«Η Χριστόγαμος»(;)

Γράφει η Ερατώ Μπέλλου...


Ο Πέτρος αναφέρεται ότι ήταν έγγαμος : «Και ελθών ο Ιησούς εις την οικίαν Πέτρου είδεν την πενθεράν αυτού [...]»
(Ματθ.8.14).Επίσης αναφέρεται :
« Αναστάς δε πρωί πρώτη σαββάτου εφάνη πρώτον Μαρία τη Μαγδαληνή»
(Μαρκ.16.9),και «...κατέθηκεν αυτόν εν μνημείω ο ην λελατομημένον εκ πέτρας, και προσεκύλισε λίθον επί την
θύραν του μνημείου.η δε Μαρία η Μαγδαληνή καὶ Μαρία Ιωσή εθεώρουν πού τίθεται»(Μαρκ.15.46-47).
Αυτές οι αναφορές δείχνουν πολύ στενή φιλική σχέση,είναι έως και συμβατές με συζυγική σχέση.
Για τον Χριστό δεν αναφέρεται σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου,ή στην Καινή διαθήκη, ότι ήταν άγαμος,
ούτε ότι ήταν έγγαμος.Επίσης,για την Εκκλησία σαφώς ο γάμος,αλλά και η αγαμία,δεν είναι αμαρτία.
Σκέφτομαι λοιπόν,βάσει των ανωτέρω ότι δεν αποκλείεται μελλοντική Οικουμενική Σύνοδος να δογματίσει
ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μαγδαληνή,και να εισάγει τον όρο «Μαρία Μαγδαληνή
η Χριστόγαμος»(στην περίπτωση που θα εισαγάγει η Εκκλησία τον όρο «Χριστόγαμος» θα τον νοεί κατά την
ανθρωπίνη φύση σύζυγο του Ιησού) ή,αντίθετα,να δογματίσει διευκρινιστικά ότι ήταν άγαμος.
Να επισημάνω επίσης ότι δεν αναφέρεται σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου ότι το «αειπάρθενος» για τη μητέρα
του Χριστού σημαίνει διά παντός παρθένος και ότι δεν σημαίνει ότι ήταν παρθένος «...έως ού έτεκε τον υιόν αυτής
τον πρωτότοκον, και εκάλεσε το όνομα αυτού Ιησούν.»(Ματθ. 1.25),δηλαδή έως την περιτομή του Χριστού,και μετά
κανονική σύζυγος του Ιωσήφ.(« Μένει τοίνυν και μετά τόκον παρθένος η αειπάρθενος ουδαμώς ανδρί μέχρι θανάτου προσομιλήσασα.»,Ιωαν. Δαμασκηνού, Έκθεση πίστεως 87,100 --Πρόκειται για προσωπική γνώμη του.Δεν υπάρχει
σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου).Οπότε και εδώ δεν αποκλείεται να δογματίσει μελλοντική Οικουμενική Σύνοδος
την πρώτη ή τη δεύτερη ανωτέρω αναφερόμενη σημασία του «αειπάρθενος».Όντως η κρατούσα εντύπωση σε
ανθρώπους της Εκκλησίας είναι το άγαμον του Χριστού και το διά παντός παρθένον της Μαρίας.Όμως κρατούσες εντυπώσεις,και σχετικές δηλώσεις ιεραρχών υπέρ τους,δεν δέσμευαν Οικουμενικές Συνόδους,οι οποίες στο
παρελθόν πολλές φορές συγκρούστηκαν μ' αυτές και τις κατήργησαν.
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    =============================
    «Η Χριστόγαμος» (;)

    Ο Πέτρος αναφέρεται ότι ήταν έγγαμος : «Και ελθών ο Ιησούς εις την οικίαν Πέτρου είδεν την πενθεράν αυτού [...]»
    (Ματθ.8.14).Επίσης αναφέρεται :« Αναστάς δε πρωί πρώτη σαββάτου εφάνη πρώτον Μαρία τη Μαγδαληνή» (Μαρκ.16.9),και «...κατέθηκεν αυτόν εν μνημείω ο ην λελατομημένον εκ πέτρας, και προσεκύλισε λίθον επί την θύραν του μνημείου.η δε Μαρία η Μαγδαληνή καὶ Μαρία Ιωσή εθεώρουν πού τίθεται»(Μαρκ.15.46-47).Αυτές οι αναφορές δείχνουν πολύ στενή φιλική σχέση,είναι έως και συμβατές με συζυγική σχέση.Για τον Χριστό δεν αναφέρεται σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου,ή στην Καινή διαθήκη, ότι ήταν άγαμος,
    ούτε ότι ήταν έγγαμος.Επίσης,για την Εκκλησία σαφώς ο γάμος,αλλά και η αγαμία,δεν είναι αμαρτία.Σκέφτομαι λοιπόν,βάσει των ανωτέρω ότι δεν αποκλείεται μελλοντική Οικουμενική Σύνοδος να δογματίσει ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μαγδαληνή,και να εισάγει τον όρο «Μαρία Μαγδαληνή η Χριστόγαμος»(στην περίπτωση που θα εισαγάγει η Εκκλησία τον όρο «Χριστόγαμος» θα τον νοεί κατά την ανθρωπίνη φύση σύζυγο του Ιησού) ή,αντίθετα,να δογματίσει διευκρινιστικά ότι ήταν άγαμος.
    Να επισημάνω επίσης ότι δεν αναφέρεται σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου ότι το «αειπάρθενος» για τη μητέρα του Χριστού σημαίνει διά παντός παρθένος και ότι δεν σημαίνει ότι ήταν παρθένος «...έως ού έτεκε τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον, και εκάλεσε το όνομα αυτού Ιησούν.»(Ματθ. 1.25),δηλαδή έως την περιτομή του Χριστού,και μετά κανονική σύζυγος του Ιωσήφ.(« Μένει τοίνυν και μετά τόκον παρθένος η αειπάρθενος ουδαμώς ανδρί μέχρι θανάτου προσομιλήσασα.»,Ιωαν. Δαμασκηνού, Έκθεση πίστεως 87,100 --Πρόκειται για προσωπική γνώμη του.Δεν υπάρχεινσε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου).Οπότε και εδώ δεν αποκλείεται να δογματίσει μελλοντική Οικουμενική Σύνοδος την πρώτη ή τη δεύτερη ανωτέρω αναφερόμενη σημασία του «αειπάρθενος».Όντως η κρατούσα εντύπωση σε ανθρώπους της Εκκλησίας είναι το άγαμον του Χριστού και το διά παντός παρθένον της Μαρίας.Όμως κρατούσες εντυπώσεις,και σχετικές δηλώσεις ιεραρχών υπέρ τους,δεν δέσμευαν Οικουμενικές Συνόδους,οι οποίες στο παρελθόν πολλές φορές συγκρούστηκαν μ' αυτές και τις κατήργησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι στη καινη... παλαια ...κ σε ποιο ετος ειναι γραμενα........
      εαν ειναι στα διαφορα γεγεων .....

      Διαγραφή


Υγεια

[Υγεία][threecolumns]

Αρθρα Αναγνωστων

[Άρθρα Αναγνωστών][twocolumns]

Πολιτικη

[Πολιτικά][threecolumns]

Οικονομικα

[Οικονομικά][threecolumns]

Περιεργα - Απιστευτα

[Περίεργα - Απίστευτα][bsummary]
Loading...

Μυστηρια

[Μυστήρια][bsummary]

Αρχαια Ελλαδα

[Αρχαία Ελλάδα][twocolumns]

Life Style

[Life Style][bsummary]