Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΕΙΔΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ

Γράφει ο Δρ. Εμμανουήλ Σαρίδης

Από τον Νίκο Γούναρη και το "σε είδα να κλαδεύεις" στην Μανγκάλα, την Μαντουμπάλα και την Σινγκοάλα του Αγγελόπουλου και του Καζαντζίδη. 

Ή ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός (NLP) του Έλληνα μέσω της μουσικής και του κινηματογράφου κατά την δεκαετία του 50 και του 60 με σκοπό την αραβοποίηση και τον εθισμό του στο λεγόμενο "λαϊκό" τραγούδι της καψούρας, της κακομοιριάς και της μιζέριας, που καθορίζει από τότε τις κοινωνικές και πολιτικές συμπεριφορές του στην καθημερινότητα


Εισαγωγή

Με την Αρλέτα που πέθανε πριν λίγες μέρες το ελληνικό τραγούδι έχασε μια από τις εναπομείνασες φωνές, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για την δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού άσματος. 

Τα πράγματα όμως ήρθαν αλλιώς, το άσμα αυτό, που γεννήθηκε σαν το „Νέο Κύμα“ την δεκαετία του 60 με την Αρλέτα, τον Λάκη Παπά, την Πόπη Αστεριάδη, την Μαρίζα Κωχ και άλλους, πέθανε νεογέννητο, τσαλαπατημένο από τα μπουζούκια, τους αμανέδες και τα μοιρολόγια που προώθησαν συστηματικά οι φωνογραφικές εταιρείες, ο κινηματογράφος, ο τύπος και τα αριστερά κόμματα. 

Την ίδια τύχη που είχε και η ελληνική βιομηχανία, που την ίδια εποχή άρχισε να διαλύεται από τις συνεχείς απεργίες, τις καταλήψεις και την κοινωνική φασαρία των καθοδηγημένων από το εξωτερικό αριστερών κομμάτων και συνδικάτων.

Τι σόι ελληνική μουσική είναι αυτή;

Το θέμα της τομής στο μουσικό αισθητήριο και την πολιτιστική και πολιτική ταυτότητα του Έλληνα, που σαν χειρουργική επέμβαση του έγινε την δεκαετία του 50, με απασχολεί και με τυραννά εδώ και πολλά χρόνια. 

Δεν αντέχω πιά αυτή τη γυφτιά που έχει επικρατήσει στο τραγούδι της πατρίδας μου από τότε που έφυγα για την Γερμανία το 1960 και λέγεται λαϊκό και ρεμπετικο τραγούδι, ούτε μ‘ αρέσει το μπουζούκι, όπως λέγεται στην Ελλάδα το αραβικό μπουζούκ, που στις ορχήστρες το βάζουν μπροστά μπροστά, θεωρώντας το σαν ένα είδος εθνικό όργανο. 

Όχι, δεν είναι ελληνικό αυτό το όργανο, η καταγωγή του είναι από την Κεντρική Ασία και προς τα δω ήρθε με τους Ούννους και τους Ουϊγούρους του Αττίλα, πρώτα στις αραβικές χώρες και μετά στο Βυζάντιο. Δείτε και ακούστε τα επόμενα βίντεο και θα καταλάβετε τι εννοώ

https://www.youtube.com/watch?v=Hg3_BzwWNDU
https://www.youtube.com/watch?v=Qjnj8eIO-tY

( Οίμος- Αθήνα: Η μελωδική γραμμή είναι σαφώς βυζαντινή (αρχαιοελληνική) η δε ομοιότης του οργάνου με τα ελληνικότατα όργανα λύρα και λαούτο, πασιφανής!)


Η μόνη – και εξαιρετικά σημαντική – διαφορά είναι, ότι οι Ουϊγούροι παίζουν το όργανο αυτό ακόμη και σήμερα σε ελεύθερούς χώρους, ενώ στην Ελλάδα έκανε την καρριέρα του στα χασισοποτεία και τα μπουρδέλλα του Πειραιά και σήμερα παίζεται κυρίως στα σκυλάδικα.

Θα προσπαθήσω λοιπόν σήμερα να δείξω όσο πιο σύντομα και απλά γίνεται, το πως φτάσαμε έως εδώ και αν υπάρχει κάποια λύση. Και πιο συγκεκριμένα, θα εξετάσω, το πως επήλθε ο μεταβολισμός του μουσικού αισθητηρίου του Έλληνα απο τα δημοτικά και ελαφρά τραγούδια που άκουγε μέχρι τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο στα σημερινά „ελαφρολαϊκά“ τραγούδια τουρκοασιατικής, αιγυπτιακής και ινδικής κοπής και ο εθισμός του στο μπουζούκι (όπως ελληνοποιήθηκε το οργανο που λέγεται μπουζούκ), που όχι μόνο αντικατέστησε τα κλαρίνα και τα βιολιά του ελληνικού χώρου, αλλά και ανακηρύχθηκε σε ένα είδος εθνικού οργάνου. 

Και να ρωτήσω τον εαυτό μου και τους αναγνώστες, πως γίνεται, τα ρεμπέτικα των χασικλήδων και τρυπησάκηδων του 50 να θεωρούνται σήμερα ως παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια!

Ας δούμε πρώτα ποια εξήγηση δίνουν για το φαινόμενο αυτό οι «επαΐοντες» της ελληνικής „διανόησης“ (τρομάρα της). Οι περισσότεροι των οποίων ισχυρίζονται, ότι η επικρατήσασα μπουζουκομουσική εκφράζει τα βάσανα του λαού μας και ιδιαίτερα των μη προνομιούχων τάξεων της κοινωνίας. Άλλοι την ταυτίζουν με τους αγώνες της εργατικής τάξεως. Και πάλι άλλοι με την αντίσταση εναντίον της χούντας.

Σε γενικές γραμμές σωστά. Πολλοί θα έχουν διαβάσει την εξήγηση που δίνεται, ότι ανάμεσα στην μπουζουκομουσική και την αμερικάνικη Jazz και ιδιαίτερα τα Blues των μαύρων της New Orleans υπάρχει μια συγγένεια. Όπως ο Έλληνας εργάτης, λέει, έτσι και οι μαύροι σκλάβοι που εργάζονταν στις βαμβακοφυτείες της Αμερικής υπέφεραν από τις διακρίσεις, ταπεινώσεις και την εκμετάλλευση που τους κάναν τα αφεντικά τους. Σωστό; Ναί, οι εργάτες υπέφεραν παντού και πάντα από τα αφεντικά τους. Σωστό είναι επίσης, ότι οι τραγουδιστές των Blues ήταν – και είναι ακόμη – συνήθως οι καψούρηδες, που τραγουδούν τον πόνο τους όταν τους εγκαταλείπει το Baby τους, το ίδιο που κάνουν και οι Έλληνες συνάδελφοί τους.





Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

10 σχόλια :

  1. ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ΓΙΑ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟ ΜΙΝΩ ΜΑΤΣΑ..

    ''ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΣΤΕΛΑΡΑ!. ΠΕΣ ΤΑ ΣΤΑ ΕΚΤΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ!. ΓΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΖΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΛΕΣ ΑΙΩΝΙΑ!.''

    -Ο ΤΕΩΣ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Αργύρης Ντινόπουλος ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ.

    https://www.youtube.com/watch?v=0noCD9aVsnc

    «Σε οποιαδήποτε χώρα και αν εγκαταστάθηκαν οι εβραίοι σε μεγάλο αριθμό, κατέβασαν το επίπεδο της ηθικής…»
    Βενιαμίν Φραγκλίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΝΑΡΞΙΣ ΔΙΚΗΣ. ΣΩΡΡΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΕ ΕΓΕΡΘΗΤΙ.....ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΕΔΡΕ....ΤΙ ΓΛΩΣΣΑ ΟΜΙΛΕΙ?....ΓΥΦΤΙΚΑ....ΚΑΛΩΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ....ΜΟ? ΑΛΕ ΚΑΤΕ ΛΑΤΣΟ? ΛΑΤΣΟ ΣΟΥΛΑΤΣΟ....ΩΧΧΧ ΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ Ο ΓΥΦΤΟΣ...ΟΡΓΑΝΟ? ...ΔΙΑΤΑΞΤΕ ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΕΔΡΕ....ΑΡΧΙΣΕΤΟΝ ΣΤΑ ΣΚΑΜΠΙΛΙΑ....ΧΛΛΑΑΤΣ ΧΛΟΥΥΣΤΣ ΧΛΑΤΣΣ...ΚΑΛΑ ΚΑΛΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΜΙΛΑΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΙΛΑΩ.....ΑΑΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑΑΑΑΑΑΑ ΤΣΑΠΟΕΛΟΦΑΓΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΤΣΙ?....ΑΑΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑΑΑΑΑΑΑ ΓΕΛΩΤΑΣ...

      Διαγραφή
  2. Giannis, το μουστάκι το έκοψες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΩΣΕ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΡΑΒΒΙΝΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΕ ΤΟΝ,ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ ΑΝ ΕΒΓΑΛΕ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ,ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ..!!!

      ΕΣΥ ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ,ΕΒΓΑΛΕΣ??

      Διαγραφή
    2. Giannis, γιατί δεν απαντάς ποτέ στις ερωτήσεις Εβραίων; Αν θέλεις πάντως να σου δώσω λίγο από το δικό μου.

      Διαγραφή
  3. Ο μεγαλητερος εκμεταλευτης του ψυχισμου του λαου ήταν ο περιβοητος Στέλιος.στην αρχή οι εταιριες έγραφαν πάνω στην φωνή του και κονομουσαν όλοι,τα τραγούδια γεμάτα κλάμα.γκρινια,απελπισία,μάνα γιατι με γενησες,κακουργα ξενητια,τα μουτζουυρωμενα χέρια κλπ,τραγούδια που δεν είχαν το στοιχείο της διασκεδασης μέσα τους αλλά την απελπησια να πίνεις κρασί και να κόβεις τις φλεβες σου.δεν ήταν σαν τους μεγάλους διασκεδαστες ερμηνευτές,Περπινιάδη,Γαβαλά,πολύ Πάνου,ζαγοραιο,Ρίτα.αργοτερα όταν άρχισαν να ξεπερνιονται τα τραγουδια της κλαψας ήλθαν και οι συγκρουσεις,τα βάζει με τις εταιρείες.κανει δισκογραφικη δική του,πέφτει έξω,κάνει το ούζο υπάρχω πέφτει έξω,κατάλαβε ότι δεν είχε μέλλον,του χρειαζόταν ένας μύθος,ο μυθος του κινηγημενου,τον έπλασε και πορευτικε έτσι μέχρι το τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΧΙ ΑΒΡΑΑΜ,ΗΤΑΝ Ο ΕΚΦΡΑΣΤΗΣ ΕΝΟΣ ΠΟΝΕΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΜΕΝΟΥ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΟΣΟ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΤΟΥ ΤΟΝ ΕΚΡΥΒΑΝ,ΓΕΝΕΕΣ ΗΡΘΑΝ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ, ΣΤΙΣ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΠΕΡΝΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΨΩΡΟΚΩΣΤΑΙΝΑΣ...

      ΑΦΗΣΕ ΗΣΥΧΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΑΘΑΝΑΤΟ ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ...

      Διαγραφή
    2. ΤΣΑΠΕΛΟΠΟΥΣΤΑ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΙΤΗΡΙΟΥ ΕΦΤΑΣΕΣ? ΑΝΤΕ ΔΙΑΒΑΖΕ ΕΝΤΑΤΙΚΑ 21.000 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΙΣΟΒΙΑ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΑ ΚΩΛΟΒΑΡΔΟΥΛΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΖΟΡΙΚΑ ΧΤΙΚΙΑΡΗ 10αρικοφαγε ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙΣ 150αρικα ΝΑ ΑΡΠΑΖΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΒΓΑΛΕΙΣ. ΜΟΝΟ ΚΥΑΛΙΑ ΘΑ ΑΡΠΑΖΕΙΣ ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΑΛΗΤΑΡΑ ΤΣΑΠΕΛΟΓΥΦΤΕ..

      Διαγραφή
  4. Καλα τι σοι λαος είναι αυτος που είναι συνέχεια προδομένος,πονεμένος,ριγμενος,απελπισμενος?είναι υβρίδιο?κλώνος?δουλεύει την χείρα με τα πέντε ορφανά?αχρηστος?ανίκανος?ρουφιανος?τεμπέλης? Κλπ ή όλα αυτά μαζι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. O ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ Ο
    ΚΥΡΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΙΝΑΙ
    Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Ο
    ΟΠΟΙΟΣ ΖΗΤΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ
    ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΣΕ
    ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΝΕ
    ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΙΚΡΟΙ
    ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ.

    ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
    ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
    Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΖΗΤΑ ΝΑ ΜΗΝ
    ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΤΡΗΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ,
    ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ
    ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ
    ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ.


    ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΡΕ ΠΟΥ
    Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ,
    ΚΑΘΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
    ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ,
    ΜΑΘΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
    ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΩ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΜΑΣ
    ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΤΑ ΥΨΗ.


    ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΗΓΑΝ ΣΤΑ ΚΑΤΑΧΗΤΙΚΑ,
    ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΠ,
    ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ,
    ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ.

    ΟΝΤΟΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ Η
    ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
    ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


Υγεια

[Υγεία][threecolumns]

Αρθρα Αναγνωστων

[Άρθρα Αναγνωστών][twocolumns]

Πολιτικη

[Πολιτικά][threecolumns]

Οικονομικα

[Οικονομικά][threecolumns]

Περιεργα - Απιστευτα

[Περίεργα - Απίστευτα][bsummary]
Loading...

Μυστηρια

[Μυστήρια][bsummary]

Αρχαια Ελλαδα

[Αρχαία Ελλάδα][twocolumns]

Life Style

[Life Style][bsummary]