Η 25η Μαρτίου είναι μέρα άργίας πού έχει διπλή σημασία γιά τούς Έλληνες.

Είναι θρησκευτική καί έθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τόν Εύαγγελισμό τής Θεοτόκου καί Έθνική, γιατί ή ήμέρα αύτή σηματοδοτεί την έναρξη τής Έλληνικής ΄Επανάστασης ένάντια στήν Όθωμανική κυριαρχία τό 1821. Στις 25 Μαρτίου 1821, ξεκίνησε ή Έλληνική ΄Επανάσταση
Ένάντια στήν Τουρκική σκλαβιά πού κρατούσε τήν ΄Ελλάδα δέσμια γιά 400 χρόνια…. Ήταν ή έποχή έκείνη πού ώρίμασαν οί συνθήκες καί οί καταστάσεις γιά τό ξεσήκωμα τού Έλληνισμού.. ΄Η Έπανάσταση ξεκίνησε από τα νότια διαμερίσματα τού Έλλαδικού χώρου έπειδή έκεί ύπήρχαν πολλοί έμπειροπόλεμοι άνδρες καί πλούσια ναυτική δύναμη ώστε νά έπιτευχθεί ένα δυναμικό χτύπημα άπό στεριά καί θάλασσα… Τά πρώτα έπαναστατικά έπεισόδια έκδηλώθηκαν: Στις 21 στά Καλάβρυτα, στίς 22 στή Μάνη, στίς 23 στήν Καλαμάτα καί στίς 24/25 στήν Πάτρα καί σ’ όλες σχεδόν τίς έπαρχίες τής Πελοποννήσου καθώς καί σέ άλλες περιοχές, ( Σάλωνα, Γαλαξίδι, Λειβαδιά, Αταλάντη )… ΄Ως ήμέρα κήρυξης τής ΄Επαναστάσεως άναγνωρίζεται έπίσημα ή 25η Μαρτίου…. ΄Εκείνη τή μέρα συγκεντρώθηκε στήν ΄Αγία Λαύρα μεγάλο πλήθος στρατιωτικών δυνάμεων καί ό Παλαιών Πατρών Γερμανός εύλόγησε καί κήρυξε τό ξεκίνημα τού έπαναστατικού άγώνα…. Εκεί, παρουσία προκρίτων καί όπλαρχηγών, ύψώθηκε τό λάβαρο τού άγώνα καί δόθηκε ό όρκος < ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ >, ένώ οί πολεμιστές κρατούσαν γυμνά τά σπαθιά τους καί τά καριοφίλια βροντούσαν…. Οί τρεις μεγάλες νικηφόρες συγκρούσεις γιά τούς ΄Eλληνες τόν ( Mάρτιος 1821 ) μέχρι τήν πρώτη μεγάλη ποιητική της καταγραφή ( Mάιος 1823 ): Ήσαν ή ΄Aλωση τής Tριπολιτσάς ( 21-23 Σεπτεμβρίου 1821 ). Ή καταστροφή τού Δράμαλη στά Δερβενάκια ( 26-28 ΄Iουλίου 1822 ). Ή πρώτη πολιορκία τού Mεσολογγιού ( Xριστούγεννα 1822 ), καί στήν θάλασσα πυρπόληση δύο τουρκικών πολεμικών πλοίων στήν Tένεδο ( 29 ΄Oκτωβρίου 1822 ) Ή ΄Έπέτειος τής 25ης Μαρτίου είναι μιά εύκαιρία νά σκεφθούμε έμείς πού θελουμε νά λεγόμασθε Έλληνες πού πάμε, ώς έθνος; άλλά καί νά τονώσουμε τό αίσθημα Έθνικής αύτοπεποίθησης καί αίσιοδοξίας…. Είμαστε ένας λαός πού έχει περάσει περιπέτειες, καταστροφές, πολέμους καί έμφυλίους… . Πολλές μάλιστα φορές στό παρελθόν, άκόμη καί στή μάχη γιά τήν Έθνική μας άνεξαρτησία…. ΄Ας τά θυμηθούμε όλα αυτά πού άφορούν τήν ίστορία μας καί άς βγάλουμε τά σωστά συμπεράσματα γιά νά ξεπεράσουμε καί τή σημερινή κρίσιμη κατάσταση…. νά άποφύγουμε μέ κάθε τρόπο τόν διχασμό πού μέ τόσο πάθος καί μανία έπιδιώκουν οί δυνάμεις τής καταστροφής καί τής τυφλής βίας, οί όποίες δέν έχουν ίχνος σεβασμού καί ένδιαφέροντος γιά τίς παραδόσεις, άλλά καί γιά τό μέλλον αύτού τού ίστορικού Έθνος….. Ό Έλληνικός λαός θά άντισταθή δέν θά σκύψη τό κεφάλι στά σημερινά οίκονομικά γεγονότα τής Γερμανικής μπότας……. Άλλά καί τίς άπειλές τού Έρτογάν σέ Έλλάδα καί Κύπρο…. Άς προσέξει καί < μήν κάνει τό λάθος βήμα ) …. Ή Έλλάδα δέν είναι τό Άφρίν τής Συρίας…. Θά δεί τήν Έλληνική Σημαία νά κυματίζει στήν Κωνσταντινούπολη στόν Πάνσεπτο Ναό τής Άγιάς τού Θεού Σοφιάς !…… Ή Έλληνική σημαία, τό Έθνικό σύμβολο τής χώρας μας, πρέπει νά άναρτηθή σέ κάθε σημείου τού σπιτιού μας , τού μαγαζιού μας, στά μπαλκόνια μας καί σέ όλα τά κτήρια νά άποδείξουμε ότι έδώ είμασθε, όρθιο τό κεφάλι….

Γεώργιος Στρουμπής

loading...

4 thoughts on “Η 25η Μαρτίου είναι μέρα άργίας πού έχει διπλή σημασία γιά τούς Έλληνες.

  1. Μεγάλο ψέμα ότι ο Π. Π. Γερμανός σήκωσε τη σημαία της Επανάστασης στην Α. Λαύρα.

    Είναι ιστορικά εξακριβωμένο ότι η Επανάσταση άρχισε πριν τις 25 Μαρτίου και ότι ο Π. Π. Γερμανός δε σήκωσε τη σημαία της Επανάστασης στη μονή της Α. Λαύρας στις 25 Μαρτίου, γιατί την ημέρα αυτή δε βρισκόταν στην Αγία Λαύρα, αλλά στα Νεζερά (Αίγιο) της Αχαΐας, όπως ο ΙΔΙΟΣ γράφει στα απομνημονεύματά του.

    Κατά τους ιστορικούς της εποχής εκείνης έχει την αφετηρία του στη μετάβαση των δύο Επισκόπων Παλιών Πατρών Γερμανού και Κερνίτσης Προκόπιου μαζί με τους προεστούς της Αχαΐας, από τα Καλάβρυτα στη Μονή της Αγίας Λαύρας στις 10.3.1821, που έγινε αποκλειστικά και μόνο για την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥΣ,
    να κρυφτούν.

    Ο Π. Πατρών Γερμανός μάλιστα, στη σύσκεψη του Aιγίου, ΔΙΑΦΩΝΗΣΕ
    με την επαναστατική στρατηγική των Φιλικών.
    Όταν στις 21 Μαρτίου δίνονταν οι μάχες στους δρόμους της Πάτρας με αρχηγό τον τσαγκάρη Παναγιωτάκη Kαρατζά,
    ο Π. Π. Γερμανός λούφαζε με τους προεστούς στη μονή Ομπλού.

    Όμως, ύστερα από 19 χρόνια, πρόκριτοι και αρχιερείς διαστρέβλωσαν τους πραγματικούς λόγους της μετάβασης αυτής και παραποίησαν την αλήθειά τους.
    Απέδωσαν την άφιξη του Γερμανού και των άλλων, στις 10.3.1821, στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας, στην κήρυξη της Επανάστασης και έπλασαν το μύθο της ύψωσης της σημαίας της Επανάστασης στη μονή της Αγίας Λαύρας από τον Π.Π. Γερμανό στις 25 Μαρτίου.
    Κίνητρο του μύθου αυτού ήταν να περιβληθούν οι προεστοί και το ανώτερο ιερατείο, με την υψίστη αυτή τιμή,
    ενώ απουσίαζαν από την Επανάσταση και αντέδρασαν έντονα και επικίνδυνα στην προετοιμασία της Επανάστασης και την κήρυξή της.

    Έτσι ολοκλήρωσαν την πλαστογράφηση της Επανάστασης του Εικοσιένα, καλύπτοντάς την με θρησκευτικό μανδύα.

    Ο μύθος του ελληνοχριστιανισμού και του «Θεού της Ελλάδος» απαιτούσε για την Επανάσταση, μια ιερή ημερομηνία όπως αυτή του Ευαγγελισμού, ένα μοναστήρι και έναν επίσκοπο και τα στρίμωξε όλα αυτά σε ένα παραμύθι.

    Είναι γνωστό, πως σε προγενέστερες ημερομηνίες είχαν ξεσηκωθεί τα Καλάβρυτα, η Βοστίτσα, η Καρύταινα, η Καλαμάτα, το Γύθειο, τα Σάλωνα και ο Πραστός.

    O ίδιος ο Π. Πατρών Γερμανός δεν αναφέρει στα απομνημονεύματά του, που έγραψε στα τελευταία του και πρωτοκυκλοφόρησαν το 1837, λέξη για την υποτιθέμενη συγκλονιστικότερη στιγμή της ζωής του.

    Ο Σπ. Τρικούπης είχε το θάρρος να παραδεχθεί:
    “Ψευδής είναι η εν Ελλάδι επικρατούσα ιδέα, ότι εν τη μονή της Αγ. Λαύρας ανυψώθη κατά το πρώτον η σημαία της Ελληνικής Επαναστάσεως…” ( “Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως”, τ. Α΄, σ.312, εκδ. Β΄).

    Ο Ι. Φιλήμων αποκαλεί τον μύθο της Λαύρας “ψεύδος παχυλόν” (”Δοκίμιον Ιστορικόν περί της Φιλικής Εταιρείας”, τ.Γ΄, σ.22-1834).

    Ο καθηγητής Απ. Β. Δασκαλάκης ομολογεί:
    “…ουδέν επαναστατικόν γεγονός εσημειώθη εν τη Μονή της Αγίας Λαύρας. Κατά την 25ην Μαρτίου ουδείς ευρίσκετο εν Λαύρα…” (“Πως εκηρύχθη η Επανάστασις εις την Πελοπόννησον”.)

    Κατεβάστε και διαβάστε σε pdf τα απομνημονεύματα του Παλαιών Πατρών Γερμανού και δείτε ο ίδιος τι λέει καταρρίπτοντας το μύθο της Α. Λαύρας. (ιδιαίτερα σελίδες 25-30)

    «Απομνημονεύματα : επιγραφόμενα απομνημονεύματα τινα της κατά του τυράννου των Ελλήνων οπλοφορίας, καί τινων πολιτικών συμβεβηκότων εν Πελοποννήσω κατά την πρώτην της διοικήσεως περίοδον»
    Γερμανού Π. Πατρών Μητροπολίτου,
    έκδοσις υπό Γ. Ι. Παπούλα μετά προλεγομένων υπό του ιδίου.
    Έτος έκδοσης: 1900 (3η έκδοση)
    Εκ του Τυπογραφείου Σπύρου Τσαγγάρη, Αθήναι

  2. ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΔΕΝ ΗΠΙΡΞΕ ΠΟΤΕ, ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑ ΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟΜΑΣΟΝΟΝ, ΣΙΝΕΠΟΣ ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΕΒΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΘΙΟΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΖΥΓΟ ΚΑΙ ΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ.

    ΑΘΕΟΙ ΑΠΛΥΤΟΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΜΟΓΓΟΛΟΓΥΦΤΟΙ ΓΥΦΤΟΚΟΠΡΑΝΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΠΑΡΑΣΙΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΗΜΕΡΑ ΝΑ ΛΟΥΦΑΞΟΥΝ ΣΤΑ ΚΑΒΟΥΚΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ.
    ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΑΛΛΕΣ ΜΕΡΕΣ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΒΡΩΜΙΑ ΤΟΥΣ. ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΟΥΣΤΗ ΤΟΥ ΑΝΩΜΑΛΟΥ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ ΤΟΥ ΨΕΥΤΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑΤΖΗ ΤΟΥ ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΚΤΛ.

  4. ΕΛΕΟΣ ΡΕ ΓΙΔΙ
    ΒΑΖΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΩΣ ΟΥΤΕ Τ΄ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΣΩΣΤΑ…

Comments are closed.