετερότητας και επεξήγηση του “πας μη Έλλην βάρβαρος”.

    Ο Ισοκράτης δεν καταργεί τον εθνισμό, αλλά ανοίγει τον δρόμο προς την παγκοσμιότητα του Ελληνισμού την οποία πραγματοποιεί ο Μέγας Αλέξανδρος.

    Αυτό που δεν ολοκλήρωσε ο Μέγας Αλέξανδρος, ολοκληρώνει ο Απόστολος Παύλος.

    Η ένωση Ελληνισμού-Ορθοδοξίας πραγματοποιήθηκε στην Παλαιστίνη, όπου υπήρχαν 150 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ!!!

    Από την Εκκλησία του Δήμου, στην Εκκλησία του Χριστού.

    Ποια η διαφορά Παγκοσμιοποίησης και Οικουμενικότητας; Άλλο η αναγκαστική υποταγή ανθρώπων για τα συμφέροντα και άλλο η πορεία των πραγμάτων που ενοποιεί ολόκληρη την ανθρωπότητα.

    Η συμμετοχή του ράσου, στους αγώνες του Γένους.

    Οι κίνδυνοι από τη Νέα Εποχή, για την ιδιαιτερότητα του Ελληνισμού.

    Μετά τον παπά Γιώργη ομιλεί ο Κωνσταντίνος Χολέβας πάνω στο ίδιο θέμα, εξαιρετικός…

  8. Ξεστραβοθήτε μερικοί εδω μέσα και μήν μπερδεύετε την Ορθοδοξία με τους παπάδες. Είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι και όχι παπαδιστές. Κι εσείς του δωδεκάθεου καλύτερα ασχοληθείτε με το δόγμα σας (που υποτήθετε το ξέρετε) και μην γράφετε βλακείες για την Ορθοδοξία που δεν ξερετε τίποτα γι αυτήν. Οποιος νομίζει οτι κατέχει και τα δυο μπορούμε να το συζητήσουμε σε πρωσοπικό επίπεδο

  9. Τα εξουσιαστικά ιερατεία που υπογείως κινούν τα νήματα του κόσμου και κατευθύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την Γνώση προσπαθούν εδώ και πολλούς αιώνες πλαστογραφώντας τις πηγές ή αποκρύπτοντας τες- να φέρουν σε σύγκρουση τον Ελληνισμό με τον Χριστιανισμό. Ξέρουν ότι η σύνδεση αυτών των δύο δυνάμεων είναι το ισχυρότερο εμπόδιο για την υλοποίηση των υποχθόνιων σχεδίων τους, Ξέρουν ότι αν οι λαοί γαντζωθούν πάνω σ’ αυτά, θα είναι αδύνατο να εφαρμόσουν την Νέα Τάξη πραγμάτων.

    Αυτός είναι ο λόγος πού αποκρύπτονται οι προφητείες των Αρχαίων Ελλήνων
    οι οποίες μιλούν ξεκάθαρα για την έλευση του Χριστού… Προσπαθούν να
    παρουσιάσουν τον Χριστιανισμό ως εβραιογενή θρησκεία και όλους τους
    Αρχαίους Έλληνες ως ειδωλολάτρες. Ωστόσο έχουν διασωθεί αρχαία κείμενα
    πού αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο. Στην Πολιτεία του Πλάτωνα (B, V ,
    362)-βιβλίο πού το σύστημα το αποδέχεται-περιέχεται μία προφητεία
    ισάξια μ’ αυτές των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης: “Θα απογυμνωθεί απ’
    όλα εκτός της δικαιοσύνης, διότι φτιάχτηκε αντίθετος στην ως τότε
    συμπεριφορά. Χωρίς να αδικήσει κανέναν θα δυσφημισθεί πολύ ως άδικος
    ώστε να βασανισθεί για την δικαιοσύνη και θα γεμίσει με δάκρυα εξαιτίας
    της κακοδοξίας αλλά θα μείνει αμετακίνητος μέχρι θανάτου και ενώ θα
    είναι δίκαιος θα θεωρείτε άδικος για όλη του τη ζωή. Έχοντας τέτοιες
    διαθέσεις ο δίκαιος θα μαστιγωθεί, θα στρεβλωθεί, θα δεθεί, θα ανάψουν
    τα μάτια του και στα τελευταία του αφού πάθει κάθε κακό θα καρφωθεί πάνω
    σε πάσσαλο, και να ξέρεις ότι δεν είναι δίκαιο αλλά αφού έτσι το θέλει
    ας γίνει .

    Στο έργο “Προμηθεύς Δεσμώτης” του Αισχύλου, ο Προμηθέας
    όντας φυλακισμένος στον Καύκασο προλέγει ότι ο λυτρωτής του θα γεννηθεί
    από την παρθένο `Ιώ και τον Θεό(στ.772,834,848) θα είναι δηλαδή υιός
    Θεού και υιός Παρθένου. Αυτός ο Θεάνθρωπος θα καταλύσει την εξουσία των
    παλαιών θεών και θα αφανίσει αυτούς και την δύναμή τους(908,920). Ο
    Ερμής τότε σταλμένος από τον Δία προαναγγέλλει στον Προμηθέα τα εξής:
    “Τοιούδαι μόχθου τέρμα μη τί προσδόκα πριν αν θεός τις διάδοχος των
    σων πόνων φανή, θελήση τ’ είς αναύγητον μολείν ‘Άιδην , κνέφαια τ’
    άμφί Ταρτάρου βάθη” μετάφραση “μην περιμένεις να λυτρωθείς από τους
    πόνους προτού θεός πάρει τα πάθια τα δικά σου πάνω του και με τη θέλησή
    του κατέβει στον ‘Άδη τον ανήλιαγο, στους άφεγγους του Ταρτάρου
    βυθούς”(στ. 1041-1043). Ο Σωκράτης στην απολογία του αναφέρει τα
    ακόλουθα: “ Θα μείνετε κοιμισμένοι σε όλη σας τη ζωή εάν δεν σας λυπηθεί
    ο Θεός να σας στείλει κάποιον άλλον” (Πλάτωνος, Απολογία Σωκράτους
    18{31α}). Στο Άγιο Όρος υπάρχουν χειρόγραφα που διασώζουν προφητείες
    της Σίβυλλας-της ιέρειας του Απόλλωνα- για την έλευση του Χριστού π.χ σε
    χειρόγραφο με την ονομασία “Υπόμνημα εις τον Άγιον Απόστολον Φίλιππον”
    πού φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Δοχειαρείου αναφέρονται τα εξής: “ Ύστερα
    από πολύ καιρό θα φθάσει κάποιος εις αυτήν την πολυδιηρημένην γη και θα
    γεννηθεί με σάρκαν αμόλυντον. Με ανεξάντλητα όρια ώς Θεότητα θα
    λυτρώσει τον άνθρωπον από την φθοράν των ανίατων παθών. Και θα τον
    φθονήσει άπιστος λαός και θα κρεμασθεί ψηλά ώς κατάδικος εις θάνατον.

  10. Όλα αυτά θα τα υποφέρει με πραότητα” Στο ίδιο χειρόγραφο αναφέρεται μία
    ανατριχιαστική προφητεία για την θεανθρώπινη φύση του Χριστού, για το
    εκούσιον πάθος Του, αλλά και για την Ανάστασή Του “ Ένας ουράνιος με
    πιέζει ισχυρά, ό οποίος είναι φως τριλαμπές . Αυτός είναι ο παθών Θεός,
    χωρίς να πάθει τίποτε ή Θεότης Του, διότι είναι συγχρόνως θνητός και
    αθάνατος. Αυτός είναι συγχρόνως Θεός και άνθρωπος, που υποφέρει από τους
    θνητούς τά πάντα, δηλαδή τον σταυρό, την ύβριν, την ταφή. Αυτός κάποτε
    από τα μάτια του έχυσε δάκρυα θερμά. Αυτός πέντε χιλιάδες χόρτασε με
    πέντε άρτους, κάτι που ήθελε δύναμη θεϊκή. Ο Χριστός είναι ο δικός μου
    Θεός, ο οποίος εσταυρώθη εις το ξύλον, ο οποίος εξέπνευσεν, ο οποίος εκ
    του τάφου ανήλθεν εις τον ουρανόν”

    Οί παραπάνω προφητείες αναφέρονται και σε άλλα χειρόγραφα πού βρίσκονται σε άλλες Μονές του Αγίου Όρους η αλλού(π.χ Μονή Σινά). Παρατίθενται ακόμη σε σύγχρονο βιβλίο, στον Μέγα Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας” του Αρχιμανδρίτη Βίκτωρος
    Ματθαίου. Και γι’ αυτούς που ίσως αμφισβητήσουν ότι τα παραπάνω ειπώθηκαν πράγματι από την Σίβυλλα και ισχυριστούν ότι είναι επινοήσεις κάποιον Χριστιανών Μοναχών, αρκεί το εξής αδιαμφισβήτητο γεγονός: Από διάφορες πηγές έχει διασταυρωθεί πώς τις προφητείες αυτές αλλά και άλλες –είτε της Σίβυλλας είτε άλλων σοφών Ελλήνων- χρησιμοποίησε η Αγία Αικατερίνη. Συγκεκριμένα, το 305 η Αγία Αικατερίνη η Αλεξανδρινή έλεγχε τον αυτοκράτορα Μαξιμίνο για την ειδωλολατρική του πολιτική. Ό
    τελευταίος συγκέντρωσε τότε τους σοφότερους ειδωλολάτρες της
    αυτοκρατορίας για να την μεταπείσουν και να την κάνουν παγανίστρια . Στο
    διάλογο που ακολούθησε, αυτή η πάνσοφη και σπουδαγμένη στην Ελληνική
    παιδεία γυναίκα στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι ο Χριστός είναι ο
    μοναδικός Θεός ανέφερε-μεταξύ άλλων- και τις προφητείες της Σίβυλλας .
    Και για να προληφθεί η κάθε απερίσκεπτη “σκέψη” , δεν υπάρχει καμία
    περίπτωση να έπλασε αυτές τις προφητείες η ίδια η Αγία για τους εξής
    βασικότατους λόγους: Δεν θα μπορούσε να πει ένα τόσο μεγάλο ψέμα σχετικά
    με την ιέρεια του Απόλλωνα μπροστά στους σοφότερους εκπροσώπους της
    αρχαίας θρησκείας, διότι αμέσως όλοι θα διαπίστωναν το ψέμα της. Όμως,
    όχι μόνο δεν την κατηγόρησε κανείς για αναλήθειες, αλλά αντιθέτως
    οι σοφοί ειδωλολάτρες παραδέχτηκαν την λεκτική τους ήττα και όλοι αμέσως
    ασπάστηκαν με τη θέληση τους τον Χριστιανισμό με αποτέλεσμα ο
    αυτοκράτορας να τους θανατώσει. Κανείς δεν μπορεί λοιπόν να
    αμφισβητήσει την αδιάσειστη αλήθεια ότι τα προφητικά αυτά λόγια βγήκαν
    από το στόμα της Σίβυλλας .

  11. Σε άλλο χειρόγραφο που βρίσκεται στην Αγιορείτικη Μονή Διονυσίου, αναφέρεται μια άλλη προφητεία της Σίβυλλας “ Σας προφητεύω έναν τρισυπόστατο Θεό στα ύψη εκτεινόμενο του οποίου ο αιώνιος Λόγος σε ανυποψίαστο κόρη θα κυοφορηθεί, όπως ακριβώς το φέρον φωτιά τόξο, το μέσον του κόσμου διαπερνώντας . Όλο τον κόσμο αφού
    επαναφέρει στην ζωή, και στον Πατέρα θα τον προσφέρει σαν δώρο. Μαρία θα
    είναι το όνομα αυτής” . Βλέπουμε λοιπόν ότι η Θεία Πρόνοια μέσω του
    “σπερματικού λόγου” (όπως τον ονόμασαν οι Πατέρες της Εκκλησίας) φώτισε
    κάποιους Έλληνες της Αρχαιότητας και έτσι άφησαν εκατοντάδες χρόνια πρίν
    τον Χριστό προφητείες για την έλευσή Του. Και άλλοι αρχαίοι λαοί
    έδωσαν τέτοιες προφητείες χωρίς να πλησιάζουν σε καμία περίπτωση την
    ακριβολογία των προφητειών της Παλαιάς Διαθήκης περιοριζόμενες
    αποκλειστικά και μόνο στην αναφορά για τον ερχομό κάποιου Σωτήρα πού θα
    λυτρώσει τον κόσμο . Οι προφητείες όμως των αρχαίων Ελλήνων δίνουν
    λεπτομερέστατα στοιχεία για τον Χριστό (γέννηση Του από την Παρθένο
    Μαρία, θεανθρώπινη φύση Του, θαύματα Του, Σταύρωση, Κάθοδος στον Άδη
    και Ανάσταση Του, τρείς υποστάσεις του Θεού). Έτσι, πολλές απ’ αυτές
    καθίστανται ισάξιες με τις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης, ενώ κάποιες
    άλλες τις ξεπερνούν κιόλας.

    Αυτό ακριβώς αναγνωρίζει και ο μεγάλος μας εκκλησιαστικός συγγραφέας Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (2ος αιώνας μ.Χ), ο οποίος στο έργο του Στρωματείς (5,13) δηλώνει απερίφραστα: “ Ούκ οίμαι υπό Ελλήνων σαφέστερον προσμαρτυρήσεσθαι τόν Σωτήρα ημών” δηλαδή “ δεν είναι δυνατόν, νομίζω, να προαναγγελθεί σαφέστερα από τους Έλληνες ό Σωτήρας μας”. Και μόνο αυτές οι λίγες προφητείες πού αναφέρθηκαν (σε
    σχέση με το πλήθος που υπάρχει αλλά βρίσκεται κρυμμένο εδώ και αιώνες)
    αρκούν να καταρρίψουν την γελοιότητα εκείνη που δυστυχώς παρασέρνει
    πολλούς και πού ψευδώς κηρύττει ότι ό Χριστιανισμός είναι ένα εβραϊκό
    κατασκεύασμα, όλοι οι αρχαίοι Έλληνες ειδωλολάτρες και ο Ελληνισμός και
    ο Χριστιανισμός δύο εντελώς αντικρουόμενοι κόσμοι . Για να τελειώνουν
    τα ψέματα, ο Χριστιανισμός δεν είναι εβραιογενής θρησκεία. Δεν είναι
    κατασκεύασμα των Εβραίων ούτε κανενός άλλου λαού… Είναι η αληθινή
    θρησκεία που αποκαλύπτεται ανεξαιρέτως σε όλους τους λαούς της γης . Το
    ότι αποκαλύφθηκε πρώτα στους Εβραίους δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση
    ότι είναι εβραιογενής θρησκεία. Άλλωστε, λίγες δεκαετίες μετά την
    Ανάληψη του Χριστού, ό Χριστιανισμός πέρασε στα χέρια των Ελλήνων (αυτό
    δηλαδή σημαίνει πως έγινε θρησκεία Ελληνογενής; Εννοείτε πώς όχι) και
    άρχισε να απομακρύνεται από τα Εβραϊκά στεγανά για να απλωθεί σε όλη τη
    γή. Από την άλλη βλέπουμε ότι οι σοφοί Έλληνες της αρχαιότητας όχι
    μόνο πίστευαν σε ένα Θεό αλλά μίλησαν κιόλας για την τριαδικότητα Του,
    για την διττή φύση του Χριστού, για την Σταύρωση και την Ανάστασή Του.

    Προσπαθούσαν να αποδεσμευτούν από την δυναστεία των θεών και να
    πλησιάσουν τον ένα και αληθινό Θεό. Αποδεικνύεται πώς περίμεναν
    καρτερικά την έλευση του Χριστού για αιώνες . Γι’ αυτό και όταν έγινε η
    συνάντηση Χριστού και Ελλήνων, ο Χριστός είπε: “ Ελήλυθεν η ώρα ‘ινα
    δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου” (Κατά Ιωάννην -12,23) δηλαδή “έφτασε ή ώρα
    να δοξαστεί ο Υιός του Ανθρώπου(=ο Χριστός) Και έτσι έγινε… Όλα τα
    Ευαγγέλια γράφτηκαν στα ελληνικά, σε χέρια Ελλήνων πέρασε άπ’ την
    πρώτη στιγμή ή Εκκλησία, Έλληνες Πατέρες διατύπωσαν τις αιώνιες αλήθειες
    στο αίμα χιλιάδων Ελλήνων μαρτύρων στερεώθηκε τους πρώτους αιώνες η
    Εκκλησία, Έλληνες αυτοκράτορες και κληρικοί ανέλαβαν επί Βυζαντίου την
    διάδοση του Ευαγγελίου και τον εκχριστιανισμό των ως τότε βάρβαρων λαών

  12. Επομένως, όχι μόνο δεν συγκρούονται ο Χριστιανισμός και ο Ελληνισμός
    αλλά αντιθέτως συνδέονται τόσο στενά, σε σημείο ο Άγιος Νεκτάριος
    Πενταπόλεως να γράψει στο έργο του “Περί της Ελληνικής φιλοσοφίας ως
    προπαιδείας εις τον Χριστιανισμόν “ τα εξής : “ Ο Έλλην είναι πλασμένος
    φιλόσοφος, είναι και πλασμένος Χριστιανός, είναι πλασμένος να γνωρίζει
    την αλήθεια και να την διαδίδει εις τα άλλα έθνη(…) Ναι, ό Έλλην
    εγεννήθη κατά την Θεία Πρόνοια διδάσκαλος της ανθρωπότητας(…) Αυτή
    είναι η αποστολή του, αυτό είναι το ξεχωριστό κάλεσμά του μεταξύ των
    εθνών(…) Από καταβολής κόσμου, το Ελληνικό Έθνος ήταν πλασμένο διά τον
    σκοπόν αυτόν. Ο Θεός(…) διέπλασε το Ελληνικό Έθνος ως οφθαλμόν εις το
    σώμα της ανθρωπότητας”.

    Ακόμη , οι αρχαιοελληνικές προφητείες αποδεικνύουν περίτρανα ότι ο Χριστός είναι ο μόνος Θεός… Πολλοί ανόητοί κατά καιρούς λένε πώς οι Εβραϊκές προφητείες γράφτηκαν από Χριστιανούς μετά Χριστόν για να ισχυροποιήσουν την πίστη τους. Ψέμα μεγάλο μιάς και έχουν βρεθεί χειρόγραφα της Παλαιάς Διαθήκης γραμμένα στα Ελληνικά (από
    την μετάφραση των εβδομήκοντα) πού χρονολογούνται τον 2ο με 1ο αιώνα
    πριν τον Χριστό. Τι μπορεί όμως να πει κανείς για τις προφητείες του Πλάτωνα και του Αισχύλου (4ος και 3ος αιώνας π.Χ) που είναι καταγεγραμμένες σε επίσημα βιβλία (“ Πολιτεία” και “ Προμηθεύς Δεσμώτης”)- άσχετα αν κανείς δεν τις δίνει σημασία;

    Χωρίς αμφιβολία , ο Χριστός είναι ο μόνος Θεός, η Ορθοδοξία η κιβωτός της Αλήθειας, και το Γένος των Ελλήνων επιφορτισμένο με το ιερό χρέος να κρατά την δάδα της αληθινής Πίστης άσβεστη μέχρι τα έσχατα .

  13. ελπιζω Ε ΣΥ το ζωον που γραφεις εναντιον ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ καθε μερα να καταλαβες σε τι ανισορροπιες πιστευεις

  14. " Όταν ήρχισεν ο απελευθερωτικός αγών τής ανεξαρτησίας,
    δεν ήτο απορίας άξιον ότι ο κλήρος ού μόνον δεν παρηκολούθησε τας ορμητικάς εξάρσεις τού πατριωτισμού,
    αλλά και ΗΓΩΝΙΣΘΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΗ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟΝ ΤΟΥ……
    Ο ΠΑΣΑΣ ΚΑΙ Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΙΧΟΝ ΚΟΙΝΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ……
    εις την κρίσιμον ταύτην στιγμήν τής εθνικής αποφασιστικότητος,
    ο κλήρος ετάχθη κατά το πλείστον υπέρ τής διατηρήσεως τής κρατούσης τάξεως πραγμάτων και κατ΄αναγκαίαν τών πραγμάτων ακολουθίαν,
    ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ " !

    Π.Πιπινέλης (Πρωθυπουργός, υπ. Εξωτερικών ΕΡΕ)
    "Πολιτική Ιστορία τής Ελληνικής Επαναστάσεως"

  15. ΜΟΡΦΕΑΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-ΑΟΡΑΤΟΜΠΕΣΑΛΗΣ ΜΠΙ ΜΠΙ-ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ
    ΕΥΤΑΞΙΑΣ-ΑΓΓΕΛΙΚΗ-ΣΤΑΓΑΚΗΣ-ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ-ΜΑΝΕΣΗ-ΓΙΩΡΓΟΣ.Π

    Η ΟΜΑΔΑ ΕΞΩΚΟΣΜΙΚΟΥ ΨΩΡΟΦΑΓΟΜΕΝΟΥ 9666 ΣΕΙΡΙΟΣ

  16. ΤΟ…"ΜΟΝΟ" ΚΑΚΟ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ, Ο "ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ" ΕΖΗΣΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ…2.000.000 ΧΡΟΝΙΑ…

    ΕΥΤΑΞΙΑΣ

  17. ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΝΩΝΥΜΕ 1.20μ.μ.,
    …ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ…"ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ" ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟ "ΚΡΥΒΕΙΣ"?

    ΑΝ ΠΟΤΕ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙΣ ΤΑ 164 "ΔΕΛΦΙΚΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΜΑΤΑ" ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ,

    ΘΑ ΕΧΕΙΣ …"ΑΝΑΓΚΗ" ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ…"θεο"?

    ΓΙΑΤΙ ΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ…"ΘΕΟ"?

    "ΕΝ ΘΕΩ" ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ "ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ" ΤΑ "ΔΕΛΦΙΚΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΜΑΤΑ". ΑΝ ΤΟ ΠΡΑΞΕΙΣ
    ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ "ΑΝΑΓΚΗ" ΝΑ ΨΑΧΝΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ…"ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ"…

    ΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΟΥ "ΑΦΑΙΡΕΣΕ" ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤ' ΑΥΤΟΥ ΣΕ ΕΚΑΝΕ
    ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ, ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟ, ΒΟΥΔΙΣΤΗ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ, ΠΑΣΟΚΤΖΗ, ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΟ, …ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ, ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ…"ΕΛΛΗΝΑ" ?

    ΕΦ' ΟΣΟΝ ΚΑΙ ΤΑ "ΒΙΒΛΙΑ" ΣΟΥ, ΜΙΛΑΝΕ ΟΤΙ Ο "ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ" ΣΕ ΕΦΤΙΑΞΕ…

    "ΚΑΤ' ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣΗ", ΑΡΑ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ…"ΘΕΟ"…

    Η "ΕΙΚΟΝΑ" ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ "ΒΛΕΠΕΙΣ" ΚΑΙ Η "ΟΜΟΙΩΣΗ", ΕΙΝΑΙ ΟΙ "ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ",

    Η ΤΕΛΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ "ΛΑΘΟΣ", ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ

    "ΕΝΝΟΙΑ" ΚΑΙ ΜΙΑ ΛΕΞΗ…

    ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΑΛΕΙΣ ΕΣΥ, ΝΑ …"ΞΕΣΤΡΑΒΟΘΟΥΜΕ" ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ…"ΘΕΟΥΣ"

    ΜΕ ΤΑ …"ΡΑΣΟΦΟΡΙΑ" ΤΑ…"ΑΓΙΑ"…?

    ΔΕΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙΣ ΟΤΙ, "ΚΑΤΙ" ΔΕΝ ΠΑΕΙ…ΚΑΛΑ ?

    ΕΥΤΑΞΙΑΣ

  18. ΕΓΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟΥ;;;
    ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΘΕΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝ ΚΡΑΤΕΙ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ,Ο…ΙΕΡΟΣ ΣΑΝΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΑΚΑΘΕΚΤΟΣ ΝΑ ΤΑΪΖΕΙ ΤΑ "ΠΡΟΒΑΤΑ" ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΟΒΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ.

Comments are closed.