Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2016

Κατάργηση του Κουτσοφλέβαρου, και χωρίς πρόβλημα στο εορτολόγιο


Του Θωμά Ακρωτηριανάκη

Είμαι υπέρ της κατάργησης του Κουτσοφλέβαρου...
Ας πάψει να είναι "κουτσός",μικρός μήνας ο Φλεβάρης κι ας γίνει κανονικός,έχοντας πάντα 30 μέρες.Και ο Γενάρης ας έχει πάντα 30 μέρες.Ο δε Μάρτης 30 μέρες στα κοινά έτη και 31 στα δίσεκτα.Οι άλλοι μήνες ως έχουν. Πρόκειται για μια δημοφιλή μικροαλλαγή του ημερολογίου μας. Ας υλοποιηθεί. Υ.Γ. Και δεν προκαλεί πρόβλημα στο εορτολόγιο της Εκκλησίας,διότι π.χ. κάλλιστα μπορούν να εορτάζονται οι Άγιοι της 31ης Μαρτίου (όταν το έτος δεν έχει 31η Μαρτίου,δηλαδή όταν είναι κοινό και όχι δίσεκτο) στις 30 Μαρτίου και οι της 31ης Ιανουαρίου στις 30 Φεβρουαρίου (ώστε η 30ή Φεβρουαρίου να μη μείνει κενή).

31 σχόλια :

  1. το μνημονιο θα καταργηθει?
    και για τον φλεβαρη στα παπαρια μας ρε βλακα αντε παιξε με τα ημερολογια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν θα πληρώσεις την κάρτα απεριορίστων διαδρομών
      του Φεβρουαρίου,θα καταλάβεις το λάθος σου

      Διαγραφή
  2. Ούτε αυτή την «καινοτομία» δεν μπορεί να κάνει το
    υπερσυντηρητικό ιερατείο,σκέψου στ' άλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη βλέπεις τα πράγματα σαν να
      είναι απόλυτα αμετάβλητα κρύσταλλα !

      Διαγραφή
  3. ΓΙΑ ΔΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ :
    Η κορυφαία εβδομάδα της ανοιξιάτικης ανάστασης της Φύσης είναι η τρίτη εβδομάδα τ' Απρίλη,
    διότι είναι η εβδομάδα του έτους που έχει τη μεγαλύτερη αύξηση της ιστορικής μέσης θερμοκρασίας σε σχέση με την προηγούμενη.
    Άρα λοιπόν υποστηρίζω την εξής αλλαγή του χριστιανικού Πασχαλίου :
    ΠΑΣΧΑ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ.

    -----------------------------------

    ΣΤΟ ΔΕ ΝΟΤΙΟ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟ,ας γιορτάζεται το Πάσχα 26 Κυριακές μετά,για να είναι και κει ίδια Άνοιξη.Έτσι,όταν το Πάσχα είναι Ν Απριλίου,στο νότιο ημισφαίριο είναι (Ν-1) Οκτωβρίου.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η πρωτοχρονιά του ημερολογίου μας,η 1η Γενάρη,(με ή χωρίς τη μικροαλλαγή που προτείνει
    η ανάρτηση) δεν είναι μια τυχαία,αυθαίρετη μέρα.Η 1η Γενάρη είναι η μοναδική ημερομηνία που ο Σείριος μεσουρανεί μεσάνυχτα,δηλαδή ώρα 00.00 (με βάση την ώρα του τοπικού μεσημβρινού,και όχι της ζώνης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επιτέλους!!!!!!
    Να και μια σοβαρή πρόταση!!!
    Πως το σκέφτηκες βρε μπαγάσα;
    Να σε πάρει σύμβουλο ο Πρωθυπουργός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι βρε ο Πρωθυπουργός,αλλά ο Αρχιεπίσκοπος
      να τον πάρει σύμβουλο !

      Διαγραφή
    2. Τέτοιοι σύμβουλοι υπάρχουν σε σχετικά τμήματα του Βατικανού.

      Διαγραφή
  6. Η ιδέα αυτή που γράφεται στην ανάρτηση θ' αρέσει στον πρώτο Ιησουίτη Πάπα της Ιστρρίας,τον Φραγκίσκο (Α').Να δεις ότι η ιδέα αυτή θα υλοποιηθεί και στη Δύση και στην Ανατολή !
    Ειρήσθω δε εν παρόδω ότι η Κωνσταντινούπολη και η Αγ.Πετρούπολη δεν είναι στην Ανατολή,ούτε στη Δύση,αλλά στο Κέντρο,διότι οι μισές εκτάσεις του Κόσμου είναι ανατολικά και οι άλλες μισές,ίσης έκτασης,δυτικά.Εξού και ο Δικέφαλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. O Πάπας Φραγκίσκος εκλέχτηκε Πάπας στις 13 Μαρτίου του 2013,ημέρα Τετάρτη.
    Με το προτεινόμενο ημερολόγιο της ανάρτησης ήταν Τετάρτη 12 Μαρτίου 2013.
    Και στις δύο περιπτώσεις,την 72α μέρα του 2013.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ημερομηνία εκλογής του επόμενου Πάπα,οψέποτε γίνει,
      θα είναι με ημερολόγιο με Φλεβάρη 30 ημερών,και θα
      έχει τη μορφή 6 30ρηδες μήνες,5 31άρηδες,και έναν με
      30 στα κοινά και 31 στα δίσεκτα.

      Διαγραφή
    2. Οι Καθολικοί με επικεφαλής τον Πάπα της Ρώμης έχουν αξιοθαύμαστα μεγαλύτερη ευφυή ευελιξία,δεν κολλάνε σε βλαπτικά πράγματα (όπως είναι η εμμονή ότι ο Φλεβάρης
      πρέπει να μείνει πάντα με 28/29 μέρες,να μην πάει ποτέ στις 30)

      Διαγραφή
    3. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος γεννήθηκε στις
      29 Φεβρουαρίου 1940 (ημέρα Πέμπτη,και δη Τσικνοπέμπτη).
      Με δε το προτεινόμενο ημερολόγιο της ανάρτησης ήταν
      30 Φεβρουαρίου 1940.
      Και στις δυο περιπτώσεις ήταν η 60ή μέρα του 1940.

      Διαγραφή
    4. Αγαπητέ σχολιαστά Ανώνυμος1 Οκτωβρίου 2016 - 11:43 π.μ.
      Ε,και οι ευφυέστεροι μέσα στους ευφυέστερους και οι πιο
      μη κολλητικοί στους μη κολλητικούς σε βλαπτικά πράγματα
      είναι οι Ιησουίτες.Και όπως ήδη έχει γραφτεί σ' αυτά τα
      σχόλια,ο Πάπας Φραγκίσκος είναι ο πρώτος Ιησουίτης Πάπας
      της Ιστορίας.

      Διαγραφή
    5. Οι Ιησουίτες είναι οι MVP (=Most Valuable Players)
      της Καθολικής Εκκλησίας.

      Διαγραφή
  8. ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΛΥΣΗ ΤΥΠΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΩΝ ΚΟΠΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΚΑΤΩ .

    [ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ,ΘΕΛΩ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΥΤΣΟΥΦΛΕΒΑΡΟΥ,
    5 ΜΗΝΕΣ ΜΕ 31---6 ΜΗΝΕΣ ΜΕ 30---ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΜΕ 30 ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ,31 ΣΤΑ ΔΙΣΕΚΤΑ],
    ===================================
    Ας δεχτούμε ημερολόγιο ωσάν των Κοπτών

    12Χ30 +5 [ή 6]


    Είμαι υπέρ της ομοιομορφίας των μηνών.Όλοι οι μήνες να έχουν 30 μέρες
    και στο τέλος 5 επακτές ημέρες ή 6,στα δίσεκτα έτη,όπως συμβαίνει στο
    ημερολόγιο των χριστιανών Κοπτών,το οποίο ημερολόγιο είναι καταγωγής
    αρχαίας ελληνικής,αλεξανδρινής. Πρωτοχρονιά δε να παραμείνει η 1η Ιανουαρίου.
    Πιστεύω ότι η ιδέα αυτή για αλλαγή του ημερολογίου είναι έντανα δημοφιλής.
    Υ.Γ. Δεν προκύπτει πραγματικό πρόβλημα στο εορτολόγιο της Εκκλησίας.
    Μια εορτή που είναι Ν μέρες μετά την πρωτοχρονιά της 1ης Ιανουαρίου
    στο σημερινό ημερολόγιο να εορτάζεται πάλι Ν μέρες μετά την πρωτοχρονιά
    της 1ης Ιανουαρίου στο προτεινόμενο ημερολόγιο.Να μετρούνται στις Ν μέρες
    μετά και τυχόν 29η Φεβρουαρίου-------Άλλη σχετική σκέψη : Να εορτάζονται οι
    εορτές στην ίδια ονομαστική ημερομηνία,και συμπληρωματικά,εορτή της
    31ης Ιανουαρίου να πηγαίνει στην 1η Επακτή,της 31ης Μαρτίου στη 2α Επακτή,
    της 31ης Μαΐου στην 3η Επακτή,της 31ης Ιουλίου στην 4η Επακτή,της 31ης
    Αυγούστου στην 5η Επακτή,της 31ης,Οκτωβρίου στην 6η Επακτή,και αν δεν
    υπάρχει 6η Επακτή,στην 5η Επακτή,και της 31ης Δεκεμβρίου στην
    30ή Φεβρουαρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια άλλη λύση,όχι τόσο καλή,αλλά με δίσεκτη μέρα,όταν τέτοια υπάρχει,
    την τελευταία του έτους είναι η ακόλουθη.
    Γενάρης 30,Φλεβάρης 30,Δεκέμβρης 30/31.ΟΙ άλλοι μήνες ως έχουν.
    Οι εκκλησιαστικές εορτές της 31ης Δεκέμβρη,όταν το έτος είναι κοινό,ας μεταφέρονται
    στις 30 Δεκέμβρη.Της δε 31ης Γενάρη στις 30 Φλεβάρη.
    Το 2100 δεν θα είναι δίσεκτο,πράγμα που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στα ηλεκτρονικά συστήματα.Σε τέτοια περίπτωση είναι καλύτερα,όταν υπάρχει δίσεκτη μέρα,να είναι η τελευταία τους έτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λάθος μου το προηγούμενο σχόλιό μου Ανώνυμος30 Σεπτεμβρίου 2016 - 10:26 μ.μ.
      Η μετάθεση της δίσεκτης μέρας στο τέλος του έτους απλά μεταθέτει το πρόβλημα κατά 10 μήνες.Άσε που έως τη Δευτέρα 1 Μάρτη 2100 τα ηλεκτρονικά συστήματα θα έχουν προ
      πολλού τελειοποιηθεί και θα δείξουν σωστά αυτή την ημερομηνία (του ισχύοντος
      ημερολογίου) και δεν θα δείξουν λαθεμένα Δευτέρα 29 Φλεβάρη 2100.
      Ανάρτηση και πάλι ανάρτηση λοιπόν.

      Διαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στα μεν κοινά έτη το προτεινόμενο ημερολόγιο της ανάρτησης διαφοροποιείται από το ισχύον
    κατά μία μέρα για 60 μέρες (προπορεύεται κατά μία μέρα για 29 μέρες και υστερεί κατά
    μία μέρα,για 31 μέρες) και ταυτίζεται μαζί του για 305 μέρες.
    Στα δε δίσκετα έτη το προτεινόμενο ημερολόγιο της ανάρτησης διαφοροποιείται από το
    ισχύον κατά μία μέρα (προπορεύεται) για 30 μέρες και ταυτίζεται μαζί του για 336 μέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μια άλλη λύση,με ακόμα λιγότερες αλλαγές,από την πρόταση της ανάρτησης :

    Φλεβάρης 29 στα κοινά και 30 στα δίσεκτα (δεν μου αρέσει αυτή η λύση),
    Γενάρης 30,και οι άλλοι μήνες ως έχουν.
    Οι εορτές της 31ης Γενάρη πάνε στην τελευταία μέρα του Φλεβάρη.
    Ας γίνει αυτή η αλλαγή για 50 χρόνια,και μετά ας γίνει η αλλαγή της ανάρτησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανακαλώ το σχόλιό μου
      Ανώνυμος 7 Οκτωβρίου 2016 - 12:08 μ.μ.
      Εδώ και τώρα,hin et nunc,από το 2017 ει δυνατόν,
      να εφαρμόζεται η ημερολογιακή αλλαγή της ανάρτησης.

      Διαγραφή
  14. Η αστρονομικά ορθότερη λύση για 6 μήνες 30άρηδες,5 μήνες 31άρηδες,και 1 μήνας 30 στα κοινά και 31 στα δίσεκτα έτη είναι :
    31 : Μάης,Ιούνης,Ιούλης,Αύγουστος,Σεπτέμβρης
    30 στα κοινά και 31 στα δίσεκτα : Απρίλης
    30 : Γενάρης,Φλεβάρης,Μάρτης,Οχτώβρης,Νοέμβρης,Δεκέμβρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. (~περίπου)
    Ζωδιακό Ημερολόγιο

    Πρωτοχρονιά την εαρινή ισημερία.
    Οι 12 μήνες :
    1."Κριός"
    2."Ταύρος"
    3."Δίδυμοι"
    4."Καρκίνος"
    5."Λέων"
    6."Παρθένος"
    7."Ζυγός"
    8."Σκορπιός"
    9."Τοξότης"
    10."Αιγόκερως"
    11."Υδροχόος"
    12."Ιχθύες"
    6 μήνες με 30 μέρες,5 με 31,1 με 30 στα κοινά και 31 στα δίσεκτα.
    Οι 6 μήνες με 30 μέρες : "Ζυγός","Σκορπιός","Τοξότης","Αιγόκερως","Υδροχόος","Ιχθύες".
    Οι 5 μήνες με 31 μέρες : "Ταύρος","Δίδυμοι","Καρκίνος","Λέων","Παρθένος".
    Ο μήνας με 30 μέρες στα κοινά και 31 μέρες στα δίσεκτα έτη :"Κριός".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ονόματα των μηνών μπορεί να είναι διαφορετικά,όχι σαν τα ζώδια,
      από τον καιρό,τις αγροτικές εργασίες.

      Διαγραφή
  16. Υπάρχουν τρεις εκδοχές για τη μέρα της Ανάστασης του Χριστού
    (με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο,proleptic Gregorian calendar) :
    Κυριακή 3 Απρ. του 33,
    Κυριακή 7 Απρ. του 30 και
    Κυριακή 11 Απρ. του 27.
    Ας γιορτάζεται του χριστιανικό Πάσχα κάθε χρόνο την Κυριακή 3 ή 7 ή 11 Απρ.,
    και αν καμιά δεν είναι Κυριακή,την Κυριακή που είναι αμέσως πριν ή αμέσως
    μετά από μια από αυτές τις τρεις ημερομηνίες (3 ή 7 ή 11 Απρ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ας δεχτεί η Εκκλησία επισήμως,ως μέρα Ανάστασης του Χριστού
    την Κυριακή 11 Απρ. του έτους 27 (με το αναδρομικό
    γρηγοριανό ημερολόγιο,proleptic Gregorian calendar).
    Οπότε και σταθερό χριστιανικό Πάσχα,την πρώτη Κυριακή μετά τη
    10η Απρ.,με το γρηγοριανό ημερολόγιο (με τις όποιες μελλοντικές αλλαγές
    του,που θα υπάρξουν στην επόμενη χιλιετία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σχόλιο σε παλαιοημερολογίτικο ιστολόγιο,στην ανάρτηση
    http://kyprianoscy.blogspot.gr/2016/09/blog-post_8.html :

    ...
    Δεν θα ήμουν ενάντιη σε μια κατάργηση του Κουτσοφλέβαρου.
    Ν' αποκτήσει ο Φεβρουάριος 30 μέρες !
    Παρεπόμενα δε,30 μέρες και ο Ιανουαάριος.
    Ο δε Μάρτιος 30 μέρες στα κοινά και 31 στα δίσεκτα έτη.
    [Η δε μνήμη των Αγίων της 31ης Μαρτίου να μεταφερθεί στην 30ή Μαρτίου,στα κοινά έτη.
    Η μνήμη των της 31ης Ιανουαρίου να μεταφερθεί στην 30ή Φεβρουαρίου].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εκτός από το πιο πάνω σχόλιο,στον παλαιοημερολογιακό ιστολόγιο
    στην ανάρτηση http://kyprianoscy.blogspot.gr/2016/09/blog-post_8.html
    και 3 άλλα σχόλια τα εξής :

    ______________________________________

    ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΠΙΑ Ο ΠΑΠΑΣ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ
    ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΥΤΣΟΦΛΕΒΑΡΟΥ,ΔΙΟΤΙ
    Η ΙΔΕΑ ΠΡΩΤΟΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟ
    ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ,ΚΑΙ ΔΗ ΓΝΗΣΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ
    (ΕΔΩ,ΒΛΕΠΕ ΠΙΟ ΠΑΝΩ) !!!
    Ο Πάπας για να κάνει κάτι πρέπει να
    το έχει σκεφτεί και αποφασίσει πρώτα
    ο ίδιος,και όχι πριν απ' αυτόν κάποιοι
    άλλοι εκτός παπικής εκκλησίας.
    Α,και οι δε φιλενωτικοί οικουμενιστές
    "Ορθόδοξοι" για να δεχτούν μια αλλαγή
    πρέπει να τους την υποδείξει ο Πάπας
    της Ρώμης...
    ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ
    ΤΟΥ ΚΟΥΤΣΟΦΛΕΒΑΡΟΥ (ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ)
    ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΓΝΗΣΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ.
    _______________________________

    Στη συνέχεια να πω ότι είμαι ενάντιη
    και στο να διατηρείται ο Κουτσοφλέβαρος,
    που αποτελεί ρωμαϊκό ημερολογιακό αφύσικο
    βίτσιο.

    ________________________________

    Ο Κουτσοφλέβαρος είναι ένα ρωμαϊκό ημερολογιακό αφύσικο βίτσιο.
    Το ότι εφαρμόστηκε τόσους αιώνες δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να
    καταργηθεί.Άλλωστε,ο Δημιουργός,ο Θεός δεν ευλογεί την εμμονή σε
    κουτσομήνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή