Σε δίκη ο Αμβρόσιος για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους

Ο εισαγγελέας έκανε δεκτή τη μήνυση εννιά ομοφυλόφιλων και παρέπεμψε τον μητροπολίτη σε δίκη, η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 15 Μαρτίου 2018 στο Αίγιο.


Όταν τον Δεκέμβριο του 2015 ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος έγραφε έναν οχετό μίσους και προτροπής σε βία σε βάρος των ομοφυλόφιλων στο προσωπικό του ιστολόγιο μάλλον υπολόγιζε ότι θα τη σκαπούλαρε, όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα στη χώρα μας, κάθε φορά που εκκλησιαστικοί λειτουργοί και πολιτικοί επιδίδονταν ατιμώρητοι σε ρητορική μίσους εναντίον συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων.

Όχι όμως αυτή τη φορά. Εννιά ομοφυλόφιλοι αποφάσισαν να δράσουν και στις 16 Ιανουαρίου 2016 κατέθεσαν μήνυση κατά του μητροπολίτη όχι μόνο για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους με βάση το άρθρο 1 του νόμου 4285/2014 για την καταπολέμηση του ρατσισμού (ο λεγόμενος αντιρατσιστικός νόμος) αλλά και για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος, σύμφωνα με το άρθρο 196 του Ποινικού Κώδικα, σύμφωνα με το οποίο «θρησκευτικός λειτουργός ο οποίος κατά την ενάσκηση των έργων του ή δημόσια και με την ιδιότητά του προκαλεί ή διεγείρει τους πολίτες σε εχθροπάθειακατά της πολιτειακής εξουσίας ή άλλων πολιτών τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι τριών ετών».


Ο εισαγγελέας έκανε δεκτή τη μήνυση και παρέπεμψε τον μητροπολίτη σε δίκη, η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 15 Μαρτίου 2018 στο Αίγιο.
Το ιστορικό της υπόθεσης

Η ρητορική μίσους και η υποκίνηση σε βία σε βάρος των ομοφυλόφιλων και άλλων κοινωνικών ομάδων δεν είναι κάτι καινούργιο στη χώρα μας. Με αφορμή την κατάθεση του νομοσχεδίου για το σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών τον χειμώνα του 2015, ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλές αισχρότητες σε βάρος των ομοφυλόφιλων.

Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος στις 4 Δεκεμβρίου 2015 δημοσίευσε σε προσωπικό ιστολόγιο που ίδιος διαχειρίζεται ένα άρθρο με τίτλο «ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ!- Ας μιλήσουμε έξω απ τα δόντια ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ!». Στο εν λόγω άρθρο, ο Μητροπολίτης καταφέρθηκε με απίστευτους χαρακτηρισμούς ενάντια στους ομοφυλόφιλους, προτρέποντας την υπόλοιπη «υγιή» κοινωνία στην άμεση, σκληρή και έμπρακτη αποδοκιμασία τους.

Κάλεσε ευθέως το αναγνωστικό κοινό να εναντιωθεί βιαίως στα άτομα με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό: «Μην τους πλησιάζετε! Μην τους ακούτε! Μην τους εμπιστεύεσθε! Είναι οι κολασμένοι της κοινωνίας! Δεν μπορούν κάποιοι ξεφτιλισμένοι να υπερασπίζονται δημοσίως τα πάθη της ψυχής τους!». Συνέχισε τις βαρύτατα προσβλητικές και μισαλλόδοξες απόψεις του για τους ομοφυλόφιλους με αποκορύφωμα τα εξής: «Ε λοιπόν αυτούς τους ξεφτιλισμένους, φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Είναι εκτρώματα της φύσεως! Ψυχικά και πνευματικά πάσχουν! Είναι άτομα με διανοητική διαταραχή! Δυστυχώς αυτοί είναι τρις-χειρότεροι και πολύ πιο επικίνδυνοι από κάποιους, που ζουν στα τρελλοκομεία!»

Χωρίς καμία απολύτως περιστροφή, ο Μητροπολίτης ολοκλήρωσε το προκλητικό και καθ’ όλα προσβλητικό παραληρηματικό δημοσίευμα, παροτρύνοντας εκ νέου τους αναγνώστες να δράσουν εναντίον των ομοφυλόφιλων με τις ακόλουθες φράσεις: «Μη διστάζετε, λοιπόν! Όταν και όπου τους συναντάτε, φτύστε τους! Μην τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! Είναι επικίνδυνοι!».

Ο μηνυόμενος άλλωστε χρησιμοποίησε ακόμα και απόσπασμα από εκκλησιαστικό ψαλμό, στον οποίο αποδίδει τελείως διαφορετικό περιεχόμενο, για να φανατίσει ακόμα περισσότερο τους αναγνώστες του, να άρει τυχόν ενδοιασμούς τους και να τους προτρέψει ακόμα πιο αποτελεσματικά στη διάχυση του μίσους σε βάρος των ομόφυλων προσώπων και ζευγαριών και στη βία σε βάρος τους μέχρι την οριστική «εξάλειψή» τους από προσώπου γης.



mkka.jpg



Γιατί τα λόγια του μητροπολίτη είναι κήρυγμα μίσους;

Οι ανωτέρω χαρακτηρισμοί του μηνυόμενου συνιστούν κήρυγμα μίσους και φανατισμού, το οποίο έχει σκοπό να καλλιεργήσει, να οξύνει και να διαχύσει το μίσος και τις διακρίσεις σε βάρος μιας κατηγορίας προσώπων. Οι αναγνώστες του μηνυόμενου καλούνται και προτρέπονται να φτύνουν και να προπηλακίζουν αυτά τα πρόσωπα μόλις τα αναγνωρίζουν.

Ο λόγος του μηνυομένου συνιστά δημόσια, ανοιχτή πρόσκληση σε «λιντσάρισμα» σε βάρος μας. Ο λόγος αυτός μας αρνείται την ανθρώπινη υπόσταση, την ανθρώπινη ιδιότητα, προσβάλλοντας τον σκληρό πυρήνα της αξιοπρέπειας του προσώπου, όπως αυτός κατοχυρώνεται στο άρ. 2 του Συντάγματος.

Μάλιστα, ο μηνυόμενος εκμεταλλεύεται τη θέση του ως δημόσιου λειτουργού και δη θρησκευτικού λειτουργού, προσδίδοντας στον λόγο του χαρακτήρα κηρύγματος και καλεί τους πιστούς σε δράση βίαιη, απαξιωτική και βάναυση προς τα ομόφυλα πρόσωπα και ζευγάρια.
Μα δεν δικαιούται να έχει γνώμη με βάση την ελευθερία του λόγου;

Όχι! Τα σχόλια του μητροπολίτη δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να δικαιολογηθούν με βάση την ελευθερία της έκφρασης. Η παρότρυνση στην τέλεση αδικημάτων και τον εξευτελισμό άλλων δεν νοείται να καλύπτεται από την ελευθερία της έκφρασης, η οποία, όπως όλες οι ελευθερίες, υπόκειται σε περιορισμούς.

Το άρθρο 1 Ν. 4285/2014 δεν στοχεύει σε μια ειδικότερη περίπτωση προστασίας της τιμής ενός προσώπου ή μιας ομάδας, αλλά επιδιώκει τη μετάθεση προς τα εμπρός της ποινικής προστασίας ατομικών εννόμων αγαθών (της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας αλλά και της αξιοπρέπειας) των μελών ευαίσθητων πληθυσμιακών ομάδων. Οι ποινικές διατάξεις περί διακρίσεων προστατεύουν μαζικά έννομα αγαθά σε ένα απώτερο προ-στάδιο της προσβολής τους. Με πιο απλά, ο αντιρατσιστικός νόμος λειτουργεί προληπτικά για να προστατέψει ομάδες που κινδυνεύουν περισσότερο λόγω αρνητικών κοινωνικών στερεοτυπικών αντιλήψεων.

Γι’ αυτό άλλωστε συνιστά έγκλημα διακινδύνευσης, δηλαδή δεν χρειάζεται εν προκειμένω να επέλθει το επιδιωκόμενο από τον μηνυόμενο αποτέλεσμα: η ποινική μας προστασία ξεκινάει, και οφείλει να ξεκινήσει, χωρίς να χρειάζεται κάποιος να μας δείρει ή να μας φτύσει κατά τις προτροπές του μηνυόμενου. Ο γράφων δεν τιμωρείται για το αποτέλεσμα του λόγου που εκφέρει (γι’ αυτό τιμωρείται απλώς βαρύτερα) αλλά για τη δυνατότητα που έχει ο λόγος του να προκαλέσει συγκεκριμένο αποτέλεσμα, ασχέτως του εάν αυτό επέλθει.

Μάλιστα, λόγω της ιδιότητάς του ως θρησκευτικού λειτουργού, ο οποίος περιβάλλεται, ιδίως στα μάτια των πιστών, από ένα υψηλό status με χαρακτηριστικά «αυθεντίας», ο λόγος του αποκτά, αντικειμενικά, πολύ μεγαλύτερη δύναμη, πειθώ και αποτελεσματικότητα, με τρόπο που να θέτει σε ακόμα μεγαλύτερη διακινδύνευση τα έννομα αγαθά μας.

Οι εννέα πολίτες που μήνυσαν τον μητροπολίτη Αμβρόσιο είναι οι εξής:
Λύο Καλοβυρνάς
Αλκιβιάδης Δελαντώνης
Μενέλας Σιαφάκας
Άλκης Ιωαννίδης
Michael Huber
Πέτρος Σαπουντζάκης
Γιάννης Παπαγιαννόπουλος
Νίκος Σοφιανός
Βασίλης Θανόπουλος

Να τονιστεί η σημαντικότατη συμβολή και βοήθεια από τη δικηγόρο Κλειώ Παπαπαντολέων, που ανέλαβε την υπόθεση αμισθί για να προασπίσει το κράτος δικαίου και τα ανθρώπινα δικαιώματα που παραβιάζει ο λόγος του μητροπολίτη.

(πηγή: Λύο Καλοβυρνάς/10percent.gr)
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

14 σχόλια :

  1. ΠΟΛΛΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΔΟΘΕΙ ΣΤΑ ΠΟΥΣΤΑΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΑΜΡΟΣΙΟΣ ΛΙΓΑ ΤΟΥΣ ΛΕΓΕΙ. ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ. ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΝΟΜΟΙ ΨΗΦΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΦΑΥΛΟΥΠΟΥΣΤΗΔΕΣ, ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΣΟΦΟΥ ΣΟΛΩΝΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΙ.«Αν τις Αθηναίος εταιρήση, με έξεστω αυτω των εννέα αρχόντων γενέσθαι, μηδέ ιερωσύνην ιερώσασθαι, μηδέ συνδικήσαι τω δήμω, μηδέ αρχήν αρχέτω μηδεμιάν, μήτε ενδημον, μήτε υπερόριον, μήτε κληρωτήν, μήτε χειροτονητήν, μηδέ επικυρήκειαν αποστελλέσθω, μηδέ γνώμην λεγέτω, μηδέ εις τα δημοτελή ιερά εισίτω, μηδέ εν ταις κοιναίς σταφονοφορίες σταφανούσθω, μηδέ εντός των της αγοράς περιρραντηριων πορευέσθω. Εάν δε ταύτα τις ποιή, καταγνωσθέντως αυτού εταιρείν, θανάτω ζημιούσθω».

    Δηλαδή:
    Αν κάποιος Αθηναίος συνάψει ομοφυλοφιλική σχέση με άλλον θα έχει τις εξής κυρώσεις:

    1. Δεν του επιτρέπεται να γίνει μέλος των 9 αρχόντων
    2. Δεν του επιτρέπεται να εκλεγεί ιερέας
    3. Δεν του επιτρέπεται να είναι συνήγορος του λαού
    4. Δεν επιτρέπεται να ασκεί εξουσία εντός ή εκτός της Αθήνας
    5. Δεν επιτρέπεται να σταλεί ως κήρυκας πολέμου
    6. δεν επιτρέπεται να εκθέσει γνώμη (ως άμουσος – ανισόρροπος)
    7. Δεν επιτρέπεται να μπει σε (δημόσιους) Ναούς
    8. Δεν επιτρέπεται να στεφανωθεί στις στεφανοφορίες
    9. Δεν επιτρέπεται να μπαίνει στον ιερό χώρο της αγοράς
    όποιος λοιπόν έχει καταδικαστεί ως ομοφυλόφιλος αλλά ενεργήσει ​αντίθετα των διατάξεων του νόμου θα τιμωρείται με Θάνατο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πούστηδες εναντίον looser ! Απ΄όλα έχει ο μπαχτσές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχει και μαλακες σαν και σενα 1.34 και εισαστε και πολλοι!!!

      Διαγραφή
    2. Με αρχηγό τον μεγαλομαλάκα εσένα 2:36 !

      Διαγραφή
    3. δεν σου παιρνουμε τα πρωτεια 4.54,εισαι αρχηγος στη μαλακια
      χαχαχαχαχαχαχαχαχαχσχα

      Διαγραφή
    4. 1/34-4/54 ΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟ ΗΛΙΘΙΟ ΖΩΟ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕΣ ΕΔΩ ΝΑ ΠΟΣΤΑΡΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΣΟΥ ΒΛΑΚΑ

      Διαγραφή
    5. Ο,τι πεις αρχιβλάκα 5:51. Στα ζαβά και τους αρχιβλάκες λέμε πάντα "ναι".

      Διαγραφή
    6. ενω στους ηλιθιους σαν και σενα τι λες ρε τουβλο 9.30?γελοιε πηγαινε κανε καμια δουλεια που ερχεσαι εδω να μας ποσταρεις το πτυχιο του ηλιθιου που προσφατα πηρες

      Διαγραφή
  4. Εκείνο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι το γεγονός ότι διώκονται άξιοι και καλοί άνθρωποι, όπως ο Μητροπολίτης, ο οποίος προσέφερε μέγα φιλανθρωπικό έργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην απορείτε, μην παραξενεύεσθε.
      Η Χρυσή Αυγή έδινε συσσίτια σε εξαθλιωμένους οικονομικά Έλληνες και την κατηγορούσαν ότι τα συσσίτια που προσέφερε ήταν ''συσσίτια μίσους''.

      Διαγραφή
  5. Στις σημερινές δημοκρατίες δεν μπορείς να εκφράσεις ελεύθερα την άποψή σου. Η δικτατορία του Παπαδόπουλου ήταν πιο δημοκρατική από αυτές που αποκαλούνται δημοκρατίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΣΑ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ...
    Βαιτσα η λουλου..
    ο μπουμπουκοs/βγαινιω
    ο τζουτζουκοs/νανσυ
    ο λουλουκοs/κοτερατζου
    o λολεκ/βαιτσα
    του προυι ζουναρ του βραδ παπαρρρρρρρρρρρ
    πορδεs κλανιεs ακουγονται στου περιστεροχεσμενου το μαντρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η παρακμή στα χρόνια της Παγκοσμιοποίησης ξεπερνά αυτό που λέμε ''μεσαίωνα''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


Υγεια

[Υγεία][threecolumns]

Αρθρα Αναγνωστων

[Άρθρα Αναγνωστών][twocolumns]

Πολιτικη

[Πολιτικά][threecolumns]

Οικονομικα

[Οικονομικά][threecolumns]

Περιεργα - Απιστευτα

[Περίεργα - Απίστευτα][bsummary]
Loading...

Μυστηρια

[Μυστήρια][bsummary]

Αρχαια Ελλαδα

[Αρχαία Ελλάδα][twocolumns]

Life Style

[Life Style][bsummary]