Κυριακή, 30 Ιουλίου 2017

30 μέρες όλοι οι μήνες,και 5 (ή 6) επακτές μέρες

Tου Θωμά Ακρωτηριανάκη

Ας αλλάξει το μέγεθος των 12 ημερολογιακών μηνών,ώστε όλοι να έχουν
30 μέρες,και να προστεθούν μεταξύ Ιούλη και Αυγούστου 5 λευκές,επακτές
μέρες,6 στα δίσεκτα έτη.
Οι επακτές μέρες (διεθνώς epact days) διακρίνονται
σε πρώτη,δεύτερη,τρίτη κτλ επακτή.Στη συντομογραφία οι επακτές μπορούν
να συμβολιστούν με "ε" ή "e",π.χ. 4-ε-2030 σημαίνει 4η επακτή του έτους
2030.Αυτές οι επακτές μέρες θ' αντιστοιχούν,με το σημερινό ημερολόγιο,σε
30 Ιούλη έως 3 Αυγούστου,στα δε δίσεκτα έτη σε 29 Ιούλη έως 3 Αυγούστου,
δηλαδή σε  κορυφαίες μέρες θερινής ραστώνης,πράγμα ταιριαστό με την
αίσθηση της ροής του χρόνου και δημοφιλές. Πρωτοχρονιά η ίδια,η 1η Γενάρη,
διατηρούνται οι μέρες της εβδομάδας,και ο κανόνας προσδιορισμού των
δισέκτων ετών.Τώρα έχουμε 7 μήνες 31 ημερών,1 μήνα 28 ημερών (29 στα
δίσεκτα) και 4 μήνες 30 ημερών,πράγμα ανώμαλο,αφύσικο,και προβληματικό,
ως προς την εργασία,τη μισθοδοσία  και την οικονομική δραστηριότητα,και
γενικά υποσυνείδητα ενοχλητικό.Το σύστημα 12 μηνών 30  ημερών και 5
επακτών ημερών (6 στα δίσεκτα) υπήρχε στο αρχαίο ημερολόγιο της
Αλεξάνδρειας,στο Γαλλικό Δημοκρατικό ημερολόγιο της περιόδου 1793-1805,
μάλιστα λαϊκά λέγανε τις επακτές μέρες «ξεβράκωτες»,και υπάρχει στο σημερινό
ημερολόγιο της Εκκλησίας των Κοπτών και των Αιθιόπων.Θεωρώ μάλιστα ότι
κάλλιστα κάποιος Πάπας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας μπορεί να ευνοήσει
μια τέτοια ημερολογιακή αλλαγή,όπως και κάποιος Οικουμενικός Πατριάρχης
(ειρήσθω δε εν παρόδω ότι η εμμονή να μην αλλάξει το ημερολόγιο,δηλαδή η
ημερολογιολατρία αποτελεί αίρεση,για την Εκκλησία). Οι ημερολογιακές αλλαγές
είναι αρμοδιότητα του ΟΗΕ.

28 σχόλια :

  1. Δουλειά δεν είχε ο έξω από δω και ... τα παιδιά του !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμε 30 Ιουλίου 2017 - 10:50 μ.μ.
    «(ειρήσθω δε εν παρόδω ότι η εμμονή να μην αλλάξει το ημερολόγιο,δηλαδή η
    ημερολογιολατρία αποτελεί αίρεση,για την Εκκλησία)»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λύση χωρίς επακτές ημέρες :
    7 μήνες με 30 μέρες και 5 με 31.Στα δίσεκτα 6 με 31 και 6 με 30.
    Πιο συγκεκριμμένα :
    Ο Φλεβάρης πάντα με 30 μέρες,το ίδιο και ο Γενάρης.
    Ο δε Μάρτης 30 μέρες στα κοινά έτη και 31 στα δίσεκτα.
    Οι άλλοι μήνες ως έχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε 31 Ιουλίου 2017 - 11:26 π.μ.
    Καλή η προσπάθειά σου λύσης,χωρίς επακτές μέρες και με μήνες μόνο 30 ή 31 ημερών.
    Όμως οι επακτές της πρότασης της ανάρτησης δεν ενοχλούν καθόλου,διότι είναι
    μέσα στο αποκορύφωμα της θερινής ραστώνης,και η ωφέλειά τους είναι μέγιστη,
    δίνουν 12 μήνες των 30 ημερών.Ε,και το ημερολόγιο πρέπει να πηγαίνει διακοπές
    για 5 (ή 6) μέρες το χρόνο...Πολύ προτιμότερη λοιπόν η πρόταση της ανάρτησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στον Άρη το έτος έχει 669 αρειανές μέρες,οπότε οι 12 αρειανοί μήνες έχουν 55 αρειανές μέρες
    έκαστος και υπάρχουν και 9 επακτές μέρες (ή,αλλιώς,9 μήνες των 56 αρειανών ημερών και 3 των 55).
    Τα "δίσεκτα" αρειανά έτη έχουν μια μέρα αρειανή λιγότερη,δηλαδή 668 αρειανές μέρες και
    είναι περίπου 2 "δίσεκτα" σε 5 έτη.
    Βλέπε : https://en.wikipedia.org/wiki/Timekeeping_on_Mars

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εχετε πολύ πλάκα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας γίνει πρώτα η ευκολότερη μεταρρύθμιση του
    σχόλιου του Ανώνυμου 31 Ιουλίου 2017 - 11:26 π.μ.,
    να καταργηθεί ο Κουτσοφλέβαρος,ε,και μετά εν καιρώ
    η μεταρρύθμιση της ανάρτησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Θεός θέλει όλους τους μήνες ίσους,με τον ίδιο αριθμό ημερών,
    δεν ευλογεί τις ανισότητές τους στο Ρωμαϊκό Αυτοκρατορικό Ημερολόγιο
    του Ιουλίου Καίσαρος.Οι δε επακτές είναι η διαδικασία ανανέωσης της μετάβασης
    από τον έναν χρόνο στον άλλο,κι ας μην είναι Πρωτοχρονιά η 1η Αυγούστου,
    και αυτό λειτουργεί καλύτερα με τις επακτές στο αποκορύφωμα της
    θερινής ραστώνης,ή όπως στο ημερολόγιο των Κοπτών με επακτές
    επίσης σε σχεδόν εξίσου καλή τέτοια εποχή : 6-10 Σεπτέμβρη,αλλά και στο
    τέλος του έτους τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ας υιοθετήσουμε το ημερολόγιο των Κοπτών στη θέση του Γρηγοριανού.Όμως ο αριθμός των επακτών να είναι 6,αντί
    για 5,όταν και μόνο όταν είναι οι πρώτες επακτές πριν από 29η Φλεβάρη Γρηγοριανού έτους.Επίσης να ονομάζεται «Σεπτέβρης» ο μήνας μετά τις επακτές,και συνακόλουθα οι άλλοι μήνες.Πρώτος μήνας του έτους ο έτσι οριζόμενος «Γενάρης» που η πρώτη μέρα του να είναι η πρωτοχρονιά και που περίπου αντιστοιχεί στη 9η Γενάρη του Γρηγοριανού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμε 1 Αυγούστου 2017 - 7:09 μ.μ.

    Δεν είναι καλή η πρότασή σου,διότι μ' αυτή εισάγεις μεγάλες παρεκκλίσεις από το Γρηγοριανό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. H 1η Γενάρη,πρωτοχρονιά και στο Γρηγοριανό ημερολόγιο και στο προτεινόμενο
    από την ανάρτηση,είναι η ίδια μέρα,και δεν είναι τυχαία ή αυθαίρετη μέρα.
    Είναι η μέρα που ώρα τοπικού μεσημβρινού 00.00 (με ανακρίβεια μικρότερη από 2 λεπτά)
    μεσουρανεί ο ΣΕΙΡΙΟΣ,το πιο λαμπρό αυτόφωτο ουράνιο σώμα μετά τον ήλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχετικά με το εορτολόγιο της Εκκλησίας :
    Οι εορτές να εορτάζονται την αντίστοιχη μέρα στο προτεινόμενο ημερολόγιο της ανάρτησης,όταν
    το έτος έχει 365 μέρες,δηλαδή μια γιορτή που είναι π.χ. η 153η μέρα έτους 365 ημερών,να
    παραμείνει 153η στο προτεινόμενο ημερολόγιο.Οι εορτές δεν αλλάζουν όταν το έτος έχει 366 μέρες, και ειδικά για τους ο Αγίους της 29ης Φεβρ. να μεταφεθεί η εορτή τους στην τελευταία επακτή,είτε έχει το έτος 365 μέρες,είτε 366.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τις καλύτερες επακτές ημέρες,δηλαδή τις πιο κοντά στο αποκορύφωμα
    της θερινής ραστώνης,έχει το προτεινόμενο ημερολόγιο της ανάρτησης,
    με επακτές τις δύο (τις τρεις στα δίσεκτα) τελευταίες μέρες του Ιούλη
    και τις τρεις πρώτες του Αυγούστου του Γρηγοριανού.
    Μετά έρχεται το Κοπτικό με επακτές 6-10 (11 στα δίσεκτα) Σεπτέμβρη
    του Γρηγοριανού.
    Και πιο μετά το Γαλλικό Δημοκρατικό με επακτές 18-22 (στα δίσεκτα 17-22)
    Σεπτέμβρη του Γρηγοριανού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. (συνέχεια προηγούμενου σχολίου)
    Το προτεινόμενο ημερολόγιο της ανάρτησης δεν υπερέχει έναντι του Κοπτικού και του Γαλλικού Δημοκρατικού,μόνο ως προς τις επακτές,αλλά και διότι παρεκκλίνει λίγο από το Γρηγοριανό,ενώ
    το Κοπτικό παρεκκλίνει πολύ και το Γαλλικό Δημοκρατικό πάρα πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το ημερολογιακό σύστημα,12 μήνες των 30 ημερών και 5 (6 στα δίσεκτα) επακτές μέρες
    κατάγεται από την Ελληνιστική Αίγυπτο (238 π.Χ.).
    Γι' αυτό,ίσως,στο Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Αλεξανδρείας να είναι,σχετικά με αυτό
    το ημερολογιακό σύστημα,πιο δεκτικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διά τις χριστολογικές απόψεις των Κοπτών (πολύ πειστικές) δες :
    http://www.copts-greece.com/Greek/coptic%20history.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. [συνέχεια προηγούμενου σχολίου] :
    Ας ενωθεί η Ορθόδοξη Εκκλησία με την Κοπτική Εκκλησία.
    Και ας υιοθετήσουν το ημερολόγιο της ανάρτησης ως Ενωτικό Ημερολόγιο
    (η χρονολογία,ότι δηλαδή φέτος είναι 2017,να είανι της Ορόδοξης,η Παγκόσμια
    χρονολογία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ξαναγράφω χωρίς λάθη πληκτρολογικά :
    [συνέχεια προηγούμενου σχολίου] :
    Ας ενωθεί η Ορθόδοξη Εκκλησία με την Κοπτική Εκκλησία.
    Και ας υιοθετήσουν το ημερολόγιο της ανάρτησης ως Ενωτικό Ημερολόγιο
    (η χρονολογία,ότι δηλαδή φέτος είναι 2017,να είναι της Ορθόδοξης,η Παγκόσμια
    χρονολογία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. To ημερολόγιο της ανάρτησης είναι από τα ημερολόγια που έχουν 12 μήνες των 30 ημερών
    και 5 επακτές μέρες (6 στα δίσεκτα--με κανόνα δισέκτων του Γρηγοριανού,και χρονολογία
    του Γρηγοριανού) το πιο κοντινό στο Κοπτικό ημερολόγιο.
    Είναι λοιπόν ένα υβρίδιο Γρηγοριανού και Κοπτικού ημερολογίου,
    ένα Ενωτικό μέσο μεταξύ Ορθόδοξης και Κοπτικής Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Επαναλαμβάνω σωστά («...το πιο κοντινό στο Γρηγοριανό...»,όχι στο Κοπτικό,όπως έγραψα από
    λάθος πληκτρολόγησης).
    ==========================
    To ημερολόγιο της ανάρτησης είναι από τα ημερολόγια που έχουν 12 μήνες των 30 ημερών
    και 5 επακτές μέρες (6 στα δίσεκτα--με κανόνα δισέκτων του Γρηγοριανού,και χρονολογία
    του Γρηγοριανού) το πιο κοντινό στο Γρηγοριανό ημερολόγιο.
    Είναι λοιπόν ένα υβρίδιο Γρηγοριανού και Κοπτικού ημερολογίου,
    ένα Ενωτικό μέσο μεταξύ Ορθόδοξης και Κοπτικής Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Από το http://www.copts-greece.com/Greek/coptic%20history.pdf
    «Η Κοπτορθόδοξη αντίληψη για τη φύση του Χριστού :
    Η φύση του Χριστού είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα,που προκάλεσε σοβαρές διαφωνίες μέσα στην
    Εκκλησία κατά τον πέμπτο αιώνα,το 451 μ.Χ. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός είναι ο Θεός ο ίδιος,ο
    Ενσαρκωμένος Λόγος,που έλαβε μια τέλεια ανθρωπότητα. Η θεία Του φύση είναι μία με την
    ανθρώπνή Του φύση αχωρίστως,ασυγχύτως,αδιαρέτως και ατρέπτως.«Και αναντίρρητα,το
    μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα»(Τιμόθεος Α' 3.16).
    Αυτή η ένωση είναι μόνιμη πάντοτε αδιαίρετη και αχώριστη,λέμε στη λειτουργία ότι η
    Θεότητά Του δεν χωρίστηκε από την ανθρωπότητά Του ούτε για ένα λεπτό,ούτε «εν ριπή
    οφθαλμού».Η θεία φύση ενώθηκε με την ανθρώπινη,την οποία προσέλαβε από την Παρθένο
    Μαρία με την επενέργεια του Αγίου Πνεύματος.Το Άγιο Πνεύμα εξάγνισε και καθηγίασε την
    κοιλιά της Παρθένου,έτσι ώστε το Παιδί που θα γεννούσε,δεν θα κληρονομούσε τίποτα από
    το προπατορικό αμάρτημα.Συνέπεια της ένωσης των δύο φύσεων,της θείας και της ανθρώπινης
    στην κοιλιά της Παρθένου ήταν ο σχηματισμός μιας φύσης εκ των δύο.«Μιας φύσης του Θεού
    Λόγου σεσαρκωμένη»,όπως έλεγε ο Άγιος Κύριλλος.Η έκφραση «Μία Φύση» δεν δηλώνει μόνο
    τη θεία φύση,ή μόνο την ανθρώπινη φύση χωριστά,αλλά δηλώνει την ένωση των δύο φύσεων
    σε Μία Φύση,που είναι «η φύση του Ενσαρκωμένου Λόγου».Είναι δηλαδή,μία φύση (μια οντότητα),
    αλλά έχει όλες τις ιδιότητες της θείας φύσης και όλες εκείνες της ανθρώπινης.Η θεία φύση δεν
    αναμείχθηκε με την ανθρώπινη,ούτε ανακατεύτηκε με αυτή.Επίσης,η θεία φύση δεν μετατράπηκε
    σε ανθρώπινη,ούτε η ανθρώπινη σε θεία,αλλά η ένωσή τους οδήγησε στην Ενότητα της Φύσης».
    Πιο κάτω : «Η αίρεση του Ευτυχούς (ευτυχιανισμός)» πίστευε πως η ανθρώπινη φύση
    απορροφήθηκε και διαλύθηκε στη θεία φύση.Αναθεματίστηκε από τον Άγιο Διόσκουρο πρώτα,μετά
    καταδικάστηκε από τη σύνοδο της Χαλκηδόνας το 452 μ.Χ. * Ακολουθώντας την ίδια τάση,ο Λέων,
    επίσκοπος Ρώμης παρέθεσε τον περίφημο Τόμο του,που απορρίφθηκε από την Κοπτική Εκκλησία,
    λόγω του ότι ο διαχωρισμός των δύο φύσεων άρχισε να γίνεται περισσότερο ορατός και προκάλεσε
    την εξορία του Άγιου Διόσκουρου Αλεξανδρείας.Όμως η σύνοδος τον αποδέχτηκε...».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Έλεγε ο Ευτυχής :
    PG 45, 1276 D :
    «η δε προσληφθείσα της ανθρωπίνης φύσεως απαρχή υπό της παντοδυνάμου θεότητας,
    ως αν είποι τις εικόνι χρώμενος,
    οίόν τις σταγών όξους απείρω πελάγει κατακραθείσα,
    έστι μεν εν θεότητι,ου μην εν τοις ιδίοις αυτής ιδώμασιν».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. [συνέχεια προηγούμενου σχολίου]
    Οι Κόπτες όχι μόνο απέρριψαν,αναθεμάτισαν τον
    Ευτυχή,αλλά και επαίρονται ότι το έκαναν πριν
    το κάνει η Σύνοδος της Χαλκηδόνας του 451,βλέπε
    σχόλιο Ανώνυμου 4 Αυγούστου 2017 - 11:56 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. To χριστολογικό δόγμα που μισούν πιο πολύ οι σιωνιστές
    είναι αυτό του Ευτυχούς :
    ότι η ανθρώπινη φύση του Χριστού απορροφήθηκε και διαλύθηκε στη θεία φύση Του,
    ωσάν σταγόνα ξυδιού στον άπειρο ωκεανό (η μεταφορά αυτή είναι του Ευτυχούς).
    [Πάντως σήμερα η Επιστήμη έχει μετρήσει πόσες σταγόνες είναι
    όλοι οι ωκεανοί,είναι τρισεκατομμύριες τρισεκατομμυρίων]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. [συνέχεια προηγούμενου σχολίου]
    Aπό https://en.wikipedia.org/wiki/Ocean
    ο όγκος όλων των ωκεανών είναι
    1 δισεκατομμύριο 335 εκατομμύρια κυβικά χιλιόμετρα ,
    = 1,335 τρισεκατομμύρια τριεκατομμυρίων κυβικά εκατοστά.
    Αν πούμε ότι κάθε κυβικό εκατοστό έχει 12 σταγόνες,τότε
    όλοι οι ωκεανοί είναι περίπου
    1,6 τρισεκατομμύρια τρισεκατομμυρίων σταγόνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Eπαναλαμβάνω σωστά,διότι από λάθος πληκτρολόγησης
    έβαλα υποδιαστολή,το σωστό είανι 16 τρισ. τρισ. (όχι 1,6)
    =================================================
    [συνέχεια προηγούμενου σχολίου]
    Aπό https://en.wikipedia.org/wiki/Ocean
    ο όγκος όλων των ωκεανών είναι
    1 δισεκατομμύριο 335 εκατομμύρια κυβικά χιλιόμετρα ,
    = 1,335 τρισεκατομμύρια τριεκατομμυρίων κυβικά εκατοστά.
    Αν πούμε ότι κάθε κυβικό εκατοστό έχει 12 σταγόνες,τότε
    όλοι οι ωκεανοί είναι περίπου
    16 τρισεκατομμύρια τρισεκατομμυρίων σταγόνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος 5 Αυγούστου 2017 - 9:00 π.μ. :
    «To χριστολογικό δόγμα που μισούν πιο πολύ οι σιωνιστές
    είναι αυτό του Ευτυχούς :
    ότι η ανθρώπινη φύση του Χριστού απορροφήθηκε και διαλύθηκε στη θεία φύση Του,
    ωσάν σταγόνα ξυδιού στον άπειρο ωκεανό (η μεταφορά αυτή είναι του Ευτυχούς)».
    Άρα εκ των πραγμάτων γίνομαι ωσάν Ευτυχιανός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΟΥ ΟΙ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΙ ΜΗΝΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 12 ΚΑΙ ΙΣΟΙ,ΔΗΛΑΔΗ 12 Χ 30

    (ΟΙ 5-6 ΕΠΑΚΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ,ΤΟ ΝΕΟ ΣΕΡΙ 12 ΜΗΝΩΝ
    ΤΩΝ 30 ΗΜΕΡΩΝ,Ο ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή