«Η Θεόγαμος»(;)

Γράφει η Ερατώ Μπέλλου…
Ο Πέτρος ήταν έγγαμος,αναφέρεται ρητά σε Ευαγγέλιο,και ότι είχε πεθερά,που και θαυματουργά θεράπευσε ο Χριστός.
Για τον Χριστό στην Καινή διαθήκη,αλλά και
σε αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων,δεν αναφέρεται ούτε ότι ήταν άγαμος,
ούτε ότι ήταν έγγαμος.Επίσης σαφώς ο γάμος δεν είναι αμαρτία.Επίσης διαβάζουμε στο κατά Μάρκον,στο κεφάλαιο 16,
στίχο 9 :« ᾿Αναστὰς δὲ πρωῒ πρώτῃ σαββάτου ἐφάνη πρῶτον Μαρίᾳ τῇ Μαγδαληνῇ»,Παρουσιάστηκε δηλαδή πρώτα
-πρώτα στη Μαρία τη Μαγδαληνή,ήταν η πρώτη-πρώτη που είδε τον αναστάντα Χριστό.Και οι άλλοι ευαγγελιστές
αναφέρουν ότι είδε πρώτη τον αναστάντα Χριστό,έστω και αν δεν διευκρινίζεται,αν ήταν πρώτη-πρώτη.ή ανάμεσα στους πρώτους.Eπίσης στα ευαγγέλια αναφέρεται ότι τελευταία είδε τον ενταφιασθέντα Χριστό,έστω και αν δεν διευκρινίζεται,
αν ήταν η τελευταία-τελευταία,ή ανάμεσα στους τελευταίους.Θα σκεφτεί κάποιος ότι αυτό,να δει τελευταία τον
ενταφιασθεντα και πρώτη-πρώτη τον αναστάντα Χριστό θυμίζει άρωμα συμπεριφοράς  πολύ στενής φιλικής σχέσης έως
και συζυγικής.Σκέφτομαι λοιπόν,βάσει των ανωτέρω,και δεν μπορώ να βρω πού κάνω λάθος,ότι δεν αποκλείεται
μελλοντική Οικουμενική Σύνοδος να δογματίσει ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μαγδαληνή,και να
εισάγει τον όρο «Μαρία Μαγδαληνή η Θεόγαμος».Ή,αντ’ιθετα,λόγω δημοσιεύμάτων στο Διαδίκτυο,να δογματίσει ότι ήταν άγαμος.

Υ.Γ. Επίσης δεν υπάρχει απόφαση Οικουμενικής Συνόδου που ν’ αναφέρει ότι η Μαρία η Παρθένος  ήταν διά
βίου Παρθένος.Το «Αειπάρθενος» ουσιαστικά σημαίνει κάτι άλλο,ότι ήταν Παρθένος «…ἕως οὗ ἔτεκε τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον, καὶ ἐκάλεσε τὸ ὄνομα αὐτοῦ ᾿Ιησοῦν.»(Ματθ. 1.25)

loading...

11 thoughts on “«Η Θεόγαμος»(;)

  1. Ο Νικηφόρος Θεοτόκης (Κέρκυρα 1731 – Μόσχα 1800,ήταν Έλληνας λόγιος και θεολόγος. Έγινε αρχιεπίσκοπος των νότιων επαρχιών της ρωσικής αυτοκρατορίας.),ερμηνεύει ότι
    «ουδέποτε ο Ιωσήφ συνεμίγη τη αγία Παρθένω, αλλ’ αύτη παρθένος ην και προ τόκου και
    εν τόκω και μετά τόκον και δια παντός».
    Πρόκειται για προσωπική άποψη,δεν υπάρχει σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου.

  2. PROS TIN ERATO BELU! O KIRIOS IMON ISUS HRISTOS! ITAN ELEFTHEROS EVASANISTIKE APO TUS EVREUS SE ILIKIA 33 ETON! DEN IHE MATHITAS,SINEPOS UTE k MISTIKOS DIPNOS!!!!!!!!TA OSA IHAME DIDAHTI STO SHOLIO k STO KATIHITIKO, INE 100% MIA MITHOLOGIA TON EVREOMASONON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EGO ERATO TA EHO PSAXI OLA, UTE I AGII PU ANAGRAFONTE STO IMEROLOGIO IPARHUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INE MERIKI PU METRIONTE STA DAKTILA TON HERION MU! EPISIS DEN IPARHUN HRISTUGENA, UTE MAGI ME DORA, UTE O IRODIS THANATOSE MORA, ALA UTE k I MARIAM m TON IOSIF INE IPARKTA!!!!!!!! EHI APODIHTI POS I EVREOMASONI INE I ANOTERI SINGRAFIS MITHON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! META APO OLA AFTA, APODIKNIETE POS I THEOLOGI ESPUDASAN MITHOLOGIA, KANIS DEN XERI PU INE k POS INE O EPURANIOS THEOS DIAS!!!!!!!!! ERATO! EHO KRATISI TO PISTEVO PU IHES GRPSI: PISTEVO IS ENAN THEO MONADIKON k MONOPROSOPON ETERU DE THEU MI ONTOS PANTOKRATORA PIITIN OLON TON GALAXION TON SIMBANTON k TON ANTHROPON IS POLLUS GALAXIAS, PANTON TON ANTHROPON PATERA-MITERA, EMFITEVONTA AFTIS EK GENETIS TON ITHIKON NOMON, KE EN TELI APOKATASTATIN IS ZOIN EONION, TELIOMENIS k ANILIGMENIS DIA TIS THEOENSOMATOSEOS. O THEOS DIAS NA SE EVLOGI PANTU k PANTOTE!!!!!!!!!!!

  3. συμπληρώνοντας το πρώτο σχόλιο παραθέτω :
    Λουκ.2 :
    «21 Καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι ὀκτὼ τοῦ περιτεμεῖν τὸ παιδίον, καὶ ἐκλήθη τὸ ὄνομα αὐτοῦ ᾿Ιησοῦς, τὸ κληθὲν ὑπὸ τοῦ ἀγγέλου πρὸ τοῦ συλληφθῆναι αὐτὸν ἐν τῇ κοιλίᾳ».
    Δηλαδή αειπάρθενος σημαίνει παρθένος έως την περιτομή του Χριστού.

  4. Πιστεύω εις ένα Θεόν,μοναδικόν και μονοπρόσωπον,ετέρου δε Θεού μη όντος ·
    παντοκράτορα, ποιητήν του παντός και των ανθρώπων εις πολλούς πλανήτας
    αυτού και των άλλων γαλαξιών ·
    πάντων των ανθρώπων πατέρα-μητέρα ·
    εμφυτεύοντα αυτοίς εκ γενετής τον ηθικόν νόμον ·
    και αυτών δίκαιον μετά θάνατον κριτήν και τιμωρόν ·
    και πάντων αυτών εν τέλει αποκαταστάτην εις ζωήν αιώνιον,τελειωμένης και ανηλιγμένης διά της θεοενσωματώσεως .

  5. Αγία Μαρία Μαγδαληνή Θεόγαμε και Ισαπόστολε,
    πρέσβευε υπέρ ημών !

  6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
    Παρθένος ην και προ τόκου και εν τόκω και μετά τόκον,
    «…ἕως οὗ ἔτεκε τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον, καὶ
    ἐκάλεσε τὸ ὄνομα αὐτοῦ ᾿Ιησοῦν.»(Ματθ. 1.25),δηλαδή
    έως της περιτομής του Χριστού,ουχί διά παντός.
    Αειπάρθενος σημαίνει «Παρθένος ην και προ τόκου και εν τόκω και μετά τόκον»,
    και χρησιμοποιείται η λέξις υπερτίμως,χωρίς το «και διά παντός».

  7. ΕΙ ΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΑΙ ΣΥΝΟΔΟΙ,ΟΥ ΚΑΘ' ΗΜΩΝ,ΤΙΣ ΚΑΘ'ΗΜΩΝ ;

  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

  9. Πιστεύω εις ένα Θεόν,μοναδικόν και μονοπρόσωπον,ετέρου δε Θεού μη όντος ·
    παντοκράτορα, ποιητήν του παντός και των ανθρώπων εις πολλούς πλανήτας
    του Γαλαξίου και των άλλων γαλαξιών ·
    πάντων των ανθρώπων πατέρα-μητέρα ·
    εμφυτεύοντα αυτοίς εκ γενετής τον ηθικόν νόμον ·
    και αυτών δίκαιον μετά θάνατον κριτήν και τιμωρόν ·
    και πάντων αυτών εν τέλει αποκαταστάτην εις ζωήν αιώνιον,τελειωμένης και ανηλιγμένης διά της θεοενσωματώσεως .

  10. « Μένει τοίνυν και μετά τόκον παρθένος η αειπάρθενος
    ουδαμώς ανδρί μέχρι θανάτου προσομιλήσασα.»
    ( Ιωαν. Δαμασκηνού, Έκθεση πίστεως 87,100 ).
    ============================================
    Πρόκειται για προσωπική γνώμη του.
    Δεν υπάρχει σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου.

  11. Στο
    https://el.orthodoxwiki.org/%CE%98%CE%B5%CE%BF%CF%84%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CF%82
    γράφεται :
    « Εκτός όμως της σειράς των πατερικών διατυπώσεων, Οικουμενική επικύρωση έλαβε το αειπάρθενον:
    α) Με την αναφορά: "ουκ αληθώς Θεοτόκον λέγει την αγίαν ένδοξον αειπάρθενον Μαρίαν" η οποία περιέχεται στον όρο πίστεως της Ε΄ Οικουμενικής Συνόδου (553) και συγκεκριμένα στον έκτο αναθεματισμό κατά των "Τριών κεφαλαίων", δηλ. κατά των ετεροδοξιών του Θεοδώρου Μοψουεστίας, του Θεοδωρήτου Κύρου και του Ίβα Εδέσσης[181].
    β) Με την αναφορά: "την αυτόν ασπόρως τεκούσαν άχραντον αειπάρθενον, κυρίως και κατά αλήθειαν Θεοτόκον δοξάζοντες" την οποία βρίσκουμε στον α΄ κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου (691).».
    Να σχολιάσω ότι οι όποιες πατερικές διατυπώσεις,όπως εκείνη του Ιωάννη Δαμασκηνού που αναφέραμε σε άλλο σχόλιο είναι προσωπικές απόψεις. Και οι πιο πάνω Οικουμενικές επικυρώσεις,που μάλλον είναι και οι μοναδικές που υπάρχουν,αναφέρουν μόνο τη λέξη «αειπάρθενος»,που σημαίνει παρθένος και μετά τον τόκο,αλλά όχι και διά παντός.Το δε Ματθ 1.25 είναι σαφές (κάποιος που θεωρεί την Παναγία παρθένον διά παντός δεν εκφράζεται όπως το Ματθ. 1.25) ήταν παρθένος έως την περιτομή του Χριστού.

Comments are closed.